Maha ei palaudu raskaudesta, itkettää
Synnytyksestä on aikaa jo vuosi, ja raskauskilot on hävinneet jo pois (ei niitä kuin muutama ollutkaan onneksi). Mutta maha ei palaudu millään. Vauva oli todella iso ja yliaikainen, joten mahakin oli sitten aivan valtava, vaikka muuten en lihonut. Nyt maha roikkuu löllönä nahkana, pussina. Nahka ei tunnu palautuvan millään, kun venyi niin paljon loppuraskaudessa. Itkettää, että maha on lopullisesti pilalla. Minulla on sellainen kudostyyppi, että isoja arpia tulee todella helposti, eikä ne oikein parane, joten joku ihonpoistoleikkaus jättäisi sitten taas törkeät isot arvet mahaan :( . Voiko tuota mahaa mitenkään ilman leikkausta edes vähän saada palautumaan?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Minun maha on samanlainen kuin tämän naisen before-maha:
https://www.basuplasticsurgery.com/blog/your-guide-to-a-post-pregnancy-…
Kuinka moni teistä haluaa tällaisen mahan?
Ap
Hah, minulla on pahempi! Minulla se on oikeasti pussukka, joka lerputtaa ensimmäisen lapsen sektioarven päällä. Eihän tuo kuvan ryttykasa edes näy kuin nakuna ollessa! Sen saa mainiosti jemmattuna pikkuhousujen alle ja uimapuvun alle myös.
Mitä miehesi tuumaa vatsastasi?
T. Kolmen teinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mullakin on tuollainen beforemaha! Kyllähän se harmittaa välillä tosissaan. Sängyssä pidän yleensä jotain toppia miehen kanssa peuhatessa. Ei kovin viehko näky, kun ylimääräinen iho peittää navan kokonaan kun olen selällään. En siis ole ylipainoinen, arpista ihoa vaan on liikaa. Ja kyllähän tuo maha kerää katseita kylpylöissä ja uimahalleissa, mutta sille en mahda mitään. Synnytyksestä on kahdeksan vuotta, joten tuskin tuo enää tuosta kiinteytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niinpä. Toivottavasti saat avun mahaasi ja muista sinulla on oikeus tunteisiisi. Se ettå on äiti ei tarkoita ettei olisi enää nainen, ihminen.
Mitä mies sanoo mahasta, onko hän sanonut vatsasta rumasti? Onko seksi ja rakkaus loppunut vatsan takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niinpä. Toivottavasti saat avun mahaasi ja muista sinulla on oikeus tunteisiisi. Se ettå on äiti ei tarkoita ettei olisi enää nainen, ihminen.
Mitä mies sanoo mahasta, onko hän sanonut vatsasta rumasti? Onko seksi ja rakkaus loppunut vatsan takia?
Mieheni mielipide ei nyt ole olennainen asia tässä, vaan se, että itse kärsin mahastani. Kärsin siitä, että se roikkuu kaikkien alushousujen ja farkkujen ja muiden housujen päällä pussina, joka näkyy törkeällä tavalla koko ajan vaatteet päälläkin. Mitkään housut eivät pysy viittä minuuttia pidempään riittävän ylhäällä sen löllöpussi vuoksi, vaan valahtavat sen alle ja pussi alkaa roikkumaan todella näkyvästi. Laitanko pikkareihin henkselit? Ap
Mun parilla ystävällä vatsat on kyllä palautuneet yllättävän hyvin, toinen sai 35 v. ekan lapsen. Aerobista liikuntaa ja syviä vatsalihasharjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joki kirjoitti:
Otan osaa. Ymmärrän, että naisena se tuntuu jtenkin omaa arvoa alentavalta, ulkonäöllisesti. En lukenut ihan kaikkia viestejä, vain alkuperäisen.
Onko elämä muuten iloista? Nautitko pienestä, käytkö jossain äiti- lapsikerhoissa yhdessä hänen kanssa yms. Vauvauinnissa?Keskity nyt siihen aikaan joka juuri nyt sinulla ja lapsella. Pyri löytämään kivoja paikkoja, asukaspuistoja, vauvauinteja yms.
Jumppaa ihan elämäntapana siis Hyvän olon takia ja hanki aikaa omalle hyvinvoinnille joko miehen/ vaikka mll vahdin avulla 2 x vko muutama tunti. Se tärkeää.
Osta kauniita vaatteita! Kirppareita kannattaa hyödyntää myös:)Kysy vatsa - asiasta kaikki tieto ikäänkuin täpäkästi, ihan omana asianaan esim.vuoden päästä. Älä mieti sitä nyt. Keskity hyvien asioiden kasvattamiseen ympärillä!
Lääkäristä saat esim. Vuoden päästä asialliset tiedot hommasta.
