Kerro tänne huolesi, voin yrittää auttaa tai ainakin piristää :)
Tosiaan olen ihan keittiöpsykologi, mutta parhaani mukaan voin auttaa jos tarvit apua jossain ongelmassa tms. :)
Kommentit (35)
Itsellä autokoulussa vaihteiden vaihtaminen tuntui ihan ylitsepääsemättömän vaikealta. Kaikki hoki, että "kyllä se tulee luonnostaan", mutta ei tullut. Aina oli väärä vaihde päällä, auto sammui minne sattui jne. Ajan kanssa harjoittelulla sekin taito kehittyi, ja uskon että samoin on sinunkin kohdallasi. Autolla ajaminen on kuitenkin uutta ja vaatii keskittymistä ja harjoittelua. Jännitätkö/menetkö lukkoon, kun joku istuu vieressäsi kun ajat? Sekin voi olla yksi syy, mutta varmasti vielä pääset läpi! Onneksi kevät ja kesä tulee hyvää vauhtia, niin pääset harjoittelemaan sulilla teillä. Tsemppiä! :) -ap-
Oi, onpa siis todella hieno idea; kerro av:lle huolesi, niin jollei jo tarpeeksi kurjalta tuntunut ennen sitä, niin takuulla tuntuu sen jälkeen. Joo, jätän väliin.
Nelonen, en ihan ymmäränyt viestiäsi... Miksi tuntuisi kurjemmalta sen jälkeen kun olet saanut purettua huolesi ja yritän vielä auttaa? -ap-
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:00"]
Olen autokoulussa enkä pääse sitä ikinä läpi :( En osaa ajaa, en tajua liikennetilanteita, en selviä liikenteessä. Osaan kyllä erinomaisen hyvin liikennemerkit ja periaatteessa osaan liikennesäännöt mutten tajua.
[/quote]
Jos olet noin huono kuin väität olevasi, tee kaikille palvelus ja pysy poissa liikenteestä. Turvallisempaa niin.
Pakko sanoa, että mulle tuli jotenkin liikutuksen kyyneleet silmiin nyt (hormonit vissiin hyrrää, heh..). Nyt ei tarvitse avautua, jo tämän topikin näkeminen sai mut piristymään! :D Ihanaa että on ihmisiä jotka jaksaa vapaa-ajallaan kuunnella ventovieraiden murheita ja yrittää piristää. Kaunis ajatus, tällä foorumilla pitäisi muutenkin olla enemmän tällaista myönteistä menoa eikä vaan haukkuja niskaan jos jollain on ongelmia. Peukut sulle!! :)
Mitä teen miehen kanssa, joka juo liikaa? Rakastamme toisiamme, mutta tämä asia tulee väliimme. Uskallanko mennä naimisiin?
Seiska lisää:
Juuri tätä tarkoitin, että meno täällä on pääosin tällaista lyttäävää ja joka asiasta yritetään keksiä jotain negatiivista. Ap, sunlaisiasi ihmisiä tarvitaan täällä! :)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:19"]
Olen autokoulussa enkä pääse sitä ikinä läpi :( En osaa ajaa, en tajua liikennetilanteita, en selviä liikenteessä. Osaan kyllä erinomaisen hyvin liikennemerkit ja periaatteessa osaan liikennesäännöt mutten tajua.
[/quote]
Jos olet noin huono kuin väität olevasi, tee kaikille palvelus ja pysy poissa liikenteestä. Turvallisempaa niin.
[/quote]
Kiitos ihan helvetisti sullekin. Mitä jos sinä tekisit av:lle palveluksen ja pysyisit poissa täältä. Kivempaa niin.
Opettelua vartenhan siellä autokoulussa ollaan, ja harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa. Mitä enemmän ajokokemusta, sitä varmempi kuski. Ja varmuutta ajamiseen saa harjoittelemalla. En tiedä missä vaiheessa autokoulusi on, mutta tuli mieleen, että oletko oppinut perusasiat kunnolla, vai tarvisitko niihin vielä kertausta? Yleensäkin miten auto toimii, risteyksessä milloin väistetään ketäkin jne. Perusasioiden kunnolla opettelu auttaa varmasti ratissakin hahmottamaan liikennettä. -ap-
ET mene naimisiin alkoholistin kanssa. Pilaat oman elämäsi ja mahdollisesti myös tulevien lastesi elämän. Hankkiudu eroon juoposta.
Voitte olla yhdessä jos välttämättä haluat katsella juopon touhuja mutta ÄLÄ MENE NAIMISIIN äläkä muuta saman katon alle.
En ole ap.
