Kiitos sinulle toinen nainen.
Kiitos, että olit. Kiitos, että ravistelit meitä ja herätit meidät. Kiitos, että pidit miehestäni huolta silloin kun hänellä oli vaikeaa. Kiitos, että annoit hänelle rakkautesi ja läheisyytesi silloin kun en itse siihen pystynyt. Kiitos, että autoit meitä näkemään, missä suhteemme varjot leikkasivat valon. Missä pimeys oli jyrkän väistymättömänä ja missä seinät nousivat loputtoman korkeina vastaan. Olen kiitollinen, että kuljit rinnallamme hetken. Kiitos, että mieheni sai raahautua polullasi pienen matkan. Kiitos sinulle toinen nainen, että sait meidät ymmärtämään, mikä elämässämme on tärkeintä ja minkä takia tulemme taistelemaan loppuun asti. Kiitos, että autoit miestäni näkemään minun todellisen arvoni ja minua näkemään hänen arvonsa. Olen sinulle vilpittömän kiitollinen siitä, että avasit silmämme pitkän unissakävelyn jälkeen. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja olen pahoillani siitä, että sinä rakastuit.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju osoittaa kuinka vaikeata meidän kulttuurissa on iloita toisen onnesta. Oma paha olo ja pettymykset ihmissuhteissa purkautuvat helposti toisten mollaamisena. On vaikea hyväksyä, että jonkun toisen haasteet kääntyvätkin onnelliseksi lopuksi.
Ihmetyttää, mistä tuollainen ilkeys ja pahan toivominen toiselle kumpuaa? Jopa tuntemattomalle kanssaihmiselle, anonyymilla keskustelupalstalla!
Minun mielestäni sellaiset tarinat, missä ihmiset ovat selvittäneet itsensä voittajiksi kriiseistä ja vastoinkäymisistä, ovat aina yläfemman paikka! Todella ihailen ap teitä miehesi kanssa, että olette olleet riittävän vahvoja käymään läpi tuon kriisin ja että olette löytäneet toisenne sen jälkeen uudella tavalla. Teidän suhdetta tuskin enää mikään kaataa tuon jälkeen. Koeteltuja, mutta silti onnellisia pitkiä parisuhteita ei ole liikaa. Sellainen on suuri aarre.
Ja te olette onnenne todella ansainnneet!
Mun mielestä taas nainen joka antaa miehen pettämisen anteeksi, on jotenki vajaa. Ja mies, joka pettää, on oksettava. Liitto, mikä jatkuu pettämisen jälkeen on epätoivoinen. Kumpikin pelkää jäävänsä yksin. Tyydytään siihen entiseen, vaikka se olisi kuin paskaa.
Määrittelet asioita todella jyrkästi ja mustavalkoisesti. Pelkistetty maailmankuva toimii ehkä sulla, mutta ei todellakaan kaikilla. Onneksi. Elämä on usein jotain muuta kuin ääripäiden sävyjä, ristiriitaista ja moniulotteista. Pitkässä liitossa ei ole ollenkaan tavatonta, että ihmiset ihastuu ulkopuolisiin. Se on inhimillistä ja normaalia, meidän jokaisen kohdalla.
Jokainen myös tekee joskus virheitä. Oleellista ihmisten välillä onkin rakkaus. Jos sitä on, toista katselee armollisin silmin.
Ja ihminen, jonka on saanut elämäänsä suuren rakkauden, on onnellinen vaikka elämä ei olisikaan aina täydellistä kiiltokuvaelämää.
Ole hyvä. Se ei tietenkään ollut tarkoitukseni. Siis rakastua varattuun. Mutta ei se niin yksinkertaista ollut miehellesikään. Hän jäi muista syistä. Hän Sanoi, ettei rakasta sinua, mutta on periaatteen mies. Eli odottaa sinun antavan kenkää. Näethän, ettei hän ole onnellinen kanssasi. Miksi väkisin roikut.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Se ei tietenkään ollut tarkoitukseni. Siis rakastua varattuun. Mutta ei se niin yksinkertaista ollut miehellesikään. Hän jäi muista syistä. Hän Sanoi, ettei rakasta sinua, mutta on periaatteen mies. Eli odottaa sinun antavan kenkää. Näethän, ettei hän ole onnellinen kanssasi. Miksi väkisin roikut.
Hän sanoi noin vain heikkona hetkenään saadakseen sinulta pesää. Niin hän kertoi minulle. Ja ettet hänen mielestään ole edes kaunis, mutta kun riittävästi tyrkytit itseäsi niin hän päätti kerran kokeilla, lähinnä typerästä utealiaisuudesta. Jälkikäteen häntä kuulemma lähinnä oksetti.
