IS: Raju väite - "Miesten pitäisi olla supersankareita, että naiset kelpuuttavat"
IS uutisoi taas "Tuskailua deittimarkkinoilla " sekä naisen että miehen perskeptiiveistä:
”Olen 26-vuotias mies enkä ole ikinä seurustellut – mieluummin olisin työtön ja vähävarainen kuin yksin”
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006026967.html
Onko tämän jutun sisältö sitä todellisuutta nyky deittimarkkinoilla? Onko vaikeaa synnyttää hyviä parisuhteita tavisten kesken, kun jokainen nainen haaveilee siitä Crazy Rich Asians -elokuvan kaltaisesta miehestä joka löytyy somesta jokaiselle tavis naiselle?
Miksi tyytyä kehenkään, kun odotetaan tällaista miestä. Onko IS väittämä otsikossa totta?
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin
Miehet jotka istuvat kotona jäävät yksin. Ennen käytiin baareissa ja osallistuttiin opiskelijabileisiin.
Pertti Perusinsinööri löysi opiskelijabileissä Saara Sairaanhoitajan. Ei kukaan nainen tule hakemaan miestä hänen kotoaan. Osalla miehistä on myös utopinen näkemys parisuhteesta koska miehen vanhempien parisuhde oli vaimo hoitaa kaikki kotityöt asenne.Silloin saarasairaanhoitajilla ei ollut tinderiä, josta löysi komistuksia vaikka samaksi illaksi. Ei nykyään enää ole insinööriopiskelijoiden ja hoitajien yhteisiä bileitä. Yritettiin järkätä, mutta hoitajat eivät innostuneet
Tämä on jännä juttu. Täällä aina väitetään, että vain pieni prosenttiosuus miehistä on sitä "tasoa" joka naisille kelpaa, mutta samalla väitetään, että Tinder on täynnä komistuksia naisille.
No, eipä näissä tiettyjen miesten jutuissa muutenkaan mitään logiikkaa ole.
Kerro ihmeessä vaihtoehtoinen syy sille, että sairaanhoitajat eivät enää halua bilettää insinöörien kanssa ja yökerhoilla menee yleisesti huonommin. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa. Tinderissä on varmasti enemmän komistuksia kuin insinöörien bileissä
En minä huomioinut mitään insinöörien bileistä, vaan siitä ristiriidasta, että välillä väitetään naisille kelpaavan vain pieni joukko miehiä ja heti perään, että kaikille naisille on Tinder täynnä komistuksia vaikka samaksi illaksi.
Näitä kelpaavia miehiä on siis huomattavasti enemmän tai sitten sillä pienellä prosenttiosuudella on tosi kiireisiä iltoja.
Niillä on kiireisiä iltoja. Osa oikein kilpailee kuinka montaa pääsee painamaan saman illan aikana. Muutenkin potentiaalinen komistus on näemmä parempi kuin varma insinööri, vaikka potentiaali ei realisoituisikaan
Sitten ihmetellään omaa kelpaamattomuutta, kun realiteettien taju on tätä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen täysijärkinen nainen, joka on jännämieheen joskus haksahtanut, tajuaa kyllä pian että niistä hunsvoteista ei ole parisuhteeseen ja ainoa mitä siitä itselleen saa on masennus ja itsetunto-ongelmat.
Suurin osa omista tutuista ja minä itse,ollaan suosittu parin valinnassa niitä ihan tavallisia miehiä, jotka ovat kilttejä, luotettavia, hyviä puolisoita ja potentiaalisesti hyviä vanhempia. Rikkaiden ja komeiden alfojen perässä laukkaajat ovat omassa tuttavapiirissä marginaalissa.
