Kiitos sinulle toinen nainen.
Kiitos, että olit. Kiitos, että ravistelit meitä ja herätit meidät. Kiitos, että pidit miehestäni huolta silloin kun hänellä oli vaikeaa. Kiitos, että annoit hänelle rakkautesi ja läheisyytesi silloin kun en itse siihen pystynyt. Kiitos, että autoit meitä näkemään, missä suhteemme varjot leikkasivat valon. Missä pimeys oli jyrkän väistymättömänä ja missä seinät nousivat loputtoman korkeina vastaan. Olen kiitollinen, että kuljit rinnallamme hetken. Kiitos, että mieheni sai raahautua polullasi pienen matkan. Kiitos sinulle toinen nainen, että sait meidät ymmärtämään, mikä elämässämme on tärkeintä ja minkä takia tulemme taistelemaan loppuun asti. Kiitos, että autoit miestäni näkemään minun todellisen arvoni ja minua näkemään hänen arvonsa. Olen sinulle vilpittömän kiitollinen siitä, että avasit silmämme pitkän unissakävelyn jälkeen. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja olen pahoillani siitä, että sinä rakastuit.
Kommentit (322)
Auttoiko tämä AP:ta prosessoimaan asiaa? Jos, niin hyvä. Every little helps.
Ole hyvä vaan, paitsi että miehesi alkoi taas viestitellä ja kinuta tapaamista, eli et sinä sitten riitäkään, voi voi.
Vai että raahautua polullani hetken? Heh. Kyllä me vuosi pantiin aina kun tilaisuus tuli.
Kiitätte minua, että avasin silmänne? Toinen Heh.
Miehesi kiitteli kymmeniä kertoja ja kehui päässeensä maistamaan elämänsä parasta p**iirakkaa.
Olkaapa hyvä vain.. Kumpikin. Autan milloin vain uudestaan. Ei se mieheskään pahalle maistunut.
Oli vain taidot vähän ruosteessa vuosien puutteen vuoksi.
Kiitos sinulle vaimo, että sain lainata miestäsi vuoden ajan. Sain parasta seksiä ikinä ja tunsin olevani maailman tärkein nainen. Jokapäiväiset puhelut ja viestit mieheltäsi, joissa hän kertoi rakastavansa minua, auttoivat minua jaksamaan päivästä toiseen.
Haluaisin kiittää myös miestäsi, että hän oli valmis tinkimään työajasta ja perheen yhteisestä ajasta vain ollakseen kanssani, kun häntä tarvitsin.
Kiitos sinulle vaimo, kun olit niin ymmärtäväinen. Moni vaimo olisi tuossa tilanteessa kostanut. Sinä olet pyhimys. Kiitos myös, että saimme lainata aviovuodettanne, kun olit lomareissulla. Sohvaa unohtamatta.
Kiitän sinua vilpittömästi myös siitä, että pidit kulisseja hienosti pystyssä. Harniksesi kuitenkin joudun ilmoittamaan, että joku vuosi tiedon eteenpäin ja linnut ovat laulaneet ja KAIKKI tietävät miehesi ja minun suhteesta. Jopa kaikki Rakkaus viestit ja intiimit videot ja kuvat levisivät wa ssa jonkin aikaa. Mutta, toivon kaikkea hyvää sinulle jatkossa!
Voimia ap. Siinä on taakka kannettavaksi loppuelämän ajaksi. Onneksi minun mieheni ymmärsi oman arvoni ennen kuin mitään tuollaista piti tapahtua. Toin 6packin kaupasta yllätyksenä ja mies kehui, ettei muistanutkaan, kuinka arvokas olenkaan.
Pesin työvaatteet ja laitoin ne kuivumaan ja mieheni sanoi että silmät aukesivat kuin korvaamaton vaimo olenkaan. Illalla hän halusi seksiä ja rakasteltuamme hän kehui, ettei muistanutkaan näin pitkän tauon jälkeen kuin hyvä meil on yhdes olla.
Hieno avaus, kuin suoraan omasta elämästäni. Todellakin tällainen asia voi olla pitkässä suhteessa silmät avaava ja tunnevirrat vapauttava juttu. Niin kävi meillekin.
Noista vaiheista on jo monta vuotta aikaa. Aluksi selvittelimme asiaa kovasti ja kävimme suhdettamme läpi molempien näkökulmasta, rehellisemmin ja avoimemmin kuin vielä koskaan aikaisemmin. Kipeääkin se oli, mutta jälkikäteen ajatellen hirveän tarpeellista. Ja mikä parasta, ymmärsimme vahvasti, että välillämme on suuri rakkaus, josta haluamme pitää loppuun asti kiinni.
