Maha ei palaudu raskaudesta, itkettää
Synnytyksestä on aikaa jo vuosi, ja raskauskilot on hävinneet jo pois (ei niitä kuin muutama ollutkaan onneksi). Mutta maha ei palaudu millään. Vauva oli todella iso ja yliaikainen, joten mahakin oli sitten aivan valtava, vaikka muuten en lihonut. Nyt maha roikkuu löllönä nahkana, pussina. Nahka ei tunnu palautuvan millään, kun venyi niin paljon loppuraskaudessa. Itkettää, että maha on lopullisesti pilalla. Minulla on sellainen kudostyyppi, että isoja arpia tulee todella helposti, eikä ne oikein parane, joten joku ihonpoistoleikkaus jättäisi sitten taas törkeät isot arvet mahaan :( . Voiko tuota mahaa mitenkään ilman leikkausta edes vähän saada palautumaan?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Pyöräytä nyt ensin ne kaikki mukulasi, ja ja katsotaa sitten uudemman kerran.
Ei näin,vaan jokaisen raskauden jälkeen pitäisi palautua mahdollisimman entiselleen,muuten paikat pääsevät liian huonoon kuntoon ja työtä on tehtävä moninkertaisesti.
Vuosi on tosi lyhyt aika palautumiseen! Mulla oli vuosi synnytyksen jälkeen vatsalihasten erkauma ja pömppömaha. Muutama vuosi meni palautumiseen. Nyt hoikka vyötärö taas.
Jos ap:n ongelma on liikaa venyttynyt nahka, kuten ymmärsin, ei auta personal trainerit eikä jumpat. Nahka ei siitä muutu. Muuten tekee jumppa hyvää. Ajan myötä hieman saattaa iho korjaantua, mutta ei merkittävästi. Ei auta muu kuin sopeutua tilanteeseen tai antautua leikattavaksi.
Palautuiko piusa kuitenkin synnytyksestä?
Minulla on myös tuollainen samanlainen vatsa kuin tuossa before-kuvassa. Olen aika hoikka, joten saan mahan piiloon korkeavyötäröisillä farkuilla. Bikineitä en pysty käyttämään, mutta onneksi nykyään saa myös kivoja uimapukuja. Sain lapset nuorina ja muistan, miten itkin erään kylpyläreissun jälkeen, kun eräs pikku tyttö totesi ”äiti, miksi tuolla tytöllä on mummon ryppyinen maha?”. Tuntui tosi pahalta, koska olin vasta reilu parikymppinen. Tuntui, etten ollut saanut nauttia nuoruudesta ollenkaan. Nyt olen kolmekymppinen, eikä maha ole enää jatkuvasti mielessä. Kohta paikat alkavat roikkumaan muutenkin :D Mutta ymmärrän ap, mitä käyt läpi! Yleensä moralisoijat ovat niitä, jotka palautuivat täydellisesti raskaudesta.
Minä olin todella hoikka ennen raskautta ja niinhän siinä kävi, että vatsanalus repesi tiikerin raidoille. Varsinaista pussia ei ole, mutta koko vatsa on aivan ryppyinen. Kyllähän se ärsyttää, kun muuten olen urheilullinen ja kroppa on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n ongelma on liikaa venyttynyt nahka, kuten ymmärsin, ei auta personal trainerit eikä jumpat. Nahka ei siitä muutu. Muuten tekee jumppa hyvää. Ajan myötä hieman saattaa iho korjaantua, mutta ei merkittävästi. Ei auta muu kuin sopeutua tilanteeseen tai antautua leikattavaksi.
Jos ap:n vatsa on postaamansa esimerkkikuvan kaltainen,niin silloin kehon rasvaprosentissa on pudotettavaa. Ei tarvitse sopeutua,vaan pienillä ruokavalion muutoksilla vatsaa saa litistettyä viereiseksi. Tietysti iho jää hieman pehmeäksi ja veltoksi,mutta se ei pullota kuten ensimmäisessä kuvassa.
https://www.basuplasticsurgery.com/blog/your-guide-to-a-post-pregnancy-…
Jos iho on venynyt palautumattomasti, ei mikään maailman jumppa, erkauman korjaus tai ruokavalio muuta asiaa. Joku viisi tonnia on pieni hinta hyvästä olosta, anna mennä ap :)
Laina ja abdominoplastia. Vatsalihakset ommellaan yhteen ja ylimääräinen nahka poistetaan. Itselleni tehtiin tuo vuosia sitten.
N28