Tinder on luonut harhan loputtomasta tarjonnasta, ja kun joka swaippauksella löytyy aina paremman näköistä "tarjokasta", tulee vääristynyt kuva siitä mihin omalla markkina-arvolla voi tähdätä. Todellisuudessa jos olet 7, pariudut todennäköisimmin toisen seiskan kanssa. Tinder antaa mielikuvan että kympitkin ovat ulottuvillasi, etkä swaippaakaan sitä johon rahkeesi oikeasti riittävät.Eli kysymys näille miehille, joista tuntuu että alfat vie kaikki naiset: mitä vaatimuksia olet itse asettanut naisia kohtaan? Jos tavallisena miehenä haaveilet mallivartaloisista pintaliitäjistä, voit olla varma että jäät rannalle ruikuttamaan. Ehkä sinun pitäisi laskea omia vaatimuksiasi, ennen kuin alat syyttää naisia liian korkeista vaatomuksista.
Kukaan täysjärkinen nainen ei höpise alfoista, jänniksistä tai markkina-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kelpasi perushyvä mies jolla on jalat maassa ja sopiva järki päässä ja joka hoitaa asiansa. Käy töissä, maksaa laskunsa ja edes jotakin kotona tekee oli se vaikka ruuanlaittoa. Ei pahoja riippuvuuksia. Huumorintajua löytyy koska ylijäykät tosikot ihmiset on out. Ulkonäöstä ettei ole mikään ylikomea mutta miellyttävän näköinen ihminen joka harjaa hampaansa ja pukeutuu ehjiin siisteihin vaatteisiin. Nössö ei pidä olla muttei tietysti väkivaltainenkaan.
Kädentaitoja ja käytännön järkeä löytyy sen verran että saa vaikka pyörään renkaan vaihdettua ja vasara ei tipu heti kädestä. Lisäksi pitää olla sen verran vahva että jaksaa kantaa muutossa perus kodintavaroita ettei ole mikään heiveröinen heinähanko.
Tiedän miehiä lähipiiristä ketkä on sinkkuja ja sen verran osaan heistä sanoa että yleisin yhteinen tekijä näillä henkilöillä että ovat sinkkuja on luonteessa, joka on joko lapsellinen ja kypsymätön ikäisekseen tai hieman omahyväinen ja narsistinen. Lisäksi monella on yksi tai useampi riippuvuus. Yleensä liittyy alkoholiin tai pelaamiseen.
Kauhean pitkä vaatimuslista sulla. Mulla oli vain yksi kohta: kokoparta. Ja mies löytyi viikossa.
No minusta tuli tällainen lapsellinen ja pelaileva nelikymppinen mies, koska koskaan ei ole päässyt harjoittelemaan sitä naisen kanssa olemista silloin nuorempanakaan. Silloinhan oli täysin normaalia, että kundit teki kaikenlaista lapsellista, mutta minusta puuttui aina se kemiatekijä. Muista usein kuitenkin havaitsin, että kun alkoivat seurustelemaan niin ne lapselliset piirteet katosivat ja siinä oltiin niin aikuista, että. Mutta minulla jäi siis pikkupoikavaihe päälle ja mikäs tässä, en kaipaakaan mitään sijaisäitiä viereen kitisemään että nyt loppui se pelaaminen ja nukkumaan :D kuten naisetkin on varmasti samaa mieltä, niin osaltani se juna ns. meni jo ja aivoni ovat lopullisesti muovautuneet sellaiseksi kuin ovat, vailla parisuhdetta.
Itse olen lähestynyt sellaisia tavallisia duunarimiehiä, suurinpiirtein omaa ikäluokkaa, joista vain yksi on tainnut olla yli 180 senttinen, muut olleet "lyhyitä" mieheksi mikä tämän palstan mukaan pitäisi olla naiselle totaalinen turn off. Ja kappas vaan, kaikilta olen saanut pakit. Yksi vielä ruikutti pari viikkoa pakkien antamisen jälkeen facebookissa kuinka on niin yksinäistä kun ei ole ketään halailtavaa, että ilmeisesti olen miesten silmään niin kammottava ja vastenmielistä seuraa että mieluummin sit itketään facebookissa kuin lähdetään mun kanssa kahville :D Vaikka joidenkin palstaulien mukaan rumatkin naiset saa "alfoilta" ja tyyliin pitäis olla jono oventakana heti kun Tinderin avaa/tekee itse aloitteen, mut eipä oo ollu tunkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen täysijärkinen nainen, joka on jännämieheen joskus haksahtanut, tajuaa kyllä pian että niistä hunsvoteista ei ole parisuhteeseen ja ainoa mitä siitä itselleen saa on masennus ja itsetunto-ongelmat.