Prosessin sivutuotteena tapahtui uudelleen rakastuminen ja intohimon aalto ja sitä on jatkunut näihin päiviin saakka. Tunne on aika ajoin vähintään yhtä huumaavaa kuin alussa, vaikka takana on jo useita yhteisiä vuosikymmeniä.
Vaikka tuo tapaus aikoinaan satuttikin, niin en kuitenkaan sitä pois vaihtaisi. Jotain hyvin ainutlaatuista se lopulta sysäsi meissä liikkeelle!
Kannattaa aina muistaa, että elämä ei ole niin mustavalkoista ja joskus se voi ihan kunnolla yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Hieno avaus, kuin suoraan omasta elämästäni. Todellakin tällainen asia voi olla pitkässä suhteessa silmät avaava ja tunnevirrat vapauttava juttu. Niin kävi meillekin.
Noista vaiheista on jo monta vuotta aikaa. Aluksi selvittelimme asiaa kovasti ja kävimme suhdettamme läpi molempien näkökulmasta, rehellisemmin ja avoimemmin kuin vielä koskaan aikaisemmin. Kipeääkin se oli, mutta jälkikäteen ajatellen hirveän tarpeellista. Ja mikä parasta, ymmärsimme vahvasti, että välillämme on suuri rakkaus, josta haluamme pitää loppuun asti kiinni.
Prosessin sivutuotteena tapahtui uudelleen rakastuminen ja intohimon aalto ja sitä on jatkunut näihin päiviin saakka. Tunne on aika ajoin vähintään yhtä huumaavaa kuin alussa, vaikka takana on jo useita yhteisiä vuosikymmeniä.
Vaikka tuo tapaus aikoinaan satuttikin, niin en kuitenkaan sitä pois vaihtaisi. Jotain hyvin ainutlaatuista se lopulta sysäsi meissä liikkeelle!
Kannattaa aina muistaa, että elämä ei ole niin mustavalkoista ja joskus se voi ihan kunnolla yllättää.
Sama kokemus. Ymmärrän kuitenkin, että kaikki tapaukset on yksilöllisiä eikä kaikille käy noin onnellisesti. Tuohon tilanteeseen pääseminen edellyttää hyvää itsetuntoa, riittäviä tunnetaitoja ja empatiakykyä. Ja tietysti molemminpuolisen vahvan tahtotilan.
Vitsi. Pettäisipä minunkin mies, niin silmämme avautuisivat. Varmaan se on se toisen naisen imuteho niin kova, että miehestä lähtee petturuus, tyhnyys ja epärehellisyys.
Kotonahan voisi koittaa jotain imuniksiä, ennenkuin päästää ukkonsa vieraisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kuulla onnellisestikin päättyneistä kriiseistä! Olen työkseni tekemisissä tällaisten tilanteiden kanssa ja monesti tulee mieleen, että turhaltakin tuntuvia eroja tapahtuu paljon. Jotain tällaista saattaisi löytyä monienkin kriisien takaa jos maltettaisiin antaa asioille hieman aikaa.
Ja toisaalta, myös näitä onnellisia "loppuja" on myös monesti. Uskottomuuskriisit ovat hyvin yleisiä vaikkei niistä niin paljoa edelleenkään puhuta.
Onnea teille jatkossakin, samoin aloittajalle!
Ja kiitos oma aviomieheni että petit. Välimme eivät uskottomuuden takia palaa koskaan ennalleen.
Ap, viestistäsi paistaa niin selvästi läpi se kuinka yrität selittää tapahtuneen parhain päin. Ei tule onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja kiitos oma aviomieheni että petit. Välimme eivät uskottomuuden takia palaa koskaan ennalleen.
Ap, viestistäsi paistaa niin selvästi läpi se kuinka yrität selittää tapahtuneen parhain päin. Ei tule onnistumaan.
Outoa, että määritelet sivusta toisen kokemusta noin vahvasti, tietämättä tietenkään tilasteesta mitään. Oletko miettinyt, mikä toisen omastasi poikkeavassa kokemuksessa tai onnellisuudessa uhkaa sinua itseäsi?
Minua ap:n kertomus ilahdutti!
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta tuo meni varmaan vähän eri tavalla.
Hän näki hyvännäköisen naisen jota halusi panna ja himo vei aina takaisin.
Itse en pystyisi antamaan anteeksi ja kokisin itseni nöyryytetyksi.
Hienoa kuitenkin että pystyitte kaisesta huolimatta korjaamaan tilanteen. Luottamus varmaan kyllä menee pitkäksi aikaa.
Toinen nainen = aina hyvännäköinen? :D
Kiitos päivän nauruista!
