Miksi et halua asua Suomessa?
Kommentit (44)
Sampo Terhon kaltaiset peppuklovnit ovat päättämässä Suomen asioista.
Koska asun eräässä saksankielisessä maassa, jossa on oikein hyvä asua. Jos asuisin Englannissa tai Usassa tai vaikkapa jossain Itä-Euroopan maassa, haluaisin varmaan mielummin asua Suomessa.
Sää, verot, vihervassarit, yrittäjävastaisuus
Rospuuton takia. Ainoa syy olla muualla pidempään.
Pitkä, kylmä talvi. Mielensäpahoittamisen kulttuuri. Hyttyset.
Hyviä puolia riittää myös paljon, mutta nuo tulivat huonoista puolista mieleeni. 21v ulkomailla asunut.
En haluaisi asua enää Suomessa, koska olen saanut tarpeekseni siitä, etten näytä perussuomalaiselta (=en tarkoita puoluetta).
Vanhempani ja kaksi sisarustani asuvat täällä. Perhe on mulle todella rakas ja tärkeä.
Mutta olen paljon enemmän kotonani Ranskassa, Saksassa tai Hollannissa, joissa ihmisen ihonväri ei aiheuta mitään erityistä reaktiota.
Kylmä, pimeä, norsunveenaamaiset ihmiset, katkeruus, ilottomuus, puhumattomuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: pimeys, kylmyys ja rasismi. Myös pimeä ja kylmä talvi haittaavat, mutta vähemmän kuin ensin mainitut asiat.
Sinähän mainitsitsit nämä asiat ensin?
Vierailija kirjoitti:
Pitkä, kylmä talvi. Mielensäpahoittamisen kulttuuri. Hyttyset.
Hyviä puolia riittää myös paljon, mutta nuo tulivat huonoista puolista mieleeni. 21v ulkomailla asunut.
Mohin maahan olet päässut karkuun ötököitä? Niitä tuntuu olevan vielä enemmän monissa muissa maissa.
Tämä sosiaalituilla elävä porukka, en haluais elättää näitä töitä tekemällä ja veroja maksamalla..
Verotus, huono ostovoima, pitkä talvi ja yleinen takapajuisuus. Kerran jo muutin takaisinkin Suomeen mutta päätin lähteä uudestaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Sampo Terhon kaltaiset peppuklovnit ovat päättämässä Suomen asioista.
Onpa heikko syy, eihän se ole hallituksessa enää. Olet siis muuttamassa takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti: pimeys, kylmyys ja rasismi. Myös pimeä ja kylmä talvi haittaavat, mutta vähemmän kuin ensin mainitut asiat.
En ole ikinä käynyt missään maassa missä on rasismia niin vähän kuin Suomessa. Aasiassa olen itse joutunut rasismin kohteeksi, mutta en välitä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Verotus, huono ostovoima, pitkä talvi ja yleinen takapajuisuus. Kerran jo muutin takaisinkin Suomeen mutta päätin lähteä uudestaan pois.
Mitä tarkoitat takapajuisuudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt missään maassa missä on rasismia niin vähän kuin Suomessa. Aasiassa olen itse joutunut rasismin kohteeksi, mutta en välitä.
Valkoihoisen kohtaama rasismi on erilaista.
Sää ennen kaikkea. Myös virikkeiden hakeminen erilaisista ihmisistä ja toisenlaisesta elämäntavasta. Suomessa se olisi hankalampaa. Samoin hyvä tehdä sosiaalinen irtiotto.
Miksi viettää koko elämä yhdessa, samassa maassa? No, kyllähän jotkut asuvat lapsuudenkodissaankin koko ikänsä, mutta en ole yksi heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoihoisen kohtaama rasismi on erilaista.
Sitä itseään se on.
Kokijan oma kokemus määrittää.