Mutta noinhan ne kaikki tuossa tilanteessa sanovat, sekä vaimolle että säädölle. Etkö sitä vielä tiennyt?
Me olemme olleet jo niin pitkään yhdessä, ettei elämä tuollaiseen kaaadu. Viihdyn todella hänen kanssaan ja sängyssä on aina mennyt hyvin (hän on siinä hyvä ja aina ollut kauhean viriili :) Ja törkeän komeakin hän on edelleen..
Mutta arvostan ja ihailen häntä monessa suhteessa, ihminen on toki paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa! Ja onhan meillä oikein kivat elämän puitteetkin. Ei olla kumpikaan tästä todellakaan mihinkään lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sanoi noin vain heikkona hetkenään saadakseen sinulta pesää. Niin hän kertoi minulle. Ja ettet hänen mielestään ole edes kaunis, mutta kun riittävästi tyrkytit itseäsi niin hän päätti kerran kokeilla, lähinnä typerästä utealiaisuudesta. Jälkikäteen häntä kuulemma lähinnä oksetti.
Mutta noinhan ne kaikki tuossa tilanteessa sanovat, sekä vaimolle että säädölle. Etkö sitä vielä tiennyt?
Me olemme olleet jo niin pitkään yhdessä, ettei elämä tuollaiseen kaaadu. Viihdyn todella hänen kanssaan ja sängyssä on aina mennyt hyvin (hän on siinä hyvä ja aina ollut kauhean viriili :) Ja törkeän komeakin hän on edelleen..
Mutta arvostan ja ihailen häntä monessa suhteessa, ihminen on toki paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa! Ja onhan meillä oikein kivat elämän puitteetkin. Ei olla kumpikaan tästä todellakaan mihinkään lähdössä.
Ei osunut. Tää oli pidempi keissi, ku yks kerta. Ja tuolla parilla platoninen suhde.
Joo, ei se yks kerta vielä mitään merkkaa, eikö arvostusta vähennä. Onnittelut, sinulla on hieno mies. Voit olla ylpeä 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos tämä on kirjoitettu ihan tosissaan niin ei voi kyllä kuin nauraa.
Typerästä uteliaisuudesta mies kävi kokeilemassa toista naista, kun se toinen niin kovasti yritti ja jälkikäteen ihan oksetti! Ei jumalauta 😂
Särähtää korvaan aloituksessa lause, "tulemme taistelemaan loppuun asti". Rankka liitto, jos sen ja yhdessä pysymisen takia pitää taistella. Itse räpistelin huonossa liitossa viimeiset 3 vuotta ja päätin, että ei enää. Rakkaus, yhdessä eläminen ja kaiken jakaminen, sen kuuluu olla jotain muuta, kuin taistelua. Joskus on hyvä antaa periksi ja sulkea ovi. Löysin itseni tilaan, missä ei ole ovia, eikä esteitä. Kaikki on avointa ja valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos tämä on kirjoitettu ihan tosissaan niin ei voi kyllä kuin nauraa.
Typerästä uteliaisuudesta mies kävi kokeilemassa toista naista, kun se toinen niin kovasti yritti ja jälkikäteen ihan oksetti! Ei jumalauta 😂
Mutta tuohan on pettävän miehen käytetyin selitys. Toisen naisen saa pidettyä omanaan, kun sanoo, että kotona ei ole seksiä, kun oman vaimon lähentely oksettaa. Ja kun jää kii, vaimolle selitetään, että se oli vain yksi kerta ja jälkeenpäin oksetti.
Voisiko liitto jatkuakaan, jos mies olisi rehellinen ja sanoisi että toinen nainen oli paljon kauniimpi, seksikkäämpi, parempi ottaan s*****n ja mielenkiintoisempi. Seksiä harrastettiin kuin eläimet autossa ja himo vaan kasvoi. Harkinnassa, petänkö vai enkö petä, toinen nainen voitti arkisen vaimon mennentullenjapalatessa. Ei tietenkään. Siksi vale. Ja vaimo raukka uskoo.
Itse petin avioliitossa. Yritimme pelastaa liiton ja jonkin aikaa menikin hyvin. Mutta mies ei pystynyt unohtamaan ja halusikin sitten erota.
Nyt olen eron jälkeen tajunnut että petos todella rikkoi jotain väliltämme lopullisesti. Selvitimme itsellemme että nyt onnistumme ja tulemme taas onnellisiksi. Tuloksetta.
Exäni teki miehen työn erotessaan minusta. Nyt on hienoa huomata että hän on helpottunut ja onnellinen. Minun kanssaan hänestä olisi tullut katkeroitunut epäonnistuja.
Oman kokemukseni jälkeen en usko näihin silmämme aukesivat-tarinoihin. Pahoittelen.
