Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et halua asua Suomessa?

Vierailija
17.03.2019 |

Kerro syy/-t.
Kiitos.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys ja pitkä talvi ahdistavat eniten, varsinkin kun oma ala on sellainen että sitä ei voi tehdä silloin kun on lunta maassa joten vakitöitä en täältä saa. Mutta myös sellaisetkin yksinkertaiset asiat kuin esim. esteettiset seikat, täällä rakennukset ovat rumia nykyaikaisia laatikoita, olisi kiehtovaa asua jossain keski-eurooppalaisessa pikkukaupungissa ihan jo pelkän arkkitehtuurin ja historian vuoksi. Samoin ruokakulttuuri on mielestäni suomessa todella tylsää ja muutenkin ruoka on kallista, voisin viettää pari vuotta ulkomailla ihan vain että voisin käydä kaikkia erilaisia makuelämyksiä läpi, kierrellä ruokatoreja viikonloppuisin jne. Täällä on pari kertaa kesässä joku eksoottisempi toritapahtuma ja lopun vuotta ne samat neulamuikut ja vehnäpullat. En tiedä lähtisinkö lopullisesti vai vetäisikö kotimaan metsien rauha joskus takaisin, mutta jos olisi rahaa ja mahdollisuus lähteä niin muutaman vuoden asuisin mielelläni muualla jo ihan vaan vaihtelun takia.

Vierailija
42/44 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Suomesta maana, mutta en vain ole löytänyt sieltä paikkaa jossa viihtyisin. Viihdyn paremmin Tukholmassa. Myös työtilanne on parempi täällä.

Tukholmassa lienee käyttöä myös koulu-  ja virkamiesruotsille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännän kysymyksen niin päin, että miksi haluaisin asua Suomessa? En löydä yhden yhtäkään syytä.

Itsekin tiedätte, että sen maan asiat on todella p-seestä ja koko ajan alaspäin menee. Hulluhan olisin jos sinne ehdoin tahdoin palaisin!

Olen rakentanut itselleni varsin hyvän elämän tässä maassa missä asun. Tämä on ollut kotimaani pian kolme kymmentä vuotta. Minulla on perhe. työ  ja ystävät täällä.  Olin kaukaa viisas ja lähdin 90-luvun puolivälissä kun kaikki alkoi kaatua Suomessa. Lapseni ovat syntyneet täällä, ja vanhempi, poika, ei ole käynyt Suomessa kuin kerran, ja siitäkin on parikymmentä vuotta. Tyttö jopa yritti asua siellä ja opiskella, mutta tuli kipin kapin pois.

Meillä ei ole siellä ketään läheistä eikä mitän syytä tulla.

Tätä forumia sekä joitain nettisivuja seuraan, ja kuvani Suomesta ja suomalaisista on erittäin negatiivinen. 

Itse vaikutat ah niin positiiviselta ja aurinkoiselta ihmiseltä!

Vierailija
44/44 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä mulla tulee mieleen on kurahousujen pukeminen lapsille. Asun siis Suomessa ja täällä aion pysyä. Kyllä ne lapset kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme