Jaksaisitteko tällaista arkea
Eli päivätyö ma-pe.
Herätys 4.40
Töihin lähtö 5.40
Työmatka autolla 65 km, n. 1 h kelistä riippuen
Töissä 7-16
Kotona n. 17.00
Suihku, ruoka, seuraavan päivän eväät valmiiksi
Nukkumaan 19.30 jotta jaksaa seuraavan päivän eli ei juuri vapaa-aikaa iltaisin.
Kaikki aika menee työhön ja matkoihin. En vaan jaksaisi enää mutta pakko kun ei ole nyt muutakaan. Aina väsyttää!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Missä metsässä oikeen asute jos työmatka on 65km?
Jos työpaikka toisella paikkakunnalla, niin helposti tulee 65km.
Kaikilla ei ole työpaikka muutaman kilometrin päässä.
Ap, panosta siihen, eträ aikaisin nukkumaan. Elä anna kenenkään valvottaa sinua. Tietenkin kannattas panostaa myös siihen, että työpaikka lähempää tai jos työmaasi on tosi hyvä, muuta lähemmäksi. Harvalla rahkeet riittää tuollaiseen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis kotiin pääset tunnissa, töihin menee matkaan 1h 20 min. Minusta aika lailla outoa.
Itse herään klo 5.45, lähden töihin klo 6.30, olen työpaikalla noin klo 7.15 ja kotiin pääsen 9 tuntia myöhemmin eli 16.15, kotona olen noin klo 17. Työmatka suuntaansa 55 km.
Niin, en tullut maininneeksi että vaikka työ alkaa 7.00, sitä ennen on ehdittävä vaihtaa työvaatteet ja käveltävä toiseen rakennukseen. Sen takia töissä pitää olla jo n. 6.40.
Miksi apmenet tunniksi pyörimään sänkyyn?? Tee jotain mukavaa se tunti ennen kuin menet nukkumaan! Vakkari työ? Jos niin muuta lähemmäksi! Asutko vuokralla?
Kiitos mielipiteistä. En voi perhesuhteiden takia muuttaa työpaikkakunnalle. Otin tämän työn koska olin työttömänä, muuta vastaavaa vakituista ei ollut lähempänä ja tämä vastaa koulutustani. Työ on onneksi itsessään ihan kivaa.
Tietysti etsin töitä lähempää mutta vakkaripaikkaa on todella vaikeaa löytää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kotiin pääset tunnissa, töihin menee matkaan 1h 20 min. Minusta aika lailla outoa.
Itse herään klo 5.45, lähden töihin klo 6.30, olen työpaikalla noin klo 7.15 ja kotiin pääsen 9 tuntia myöhemmin eli 16.15, kotona olen noin klo 17. Työmatka suuntaansa 55 km.
Niin, en tullut maininneeksi että vaikka työ alkaa 7.00, sitä ennen on ehdittävä vaihtaa työvaatteet ja käveltävä toiseen rakennukseen. Sen takia töissä pitää olla jo n. 6.40.
Eikös työpäivän jälkeen sama homma eli kävely ja vaatteiden vaihto..?..
En jaksaisi, eikä kyllä ole "normaalia aikuisen elämää". Normityöaika on 7,5 tuntia, sinulla 9.
Jaksan. Itsellä vaihdellen 10-13h påiviä...vl pääsääntöisesti vapaat. Lapset jo aikuisia niin ei haittaa vaikka teen pitkää pvää. Joskus tulee pitenpiä työputkia, taisi olla 21vrk putkeen. En valita, itse olen duunini valinnut. Yksityisyrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös työpäivän jälkeen sama homma eli kävely ja vaatteiden vaihto..?..
On, mutta siihen saa käyttää työaikaa. Aamulla ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Menee minullakin aamulla enemmän aikaa matkaan, koska pääkaupungin ruuhka. Kotiinlähtö klo 15, niin silloin ei paluuruuhka ole vielä tukkinut reittiä.