Mielenkiintoisia tarinoita. Minulla oli suhde varattuun mieheen. Lopetin suhteen kun en jaksanut enää. Itse olen siis sinkku. Huomaan kuitenkin edelleen mikä side meillä kahdella on. En ole koskaan ollut kenenkään kanssa näin samalla aaltopituudella enkä kokenut tällaista kemiaa.
Olimme todella rakastuneita ja pahoin pelkään että olemme edelleen :(
Mutta mies elää vaimonsa kanssa ja toivottavasti on onnellinen. On vaan niin sääli että tunteet ja kemia on muualla mutta vaimon kanssa ollaan rahan, helppouden, velvollisuuksien takia.
Meidän suhde oli kaikkea muuta kuin seksisuhde ja se tässä eniten surettaakin. Mutta enää en toiseksi naiseksi ryhdy. Mutta sääli miehen vaimoa kun itse tiedän mikä henkinen yhteys miehellään on toisaalle mutta silti pidetään kulissit pystyssä. Mutta toivon heille kaikkea hyvää.
Kun lukee näitä juttuja niin olis ihan painajainen jos miehelläni olisi vahva henkinen yhteys johonkin toiseen naiseen :( Joku satunnainen seksi olis helpompi antaa anteeksi.
Moni vaikuttaa olevan todella pelokkaan mustasukkainen ja huonoitsetuntoinen. ollaan jo etukäteen ja toistenkin puolesta uhoamassa rangaistuksia, mitä seuraa jos heidän heikkoa omanarvontuntoaan joku uskaltaa loukata! Oletteko jotain tiukkaa uskonnollista porukkaa, vai? Kunniarikoksia tässä käsitellään?
Minä ainakin itse päätän elämäni ratkaisut, enkä pidä miehestänikään kiinni neljällä raajalla. Hän saa olla normaali ihminen, minulta ei tarvitse piilotella jos on sattunut ihastumaan toiseen, mutta en kyllä ole siitä tiedosta erityisesti kiinnostunutkaan. Olenhan itsekin ollut, ja sou what, elämä on. Yhdessä haluan kuitenkin olla niemenomaan mieheni kanssa, jonka olen erityisistä syistä valinnut kaikista maailman ihmisistä.
Mitä tahansa meidän parisuhteessa tai sen ulkopuolella tapahtuu, me itse päätämme asioiden suuruusluokan ja merkityksen juuri meille, sekä suhtautumisemme siihen. Niin kauan, kuin jokin asia ei minua itseäni häiritse, ei kukaan pelokas, miestään vahtiva kotiäiti vauvasaitilla todellakaan päätä minun suhtautumistani siihen, anteeksi vaan.
"Itsekunnioitus" on muuten hauska harhaanjohtamisnimi sille, että todellisuudessa kysymys on päinvastaisesta, huonoitsetuntoisesta kontrollista. Toisen ihmisen jokaisen ajatuksen vahtiminen on aivan turhaa, eikä se sellaista ihmistä edes kiinnosta, jolla on elämä.
Elämää ja sen kaikkia pieniä rönsyjä ei joka tapauksessa saa hallittua, millään kuristusotteella. Mitä jos lopetettaisiin se vauhko vahtiminen ja uhittelu, sen sijaan vaan nautittaisiin ainutlaatuisesta elämästämme ja suotaisiin se muillekin?
Ainakin mun elämä on juuri nyt aika täyttä ja ihanaa. Erityisesti, kun rinnalla on jo kauan ollut ihminen, jonka seura vaan on maailman parasta. Nautin jokaisesta päivästä hänen kanssaan - ja usein yötkin on tosi kivoja... :-)
Kehotan muitakin nostamaan katseensa tuosta ankeasta neliseinäisestä pelkonäkymästä vähän ylemmäs - elämään itseensä! Kyllä se kantaa!
Ihanaa lauantaita kaikille!
Täällähän on ihan vino pino kakkosnaisia 😂
Ei susta kyllä kirjailijaa tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee näitä juttuja niin olis ihan painajainen jos miehelläni olisi vahva henkinen yhteys johonkin toiseen naiseen :( Joku satunnainen seksi olis helpompi antaa anteeksi.
Sama. Etenkin kun tunnetusti miehille seksi voi olla pelkkää seksiä, ilman mitään muuta ulottuvuutta. En osaa ajatella sitä niin kauhean isona juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Itse petin avioliitossa. Yritimme pelastaa liiton ja jonkin aikaa menikin hyvin. Mutta mies ei pystynyt unohtamaan ja halusikin sitten erota.
Nyt olen eron jälkeen tajunnut että petos todella rikkoi jotain väliltämme lopullisesti. Selvitimme itsellemme että nyt onnistumme ja tulemme taas onnellisiksi. Tuloksetta.