Tekniikkakin kehittyy koko ajan.
Näet tuloksen myöhemmin paremmin; nyt elämään.
Luota itseesi; oot hyvä ja ihana, kuitenkin.
Kaikilla ihmisillä on jotain ' erilaista' toisiin nähden.
Usko elämääsi ja arvoosi! Onnea äidille!Ymmärrätkö, että kaikki naiset ei ollenkaan välttämättä tykkää perhekerhoista tai asukaspuistoista tai vauvauinneista. Osa jopa inhoaa niitä. Eikä se, että on äiti välttämättä aiheuta sitä, että niistä tykkäisi tai ne tekisi iloiseksi tai onnelliseksi. Jos niitä inhoaa, niin ne on vain piinaa. Eivätkä ne mahasta kärsivää lohduta.
Niinpä. Kun tulee äidiksi niin ei se tarkoita että haluaa koko ajan keskittyä äitiyden kautta tuleviin asioihin.
Oksetti käydä se kerta perhekerhossa ja jossain vauvakerhossa jossa äitiyteen hurahtaneet naiset lällätteli vauvat sylissä laulujaSama täällä. Vaikka laulan kyllä vauvalleni kotona. Mutta en kestä sitä, että kaikki tekemiseni ja olemiseni yhtäkkiä määrittyisi äitiyden kautta. Käyn vauvan kanssa ostoksilla, taidemuseossa ja ystävillä kylässä ja sellaista, mutta perhekerhot ja vauvauinnit on aivan saa*tanasta. Niissä tulee paha olo. Kaikki tekeminen joka määrittyy sen kautta, että olen äiti, oksettaa. Vaikka vauva on parasta elämässäni. Ja tykkään olla äiti. Se on kuitenkin vain pieni osa siitä mitä olen.
Aivan kuin olisin itse tuon kirjoittanut.
Täälläkin oli tuollainen before-kuvan mukainen vielä pari vuotta synnytyksestä. Nyt kuuden vuoden jälkeen on huomattavasti parempi, vaikkei ennallaan tietenkään.
Olisiko sinulla mahdollisuus ottaa personal trainer ja tehdä ruokavalioon täysremppa? Sillä minä sain vatsani kuntoon aika nopeasti, ilman että tarvitsi itse etsiä valtavat määrät infoa tai jumpata vähän sinnepäin salilla. Helpompaa kun joku opastaa, neuvoo ja tsemppaa! Toivottavasti löydät itsellesi sopivan ratkaisun! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mieheni mielipide ei nyt ole olennainen asia tässä, vaan se, että itse kärsin mahastani. Kärsin siitä, että se roikkuu kaikkien alushousujen ja farkkujen ja muiden housujen päällä pussina, joka näkyy törkeällä tavalla koko ajan vaatteet päälläkin. Mitkään housut eivät pysy viittä minuuttia pidempään riittävän ylhäällä sen löllöpussi vuoksi, vaan valahtavat sen alle ja pussi alkaa roikkumaan todella näkyvästi. Laitanko pikkareihin henkselit? Ap
No ei varmasti roiku minkään farkkujen päällä, älä viitsi liioitella! 😅
Kuinka vanha olet ap? Minkälainen peilin tuijottelija ja oman naaman/kropan kuvaaja ja esittelijä olet? Kuinka paljon käytät aikaasi itsesi pelailuun?
Miten niin miehesi mielipide ei ole olennainen asia? Kuinka vanha miehesi on ja ottiko hän sinut vain ulkonäkösi takia?
Kuulostat niin lapselliselta, että puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuinka vanha olet ap? Minkälainen peilin tuijottelija ja oman naaman/kropan kuvaaja ja esittelijä olet? Kuinka paljon käytät aikaasi itsesi pelailuun?
Miten niin miehesi mielipide ei ole olennainen asia? Kuinka vanha miehesi on ja ottiko hän sinut vain ulkonäkösi takia?
Olen 36-vuotias. Ja kyllä se vain roikkuu farkkujen vyötärön päällä niin että näkyy vaatteiden päälle. En ole mikään peiliin tuijottelija, en edes meikkaa. Mutta tästä mahasta kärsin paljon. Mieheni on 41-vuotias, ja vaikka hän nyt ei kärsikään kai mahastani, niin so what. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä se lapsellinen olet, samoin inhottava ja ilkeä. Vanha varmaan olet mutta niitä jotka eivät kypsy mieleltään koskaan. Ei tarvitse olla pinnallinen harmistuakseen kropan muuttumisesta. Miehen mielipide on yhdentekevä, vain ap:n omalla mielipiteellä on väliä.