Voi tuo kuulostaa helpolta verrattuna nykyiseen... Mitä teet vapaa päivinä?
Mulla ei juurikaan sellaisa ole+ että on perhettä. Teen siis kahta työtä ja viikon yhtenäinen pisin vapaa on 18h 1x vko.
Itse herään klo 05.
Lähden töihin 05.30.
Töissä 06-14.
Kotona n. 14.30-15
Lähden saman tien toiseen työhön, josta kotiudun 16.30-17.
Kotityöt siihen päälle, lasten kanssa oleilua yms.
Nukkumaan menen noin 23.30-01 ja taas herätys klo 05.
Ja välillä myös viikonloppuja töissä.
Itse olen kyllä pitkäuninen, varsinkin viikonloppuisin. Viikolla en halua mennä aikaisin nukkumaan, koska en jaksaisi pelkkää työtä ja nukkumista. Aapeella tuntuu olevan kova unentarve, jos joka yö nukkuu 9h. Ja miten aamutouhuihin menee tunti? Varsinkin jos eväätkin tekee illalla jo valmiiksi?
Ei ole mitään "aikuisen ihmisen unentarvetta", vaan unentarve on se mikä on. Joillain harvoilla neljä tuntia, joillain 9. Itse olen toimintakyvytön alle 8 tunnin yöunilla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielipiteistä. En voi perhesuhteiden takia muuttaa työpaikkakunnalle. Otin tämän työn koska olin työttömänä, muuta vastaavaa vakituista ei ollut lähempänä ja tämä vastaa koulutustani. Työ on onneksi itsessään ihan kivaa.
Tietysti etsin töitä lähempää mutta vakkaripaikkaa on todella vaikeaa löytää.
Ap
Kyllä kuka vaan voi muuttaa minne vaan. Voit sanoa, ettet halua muuttaa. Mutta voisit, jos haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan ja pukukopin väliä on 2 km? Ja kotiinmennessä ei vaatteita tarvitse vaihtaa?
Nurtsilainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee minullakin aamulla enemmän aikaa matkaan, koska pääkaupungin ruuhka. Kotiinlähtö klo 15, niin silloin ei paluuruuhka ole vielä tukkinut reittiä.
Ja mikä ihmeen ruuhka on aamulla tuohon aikaan eli 6-6:40? Kotimatkalla klo 16 tienoilla ruuhkan ymmärrän, en aamulla ennen seitsemää.
Et taida tietää edes mitä työ on, jatka vain samaan malliin.
Mä jaksoin 2v. Tosin heräsin vasta klo 5.10 ja lähdin pyöräilemään juna-asemalle klo 5.30. Työaika 6.50-15.00. kotona klo 16.30. Työmatkoihin meni siis n 3h/päivä. Työ fyysisesti raskasta. Olin aivan poikki ja jatkuvasti kipeä. Auto olisi ollut kyllä kiva kun junat oli jatkuvasti myöhässä (yksi junan vaihto) kun vähänkin enemmän pakkasta. En voinut noin aikaisin mennä nukkumaan kuin sinä koska pk-ikäiset lapsetkaan eivät noin aikaisin menneet nukkumaan. Jos olisin ollut yh niin en mitenkään olisi selvinnyt tuosta työstä. Mies hoiti täysin lasten viennit ja hakemiset. Aloitin lopulta opinnot ja sain uuden työn jossa vain 30min pyöräilymatka, jestas mitä luksusta 😃.
En pystyisi tuohon, olisin mieluummin vaikka työtön. Olen kyllä sitä mieltä, että 6 tunnin unet riittää, itse en nuku sitäkään. Mutta niin tai näin, tuo päiväohjelma on joka tapauksessa liian tiukka ja ahdistava. Ihmisen pitää elääkin joskus, meillä on sentään vain yksi ainoa elämä annettu. Ajattele sitä!