Munkin tuttavapiirissä on pariskunta, jonka parisuhteen vastaava kriisi nosti ihan uudelle levelille. Ovat kuin vastarakastuneet. Kaikkea hyvää heille.
Omalla kohdalla ei valitettavasti käynyt yhtä hyvin. Silläkin on merkitystä, miten sivusuhde paljastuu. Kertooko puoliso itse vai tuleeko ilmi sattumalta. Mun tapauksessa kuulin "kyliltä" Siihen romahti kaikki. Sysäys sekin oli, mutta toiseen suuntaan. Tajusin silloin lopullisesti, miten pask*ssa suhteessa olin elänyt. Ero tuli eikä ole ikävä ollut entiseen.
Toinen nainen, olisit vain heti kertonut suhteestasi mieheeni minulle, niin olisit saanut hänet paljon nopeammin itsellesi :D
Huh, nousi ihan niskakarvat pystyyn.
Toivottavasti ap löydät joskus omanarvontuntosi ja ymmärrät, että sinä olet korvaamattoman arvokas sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse olla kusetettavana ja vielä kiittää tullessasi höynäytetyksi. Toivon tätä todella.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle toinen nainen kun sain klamyn ja sen seurauksena lapsettomuuden.
Paska homma, mutta olen kuullut että huonomminkin voi käydä. Eräältä naiselta lähti sp-taudin myötä henki aviomiehen seikkailujen jälkeen :/
Kiitos sinulle, vaimo, että sain mahdollisuuden lainata miestäsi. Itse olin hieman hankalassa elämäntilanteessa ja välillä kaipasin kehuja, kosketusta ja intohimoista seksiä. En kuitenkaan ollut henkisesti valmis vakavampaan suhteeseen (saati rakkauteen) edellisen suhteen sydänsurujen vielä kirvellessä rinnassani, joten varattu mies sopi tilanteeseeni mainiosti. Kielletty hedelmä maistuu lähes yhtä hyvälle kuin palava rakkaus (vaikka ei aivan).
Miehesi on epärehellisyydestään huolimatta ihan hyvä tyyppi (ja vielä isosti varusteltu, onnea!) ja toivon teille parasta. Et onneksi oikeasti saa minusta koskaan tietää, sillä elämäntilanteeni on paranemassa ja tunnen itseni jopa onnelliseksi jälleen. Siispä varmaankin lopetan suhteemme piakkoin. Miehesi tuntien hän kylläkin etsii minun jälkeeni toisen (niin kuin hän aikanaan etsi minut), joten uskottomuutensa valitettavasti tulee jatkumaan.
No mutta, mitä sinä et tiedä, ei voi sinua satuttaa. Toivottavasti hän ei vain muutu huolimattomaksi aikojen kuluessa.
Tämä ketju osoittaa kuinka vaikeata meidän kulttuurissa on iloita toisen onnesta. Oma paha olo ja pettymykset ihmissuhteissa purkautuvat helposti toisten mollaamisena. On vaikea hyväksyä, että jonkun toisen haasteet kääntyvätkin onnelliseksi lopuksi.
Ihmetyttää, mistä tuollainen ilkeys ja pahan toivominen toiselle kumpuaa? Jopa tuntemattomalle kanssaihmiselle, anonyymilla keskustelupalstalla!
Minun mielestäni sellaiset tarinat, missä ihmiset ovat selvittäneet itsensä voittajiksi kriiseistä ja vastoinkäymisistä, ovat aina yläfemman paikka! Todella ihailen ap teitä miehesi kanssa, että olette olleet riittävän vahvoja käymään läpi tuon kriisin ja että olette löytäneet toisenne sen jälkeen uudella tavalla. Teidän suhdetta tuskin enää mikään kaataa tuon jälkeen. Koeteltuja, mutta silti onnellisia pitkiä parisuhteita ei ole liikaa. Sellainen on suuri aarre.
Ja te olette onnenne todella ansainnneet!
Kiitos sinulle toinen nainen, joka veit mieheni kokonaan. Hän on muuten persoonaltaan häiriintynyt, väkivaltainen, alistava ja kotiin eristävä sairas ihminen. Olin sinulle ensin katkera, mutta nyt elämä on ihanaa kun saan ihan vapaasti liikkua missä haluan ilman pelkoa seurauksista. Hän kertoi sinulle, että olin uskoton - ei, hän oli uskoton ja syytti minua syyttä. Nauroit minulle hänen kanssaan, kuinka säälittävä olen. Olet varmaan saanut jo esimakua siitä, minkä hinnan maksat siitä, että saat elää hänen kanssaan.
Mä olen vapaa kuin taivaan lintu nyt - ja todellakin nautin siitä.