Suurin osa omista tutuista ja minä itse,ollaan suosittu parin valinnassa niitä ihan tavallisia miehiä, jotka ovat kilttejä, luotettavia, hyviä puolisoita ja potentiaalisesti hyviä vanhempia. Rikkaiden ja komeiden alfojen perässä laukkaajat ovat omassa tuttavapiirissä marginaalissa.
Tinder on luonut harhan loputtomasta tarjonnasta, ja kun joka swaippauksella löytyy aina paremman näköistä "tarjokasta", tulee vääristynyt kuva siitä mihin omalla markkina-arvolla voi tähdätä. Todellisuudessa jos olet 7, pariudut todennäköisimmin toisen seiskan kanssa. Tinder antaa mielikuvan että kympitkin ovat ulottuvillasi, etkä swaippaakaan sitä johon rahkeesi oikeasti riittävät.Eli kysymys näille miehille, joista tuntuu että alfat vie kaikki naiset: mitä vaatimuksia olet itse asettanut naisia kohtaan? Jos tavallisena miehenä haaveilet mallivartaloisista pintaliitäjistä, voit olla varma että jäät rannalle ruikuttamaan. Ehkä sinun pitäisi laskea omia vaatimuksiasi, ennen kuin alat syyttää naisia liian korkeista vaatomuksista.
Kukaan täysjärkinen nainen ei höpise alfoista, jänniksistä tai markkina-arvoista.
Menipä tunteisiin. Tässä nyt lähinnä käytettiin kieltä, jota "laasaslaiset" ymmärtävät. Aika vakiintunutta sanastoa "yhyy, olen niin hyvä jätkä ja kukaan ei arvosta" - keskustelussa.
Toinen pohdinnan aihe. Jos oikeasti olet olevinasi niin hyvä tyyppi, niin mieti oletko sitä oikeasti, vai mukava vain koska odotat vastapalkkioksi huomiota/ seksiä/ läheisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
No joko ne mgtow:t ehtivät tähänkin ketjuun ujeltamaan?
MGTOW = Mikael Gabriel Hinuri?
Vierailija kirjoitti:
Miehet asuvat tuppukylissä ja naiset isoissa kaupungeissa. Ja sitten ihmetellään kun ei suhteita synny?
No ei isoissa kaupungeissa asuvilla miehillä ole sen helpompaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supersankari tai superluuseri. Keskitason pertti perusinsinööri jää yksin
Miehet jotka istuvat kotona jäävät yksin. Ennen käytiin baareissa ja osallistuttiin opiskelijabileisiin.
Pertti Perusinsinööri löysi opiskelijabileissä Saara Sairaanhoitajan. Ei kukaan nainen tule hakemaan miestä hänen kotoaan. Osalla miehistä on myös utopinen näkemys parisuhteesta koska miehen vanhempien parisuhde oli vaimo hoitaa kaikki kotityöt asenne.Silloin saarasairaanhoitajilla ei ollut tinderiä, josta löysi komistuksia vaikka samaksi illaksi. Ei nykyään enää ole insinööriopiskelijoiden ja hoitajien yhteisiä bileitä. Yritettiin järkätä, mutta hoitajat eivät innostuneet
Tämä on jännä juttu. Täällä aina väitetään, että vain pieni prosenttiosuus miehistä on sitä "tasoa" joka naisille kelpaa, mutta samalla väitetään, että Tinder on täynnä komistuksia naisille.