Murheet ovat suhteellisia. Itse meinasin kuolla sektion jälkeiseen komplikaatioon. Jouduin kolmeen kiireelliseen leikkaukseen ja maha on loppuelämäni täynnä pitkiä, leveitä arpia. Paljon olen elämässäni itkenyt, mutta mahan ulkonäön takia en kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Murheet ovat suhteellisia. Itse meinasin kuolla sektion jälkeiseen komplikaatioon. Jouduin kolmeen kiireelliseen leikkaukseen ja maha on loppuelämäni täynnä pitkiä, leveitä arpia. Paljon olen elämässäni itkenyt, mutta mahan ulkonäön takia en kertaakaan.
Niin no, minäkin meinasin kuolla synnytyksessä, ja repeämikin jäi. Ja vartalossani on parissa muussa kohtaa kuin mahassa isot näkyvät kipeät arvet muutaman vuoden takaisista leikkauksista, joihin jouduin onnettomuuden takia. Silti kärsin mahastani. Sen onnettomuuden jäljet osasin hyväksyä itsessäni heti. Ja sen, että meinasin kuolla synnytyksessä, siitä en ole vuodattanut kyyneltäkään, mutta lääkäreitä kyllä kiitin moneen otteeseen, kun hoitoivat tilanteen lopulta hyvin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun mielestä leikkaus on ok, jos kyseessä on vain nahkaa. Mä palauduin ennalleni synnytyksistä, enkä mä katsoisi ketään vinoon siitä, että haluaa nahkapussia pois. Kenenkään ei tarvitse maailman parhaimman palkinnon vuoksi jäädä harmittelemaan maharöllykkää.
Olen 36-vuotias. Ja kyllä se vain roikkuu farkkujen vyötärön päällä niin että näkyy vaatteiden päälle. En ole mikään peiliin tuijottelija, en edes meikkaa. Mutta tästä mahasta kärsin paljon. Mieheni on 41-vuotias, ja vaikka hän nyt ei kärsikään kai mahastani, niin so what. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta ap:lla on kaikesta huolimatta oikeus surra ulkonäkönsä takia. Koska tiesitkö, että on aina olemassa joku, jolla on asiat huonommin. Eli sillä perusteella sinäkään et saisi surra tuota omaa kokemaasi, sillä aina jollain on asiat paljon huonommin. Ihmeellistä itsensä nostatusta aikuiselta ihmiseltä.. ”minäpäs meinasin kuolla”, selvä. Se ei liity ap:n tapaukseen kuitenkaan ja pienempiäkin asioita saa surra.
Hulvaton ketju. Ap suree, että raskaus muutti hänet törkeän näköiseksi, ja hänelle ehdotetaan ratkaisuksi, että mene perhekerhoon, se lohduttaa ja unohdat vartalosi :D .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta ap:lla on kaikesta huolimatta oikeus surra ulkonäkönsä takia. Koska tiesitkö, että on aina olemassa joku, jolla on asiat huonommin. Eli sillä perusteella sinäkään et saisi surra tuota omaa kokemaasi, sillä aina jollain on asiat paljon huonommin. Ihmeellistä itsensä nostatusta aikuiselta ihmiseltä.. ”minäpäs meinasin kuolla”, selvä. Se ei liity ap:n tapaukseen kuitenkaan ja pienempiäkin asioita saa surra.
Kiitos sinulle, kommentistasi tuli hyvä mieli. Ap
Ehkä kannattaa kokeilla jenkkityyliin korsetteja ja vatsan ”sitomista”.Vahtoehtoja on aika paljon netissä ja niitä sitomisohjeita.Kuulemma siihen tottuu aika pian.Ensin ei pidä ottaa liian tiukkaa korsettia.Jenkeistä voi myös tilata tosi kiristyviä alusasuja.
Sulla saattaa olla aika korkea rasvaprosentti. Sinuna en välttämättä lisäisi liikuntaa tai aloittaisi vatsalihasjumppaa,vaan lisäisin kasviksia ja täysjyvää,ja vähentäisin rasvan käyttöä. Silloin lähtee rasva-aineenvaihdunta hyvin käyntiin,ja maksa ja vatsansisäinen rasvakerros pienentyvät. Myös ihon alla oleva rasvakerros ohenee,ja koko keskivartalo kiinteytyy. Lihakset pääsevät ikäänkuin oikeaan paikkaan ja keskivartalon litteys palaa.
Liikunta on toki ok,mutta se lisää ruokahalua ja silloin pitää olla erityisen tarkkana ettei hotki mitä sattuu.
Itselläni on viisi lasta. Neljännessä oli jo valtava vatsa,ja synnytyksen jälkeen jäi 10 kg ylimääräistä. Aloin syömään puuroa,marjoja,hedelmiä,rasvatonta maitoa ym. ja paino laski parissa kuukaudessa.
Kannattaa myös kuoria ihoa suihkussa käydessä. Se pistää vauhtia verenkiertoon