IS: Raju väite - "Miesten pitäisi olla supersankareita, että naiset kelpuuttavat"
IS uutisoi taas "Tuskailua deittimarkkinoilla " sekä naisen että miehen perskeptiiveistä:
”Olen 26-vuotias mies enkä ole ikinä seurustellut – mieluummin olisin työtön ja vähävarainen kuin yksin”
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006026967.html
Onko tämän jutun sisältö sitä todellisuutta nyky deittimarkkinoilla? Onko vaikeaa synnyttää hyviä parisuhteita tavisten kesken, kun jokainen nainen haaveilee siitä Crazy Rich Asians -elokuvan kaltaisesta miehestä joka löytyy somesta jokaiselle tavis naiselle?
Miksi tyytyä kehenkään, kun odotetaan tällaista miestä. Onko IS väittämä otsikossa totta?
Kommentit (464)
Itselleni kelpasi perushyvä mies jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikomea mutta miellyttävän näköinen ihminen joka harjaa hampaansa ja pukeutuu ehjiin siisteihin vaatteisiin. Nössö ei pidä olla muttei tietysti väkivaltainenkaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörään renkaan vaihdettua ja vasara ei tipu heti kädestä. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa kantaa muutossa perus kodintavaroita ettei ole mikään heiveröinen heinähanko.
Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen.
Kyllä pitää olla supersankari: Pelastaa hirvet avannosta ja kissat puista ja sitä rataa :)
Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.
Vaikka naiset itse eivät itse osaisi tai halua tehdä mitään.
Voidaan mieheltä ihan helposti vaatia talonrakennus-,tapetointi-, laatoitustaitoja ja sen lisäksi hoitaa lapset ja siivota koti.
Koska jollei sitä tee, niin kyllä uhkauksia satelee..
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kelpasi perushyvä mies jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikomea mutta miellyttävän näköinen ihminen joka harjaa hampaansa ja pukeutuu ehjiin siisteihin vaatteisiin. Nössö ei pidä olla muttei tietysti väkivaltainenkaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörään renkaan vaihdettua ja vasara ei tipu heti kädestä. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa kantaa muutossa perus kodintavaroita ettei ole mikään heiveröinen heinähanko.
Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen.
Mutta mitäs sitten, kun tällaisia kuvaamasi kaltaisia miehiä on TUHANSITTAIN, kenties tätäkin postauksia lukevista moni mies tunnistaa itsensä tästä kirjoitetuksesta...
Mutta silti he eivät vain kelpaa parisuhteeseen, ei vain tule sitä kipinää ja ovat yksin jatkuvasti ja miettivät onko MGTOW se loppuelämän ratkaisu vai mitä.
Ei se niin helppoa ole, tuollaisia miehiä riittää mutta suurin osa silti ei vain saa naista vaikka haluavatkin parisuhteeseen. Vastentahtoinen MGTOW on karu ratkaisu, mutta kai sitenkin voi oppia elämään.
Jos se ”unelmien” deitti ei ole valmis sitoutumaan, niin syy todennäköisesti on sinussa.
Kyllä ja ei. Jos nainen oikeasti haluaa parisuhteen ja on järjissään, kyllä hän melko pian ymmärtää, että supersankarin etsintä on turhaa. Mutta jos miehen mielestä ihan normaali huomiointi ja parisuhteen säännöt ja oletukset (esim työssäkäynti, kohtuullinen päihteettömyys ja uskollisuus) ovat mahdottomia toteuttaa, kyllä, silloin kelpuutetaan vain supersankari.
Nainen vain istuu nyrpeä ilme naamallaan ja tuomitsee miesten yrityksiä kuin caesar colosseumilla. Kuka päästään terve tuollaiseen kyykytykseen haluaa edes osallistua?
Vierailija kirjoitti:
Eipä nykyään tavallisella miehellä ole mitään asiaa naismarkkinoille. Sugardaddyt, miljonäärikiekkoilijat yms. keräävät potin.
Tämä kirjoitus todistaa yllä kirjoittaneen henkilön pointin että naisettomaksi jäänyt on joko lapsellinen tai narsistinen ja sinä menet siihen lapsellisten kategoriaan.
Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin
Mgtow miehillekin kyllä kelpaa nainen joka on nuori, hoikka, blondi ja pitkätukkainen.