Exäni teki miehen työn erotessaan minusta. Nyt on hienoa huomata että hän on helpottunut ja onnellinen. Minun kanssaan hänestä olisi tullut katkeroitunut epäonnistuja.
Oman kokemukseni jälkeen en usko näihin silmämme aukesivat-tarinoihin. Pahoittelen.
Eli ajattelet, että jos te miehesi kanssa ette onnistuneet, niin kukaan muukaan ei voi?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia tarinoita. Minulla oli suhde varattuun mieheen. Lopetin suhteen kun en jaksanut enää. Itse olen siis sinkku. Huomaan kuitenkin edelleen mikä side meillä kahdella on. En ole koskaan ollut kenenkään kanssa näin samalla aaltopituudella enkä kokenut tällaista kemiaa.
Mutta mies elää vaimonsa kanssa ja toivottavasti on onnellinen. On vaan niin sääli että tunteet ja kemia on muualla mutta vaimon kanssa ollaan rahan, helppouden, velvollisuuksien takia.Meidän suhde oli kaikkea muuta kuin seksisuhde ja se tässä eniten surettaakin. Mutta enää en toiseksi naiseksi ryhdy. Mutta sääli miehen vaimoa kun itse tiedän mikä henkinen yhteys miehellään on toisaalle mutta silti pidetään kulissit pystyssä. Mutta toivon heille kaikkea hyvää.
Tuo tarinasi varmaan auttaa sinua vaikeassa tilanteessasi, en siis moiti. Mutta kannattaa tajuta, että jokainen mies selittää nuo samat selitykset tuossa tilanteessa. Vaimo taas kuulee ihan eri tarinan. Niin se vaan menee.
Jokainen joka itse vapaaehtoisesti lähtee liitostaan, lähtee vain siksi, että liiton ulkopuolella on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää. Ja jokainen, joka itse vapaaehtoisesti jää liittoonsa, jää vain siksi, että liitossa on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää.
Eikä kukaan ohita elämässään oikeasti suurta rakkautta. Eli sua ap on valitettavasti vain kusetettu, se tavallinen tarina.
Voimia!
Ajellaanko kakkosta aina kakkoseen?
Nimim. Epätietoinen O_o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies elää vaimonsa kanssa ja toivottavasti on onnellinen. On vaan niin sääli että tunteet ja kemia on muualla mutta vaimon kanssa ollaan rahan, helppouden, velvollisuuksien takia.Meidän suhde oli kaikkea muuta kuin seksisuhde ja se tässä eniten surettaakin. Mutta enää en toiseksi naiseksi ryhdy. Mutta sääli miehen vaimoa kun itse tiedän mikä henkinen yhteys miehellään on toisaalle mutta silti pidetään kulissit pystyssä. Mutta toivon heille kaikkea hyvää.
Tuo tarinasi varmaan auttaa sinua vaikeassa tilanteessasi, en siis moiti. Mutta kannattaa tajuta, että jokainen mies selittää nuo samat selitykset tuossa tilanteessa. Vaimo taas kuulee ihan eri tarinan. Niin se vaan menee.
Jokainen joka itse vapaaehtoisesti lähtee liitostaan, lähtee vain siksi, että liiton ulkopuolella on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää. Ja jokainen, joka itse vapaaehtoisesti jää liittoonsa, jää vain siksi, että liitossa on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää.
Eikä kukaan ohita elämässään oikeasti suurta rakkautta. Eli sua ap on valitettavasti vain kusetettu, se tavallinen tarina.
Voimia!
Ehkä sinun kirjoitus taas antaa sinulle voimaa elämässäsi. Tekstistäsi veikkaan sinun olevan vaimo. Kiitos vaan, minulla on voimaa jo tarpeeksi. En koe tulleeni kusetetuksi koska itse lopetin suhteen enkä siihen enää lähtisi.
Huomaan vaan niin selvästi kuinka paljon mies nauttii seurastani ja huomaa sen saman kemian myös. Mutta helppo elämä vaimon kanssa on nyt hänelle parempi vaihtoehto. Tämä on minulle ok ja olen mennyt itsekin elämässä eteenpäin.
Tämä nyt vain oli yksi esimerkki siitä kuinka se henkinen yhteys voi todellakin olla muualle kuin vaimoon.
Mun mielestä taas nainen joka antaa miehen pettämisen anteeksi, on jotenki vajaa. Ja mies, joka pettää, on oksettava. Liitto, mikä jatkuu pettämisen jälkeen on epätoivoinen. Kumpikin pelkää jäävänsä yksin. Tyydytään siihen entiseen, vaikka se olisi kuin paskaa.