Kiitos, toivon aidosti että minusta on apua. Jos saan jollekkin hymyn huulille, niin olen tyytyväinen. :)
Kasi, ihan rehellisesti, mieti vielä toisen kerran haluatko naimisiin miehen kanssa jolle juominen on ongelma/siitä on tulossa ongelma. Juominen ei saisi mennä parisuhteen edelle! Juttele miehellesi kun hän on selvinpäin, ja kysy missä mennään. Aloittakaa vaikka yhdessä kuukauden tipaton. Jos miehelläsi ei sen aikaa pysy korkki kiinni, alkoholi on todennäköisesti ongelma. Hankala sanoa, kun en tiedä kuinka paljon ja kuinka usein miehesi juo. Onko juomista ollut suhteen alusta asti, vai onko se nyt yhtäkkiä alkanut? Jos juominen on yhtäkkiä alkanut, sille on todennäköisesti joku syy.-ap-
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:19"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos ihan helvetisti sullekin. Mitä jos sinä tekisit av:lle palveluksen ja pysyisit poissa täältä. Kivempaa niin.
[/quote]
:D Voi että. Joku kehtaa olla rehellinen niin johan se suututtaa :) Mä olen ihan samaa mieltä, jos ei tajua liikennetilanteita niin sieltä kannattaa pysyä poissa. Jos ei itsen takia viitsi niin vaikkapa koululaislasten.
Kattoo noita "senjasen maan huonoin kuski"-ohjelmia, niin kyllä aika moni olisi saanut jättää sen kortin hankkimatta... Pelottavaa...
14, tuo nuori nainen on kuitenkin vasta autokoulussa! Eri asia niiden kuusikymppisten kanssa, jotka sitä autokoulua ei koskaan ole kunnolla käynytkään. Kakkosella on mahdollisuus vielä oppia hyväksi kuskiksi, ei kai kukaan autokoulussa ole vielä täydellinen kuski. -ap-
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:35"]
:D Voi että. Joku kehtaa olla rehellinen niin johan se suututtaa :) Mä olen ihan samaa mieltä, jos ei tajua liikennetilanteita niin sieltä kannattaa pysyä poissa. Jos ei itsen takia viitsi niin vaikkapa koululaislasten.
Kattoo noita "senjasen maan huonoin kuski"-ohjelmia, niin kyllä aika moni olisi saanut jättää sen kortin hankkimatta... Pelottavaa...
[/quote]
Tiedätkö oikeasti, en ole kovin herkkänahkainen, mutta sait mut itkemään. Mä en tajua, miten tällaiseenkin ketjuun joku viittii tulla vielä vittuilemaan, kun jollakulla on tarkoitus auttaa. Hieno asia, että sinä olet hyvä kuski, hyvä, että ne koululaiset eivät jää sun alle. Luuletko, että mun tavoitteena on saada kortti ilman ajotaitoja? Luuletko, etten välitä kanssaihmisten turvallisuudesta?
Mene nyt sinne liikenteeseen pätemään ja jätä tämä ketju niille, joilla ei ole tarvetta olla ilkeä siitä, ettei toinen osaa (vielä) jotain mitä sinä osaat.
Pelkään ettei minusta sittenkään ole mihinkään. Pelkään etten saa ikinä opiskeltua sitä ammattia, enkä mentyä töihin. 12 kotiäitivuoden jälkeen kynnys lähteä kotoa on todella korkea. Lisä jännitystä tähän kaikkeen tuo paniikkihäiriö. Mitä jos se pahenee kun lähden kotoa?En tiedä mistä aloittaisin. Olen suunnitellut työkkäriin soittamista ja hakemuksen laittamista oppilaitokseen ja/tai soittamista, mutten saa mitään aikaiseksi. Taustalla kokoajan ajatus että mitä jos minusta ei vain ole mihinkään?!?:( Tarvisin tukea, apua, potkua persauksille ja tsemppausta.
Juominen on alkanut joskus ennen tapaamistamme, mutta yltynyt viime aikoina. Olen tulkinnut, että se johtuu riippuvuuden kasvusta. Tammikuussa piti viettää tipatonta, mutta ei sitä tainnut kestää kuin pari päivää kerrallaan. Itse en juo käytännössä juuri mitään.
kasi
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 21:40"]
14, tuo nuori nainen on kuitenkin vasta autokoulussa! Eri asia niiden kuusikymppisten kanssa, jotka sitä autokoulua ei koskaan ole kunnolla käynytkään. Kakkosella on mahdollisuus vielä oppia hyväksi kuskiksi, ei kai kukaan autokoulussa ole vielä täydellinen kuski. -ap-
[/quote]
Kuitenkin IHAN ITSE kommentoi omia ajotaitojaan: "En pääse sitä ikinä läpi" "En osaa ajaa" "En tajua liikennetilanteita" "En selviä liikenteessä"...
Jos todella on tuota mieltä (en pääse autokoulua ikinä läpi), kannattaisi ehkä luovuttaa... :D