Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisten unelmien puuttuminen, ikäkysymyskö?

Vierailija
17.03.2019 |

9kk sitten minua lähestyi baarissa mies. Todella ihana, hyvin ujo, hauska, elämäniloinen, todellinen herrasmies. Juteltiin koko yö rannalla ja vietettiin ihana seuraava päivä uiden ja jutellen. Jo heti ensimmäisinä päivinä puhuttiin ikäerosta, etenkin minun iästäni ja sen tuomista "haasteista". Tein selväksi, että seuraavan 5v aikana omassa elämässäni tulee tapahtumaan paljon, oli rinnalla sitten miestä tai ei. Ensimmäisestä tapaamisesta asti ollaan lähes joka päivä nähty ja yhdessä ollaan asuttu nyt 4kk.

Meillä on 9 vuotta ikäeroa (saa tuomita), minun ollessa vanhempi (32v). Lisäksi meillä on hyvin erilainen tausta; mies ei ole koskaan seurustellut, oli 6kk ennen tapaamistamme muuttanut kotoa pois ja opiskelee edelleen. Itse olen 10 vuotta elämästäni ollut (kahdessa eri) parisuhteessa ja elänyt omillani 11 vuotta tehden töitä lähes koko sen ajan.

Kaikki on hyvin. Mies on hellä ja sanoo rakastavansa minua joka päivä. Kaikki toimii, riidatkin.

Tuleva kuitenkin ahdistaa. Olen itse haaveilija ja rakastan miettiä tulevaa kesää ja mitä kaikkea voidaan yhdessä tehdä. Toisinaan esim tv:tä katsellessa puhun kuinka "olisi ihanaa jos mekin joskus..." tai "odotan niin sitä päivää kun me joskus mennään naimisiin/saadaan vauva" tms.

Miestä ahdistaa. Suunnattomasti. Olen vähentänyt näitä haihattelujani ja ajatellut, että kyllä se mieskin haluaa, ei vaan pysty puhumaan tällaisista jutuista. Pitemmän päälle kuitenkin harmittaa ja pelottaa. En toki lapsia ja avioliittoa halua vielä vuosiin ja mieskin tietää sen. Mutta miksi ihmeessä ne ovat suhteemme ainoita tabuja? Onko mies alkanut epäröimään koko suhdetta? Uskon ja toivon että ylireagoin, mutta kun ei olisi varaa tässä iässä enää leikkiä. Miehellä kun taas tilanne on täysin eri.

Onko suhde tuhoon tuomittu? Tuntuu, että omat ystävät eivät usko tähän juttuun ja hehän kai ovat yleensä parhaita tuomareita...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on ihan juniori... poika. Sinä keski-ikäinen nainen. Ihme, jos te samoista asioista haavelisitte tai samalla aikataululla tapahtuvaksi.

Vierailija
2/2 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä puhuttiin paljon ennen kun meni vakavaksi. Ja siis todella paljon. Mies kuitenkin sanoi jakavansa samat unelmat ja ymmärtävänsä sen, että minun kelkassa ne unelmat pitäisi toteuttaa hyvin pian, kymmentä vuotta ei olisi aikaa jahkailla. Ja puhuttiin viiden vuoden unelmista - siis silloin aikanaan - ja hän sanoi, että tärkein unelma olisi se, että lapsia saisi. Vaikutti vilpittömältä ja rehelliseltä. Ja vaikuttaa edelleen. Jos hänen unelmat olisivat muuttuneet, eikö hän kertoisi siitä? Kyllä hänkin ymmärtää tilanteen ja sen, että tällä keski-ikäisellä naisella vaan tulee rajat vastaan. Halusi tai ei. Pelottavaa kun tilanne on niin erilainen iän takia. Hänelle tämä on vain "kokeilu", kun itselle alkaa olla "viimeinen mahdollisuus". Ei olisi varaa töpeksiä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä