juoksijat,
kuinka nopeesti juoksette kympin?
ikä ja aika, kuinka kauan olette harrastaneet juoksua kylkeen, pls
Kommentit (39)
17, buhahaaaaaaa. Kokeilepa juosta kymppi 40 minuuttiin :DDDD
Mac millan laskee sulle kympin ajaksi 49minuutti
tai jos juokset kympin 40 minuuttiin, sun mara-aika pitäis olla 3.07
Distance
Time
Pace/Mi
800m
2:29.4
-
1Mi
5:32.9
5:32
5Km
19:16
6:12
10Km
40:00
6:26
1/2 Mar
1:29:10
6:48
Mar
3:07:40
7:10
Moni tosiaan kuvittelee juoksevansa kympin tosi hyvään aikaan. Mutta e mutukymppi on yleensä joku 8-9km, kun se on laskettu jollain autonmittarilla tai sinne päin.
4 tunnin maratoonari ei todellakaan juokse kymppiä 40 minuuttiin, ellei ole tosiaan aaveemamma :D
Tuttuni 3.25 maratoonarikaan ei pääse ihan 40 minuuttiin, mutta aaveemamma se hilppaisee kevesti :DDDDD
Kolmonen on kyllä todella nopea! Paavo Nurmen kympillä hän nappaisi naisten sarjassa pronssia...
Itse juoksen vitosen pikkuisen alle 25 minuuttiin, mutta kympillä hyytyy jo sen verran, että loppuajaksi tulee noin 55 minuuttia. Olen kolmevitonen olen harrastanut paljon liikuntaa jo vuosia. Juoksua tosin vain muutaman kerran kuukaudessa, koska polvivamma kiusaa :(
Aloin juosta keväällä 2011, sitä ennen enen voinut juosta kuin muutaman satametriä yhtäkyytiä. Loppukesästä 2011 juoksin 10km 54 minuuttiin, sen jälkeen en yrittänyt enää juosta kymppiä kovaa. Elokuussa juoksin puolimartonin (21.1km) 1:56. Ikää oli 40v (mies).
Nyt olen juossut vain hitaita 7-12km lenkkejä. Kohta olisi aika kokeilla että miten kulkee jos yrittää juosta kovaa. En usko että vauhti on paljon muuttunut, eli kymppi menee vähän alle tuntiin, tavoitteena olisi että kymppi menee tänäkesänä 50 minuuttiin ja puolikas 1:50.
Reippaan kymppini juoksen noin tunnissa ja kolmessa minuutissa. Olen maratonharrastaja, joten juoksukokemusta löytyy. 150 senttisen varteni jalat eivät tosin ole kovin pitkät, joten askelkaan ei ole pitkä.
Mutta AV-muumimallehan kaikki on mahdollista - hän kyllä juoksee kympin reilusti alle tunnissa, vaikka makaisi sohvalla koko talven!
Puolimaran ennätykseni on 2,04. Yleensä juoksen kympin noin tuntiin ja se on mulle sellaista mukavaa menoa. Jos haluaisin alittaa tunnin, juosta esim 50 minuuttiin, joutuisin todella treenaamaan paljon enemmän kuin nyt. Tuskin edes pystyisin siihen.
n41, aktiivilenkkeilijä
No jos sun puolimaran aika on tuo, et saisi kymppiä juostua 50 minuuttiin:)
Niin, mutta tosiaan palstamammalle kaikki on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:25"]
Puolimaran ennätykseni on 2,04. Yleensä juoksen kympin noin tuntiin ja se on mulle sellaista mukavaa menoa. Jos haluaisin alittaa tunnin, juosta esim 50 minuuttiin, joutuisin todella treenaamaan paljon enemmän kuin nyt. Tuskin edes pystyisin siihen.
n41, aktiivilenkkeilijä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:38"]
n41, aktiivilenkkeilijä
No tarkoitinkin juuri sitä, että tuskin edes pystyisin treenaamalla parantamaan kuntoani niin paljon, että pystyisin juoksemaan kympin 50 minuuttiin. Opettelehan hiukan sisälukutaitoa, kiitos.
se, jonka enari 2,04
[/quote]
[/quote]
Kolmonen lisää, että on siis saanut palkintosijoja osassa niistä juoksutapahtumista, joiihin olen osallistunut. :)
näitä luettuani en voi olla kuin tyytyväinen omiin suorituksiini, mitkä on polarin sykemittarilla ja gps:llä, 20 km ja puolimaratoneilla kellotettu.
t. vanha pieru
Tämän talven olen juossut, enkä ole juossut täysillä kertaakaan. Luulen, että alle tunnissa voisin selvitä 10 km.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:38"]
n41, aktiivilenkkeilijä
[/quote]
[/quote]
No miksei 2.04:n puolimaratoonari voi harjoittelemalla juosta kymppiä 50 minuutissa. Kympillä etu tosiaan on se, että voi juosta niin kovaa kuin lähtee. Puolimaralla vauhti pitää kuitenkin jo suhteuttaa matkaan, jolloin varsinkin alkupuolen joutuu ottamaan huomattavasti rauhallisemmin kuin sillä kympillä.
ei kait kukaan hullu täysiä juoksekaan? :D
Pakko pistää vähän toisenlaistakin aikaa...
Olen 36 vuotias ja harrastanut lenkkeilyä n. 2 vuotta (tosin vasta 1½ vuotta pystynyt juoksemaan koko lenkin), lenkkeilyni on todella epäsäännöllistä eli 1-3 kertaa viikossa ja aina välillä monen viikon taukojakin. Aiemmin en ole pystynyt juoksemaan kuin max 1km. Toisessa polvessa on rustovaurio ja toisessa polvessa on kierukassa vikaa, lisäksi vielä toinen lonkka menee osittain sijoiltaan välillä.
Tällä taustalla olen äärettömän ylpeä siitä, että juoksen 10km n. aikaan 1h 30 min.
hui, 36, miten voit juosta ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 16:27"]
hui, 36, miten voit juosta ollenkaan?
[/quote]
Kroppaa kuunnellen ja alkuun vähän sinnillä. Rustovaurioon ainoa hoitokeino on pitää lihakset kunnossa ja itseasiassa sama auttaa tohon lonkkaankin, kierukka onkin sitten hankalampi juttu mutta saattaa sekin olla paranemaan päin kun ei ole pitkään aikaan vaivannut. Noihin polviin olen ottanut myös glukosamiinia joka on auttanut todella paljon.
Minä juoksen kympin aikaan 32 minuuttia
Täysillä juokseminen tarkoittaa tietysti suoritumista 10 km:ä niin nopeasti kuin mahdollista :)
Tällaista harrastajien slangia.
49 min, tkana n. 10 kk lenkkeilyä, tupakoinnin lopetin aika tarkalleen vuosi sitten. 2000- luvun puolessa välissä juoksin muutamia maratoneja ja lenkkeilin aktiivisesti (olin silloinkin polttamatta). Ikää 40.