Mutta ihminen on järki ja tunteet, jos antaa tunteiden viedä niin siitä ei hyvää seuraa. Järjellä kelpaa kuka vasn mutta tunteille vain harvat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naiset itse eivät itse osaisi tai halua tehdä mitään.
Voidaan mieheltä ihan helposti vaatia talonrakennus-,tapetointi-, laatoitustaitoja ja sen lisäksi hoitaa lapset ja siivota koti.
Koska jollei sitä tee, niin kyllä uhkauksia satelee..
Ennen oli itsestään selvää, että miehet tekevät ja osallistuvat normaaliin perhe-elämään. Nykyjätkät kuvittelee, että se riittää, että osaa hakata jotain CSssää kaiken vapaa-aikaansa tai venyä jossain kaveriporukassa olutta lipittäen.
Vierailija kirjoitti:
Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin
Miehet jotka istuvat kotona jäävät yksin. Ennen käytiin baareissa ja osallistuttiin opiskelijabileisiin.
Pertti Perusinsinööri löysi opiskelijabileissä Saara Sairaanhoitajan. Ei kukaan nainen tule hakemaan miestä hänen kotoaan. Osalla miehistä on myös utopinen näkemys parisuhteesta koska miehen vanhempien parisuhde oli vaimo hoitaa kaikki kotityöt asenne.
Höpöti Höpöti. Minä ole keskitasolla puuhasteleva insinööripertti ja kyllä löytyy deittiä. Mutta minä en etsikään makkarahuuli/kumitissi-pissiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt itsekkin miten typeriä juttuja suustasi päästät. Toki instafitnesspyllistelijää ei joka Hannulle riitä, mutta kun tavalliset naiset ei kelpaa niin ilmanhan sitä jää.
Miesten nyyhkistä-tyyliä on näköjään palstan suosikkiroskalehdessäkin.
Tottakai mun mies on mun supersankari. Hänhän minua rakastaa vikoineni päivineni. Supersankari ei vain aina tule oletetussa muodossa eikä silloin kun sitä etsii. Supersankari saattaa olla ollut elämässäsi jo kauan, et vain ole sitä huomannut. Hän voi myös törmätä sinuun yhtäkkiä kadunkulmassa. Hän voi olla ystäväsi miehen kaveri, hän voi olla uusi naapurisi. Supersankari voi olla pitä, lyhyt, pyylevä, koipeliini, tumma tuuhea tukkainen, tai parrakas kalju. Hänellä voi olla intohimona postimerkkeily, tai hän ei välttämättä olekaan sitä innostuvaa tyyppiä ollenkaan.
Yhtistä näille supersankareille kuitenkin on se, että he rakastavat kumppaniaan. Pitävät tästä huolta, tuovat lämmintä mehua ja buranaa sairaalle, nostavat kauppakassit autosta sisälle. Pitävät sängyssä hyvänä, haluavat mieleellään viettää aikansa rakkaan kanssa. Jakavat ilot, ja surut.
Niin joo, ja se nainen on myös supersankari. Kysykääpäs vaikka mieheltänne.
Vierailija kirjoitti:
Höpöti Höpöti. Minä ole keskitasolla puuhasteleva insinööripertti ja kyllä löytyy deittiä. Mutta minä en etsikään makkarahuuli/kumitissi-pissiksiä.
Tämä ja se, että niitä malleja ei riitä jokaiselle halukkaalle. Tavallisia ihmisiä on kuitenkin tarjolla, sellaisia kuin sinä itse.
"– Ihmiseen pitää tutustua oikeasti ja pitkään. Luettelo piirteistä ja ulkonäöstä on ihan kamalinta mitä voi olla. Miten maailma on mennyt sellaiseksi että puolisoakin haetaan kuin kaupasta. Listataan toiveet ja vaatimukset. Parasta on tavata narikkajonossa, baarissa, uimahallissa, keilahallissa, yms. Nyt kumppanitkin haetaan jostain netistä epämääräisen toivomuslistan mukaan."
"Tutustukaa ihmisiin harrastuksissa, työelämässä ja yöelämässä, nainen kannustaa.
– Ei sen kumppanin tarvitse olla täydellinen, kun et itsekään ole."
Tolkun puhetta, vai?