No, eipä näissä tiettyjen miesten jutuissa muutenkaan mitään logiikkaa ole.
Kerro ihmeessä vaihtoehtoinen syy sille, että sairaanhoitajat eivät enää halua bilettää insinöörien kanssa ja yökerhoilla menee yleisesti huonommin. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa. Tinderissä on varmasti enemmän komistuksia kuin insinöörien bileissä
Sairaanhoitajat bilettävät mielellään insinöörien kanssa koska muuten bileissä olisi vain naisia. Poikkitieteelliset bileet löytyy jokaisesta yliopistokaupungista.
Itselläni on useita naispuolisia kavereita/tuttuja/sukulaisia, jotka etsivät miestä. Kukaan heistä ei ole deittaillut supersankarikomistuksia. Silti aina kun tuntuu, että on tavannut mukavan tyypin, jonka kanssa synkkaa, paljastuukin, että puheistaan huolimatta (antavat olettaa, että ovat ihastuneita ja haluavat pitkän suhteen) miehet eivät ole valmiita vakavampaan, vaan koko ajan on verkot vesillä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on useita naispuolisia kavereita/tuttuja/sukulaisia, jotka etsivät miestä. Kukaan heistä ei ole deittaillut supersankarikomistuksia. Silti aina kun tuntuu, että on tavannut mukavan tyypin, jonka kanssa synkkaa, paljastuukin, että puheistaan huolimatta (antavat olettaa, että ovat ihastuneita ja haluavat pitkän suhteen) miehet eivät ole valmiita vakavampaan, vaan koko ajan on verkot vesillä.
tämä omituinen skenaario selittyy sillä että mielestänne ne supersankarikomistukset on tavallisia miehiä
Onko IS:n väittämä totta?
Tuskin on, kuten juuri mikään muukaan ei ole.
Neuvo trollin tunnistamiseen:
Jos se vaan kyselee ja heittelee ilmoille väittämiä, takana on varmaankin itsesäälinen lehden oma toimittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet asuvat tuppukylissä ja naiset isoissa kaupungeissa. Ja sitten ihmetellään kun ei suhteita synny?
Katsekin jokin aika sitten tilastoja 20-29-vuotiaista sinkuista. Miltei kaikissa kunnissa oli enemmän miessinkkuja. Helsingissä oli pieni naisenemmistö, mutta jos otetaan Espoo ja Vantaa mukaan, ero poistuu. Mihin naiset oikein katoavat? Ulkomailleko?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähestynyt sellaisia tavallisia duunarimiehiä, suurinpiirtein omaa ikäluokkaa, joista vain yksi on tainnut olla yli 180 senttinen, muut olleet "lyhyitä" mieheksi mikä tämän palstan mukaan pitäisi olla naiselle totaalinen turn off. Ja kappas vaan, kaikilta olen saanut pakit. Yksi vielä ruikutti pari viikkoa pakkien antamisen jälkeen facebookissa kuinka on niin yksinäistä kun ei ole ketään halailtavaa, että ilmeisesti olen miesten silmään niin kammottava ja vastenmielistä seuraa että mieluummin sit itketään facebookissa kuin lähdetään mun kanssa kahville :D Vaikka joidenkin palstaulien mukaan rumatkin naiset saa "alfoilta" ja tyyliin pitäis olla jono oventakana heti kun Tinderin avaa/tekee itse aloitteen, mut eipä oo ollu tunkua.
Tokkopa niin ruma olet, mutta reippaasti ylipainoinen saatat kyllä olla ja se on valitettavasti melkoinen turn-off monelle miehelle. Miehethän analysoi mielessään hetkessä millaista naisen kanssa olisi sängyssä eikä mielikuvat mount everestille kiipeämisestä tai rahtikontin alle jäämisestä ole kauhean miellyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naiset itse eivät itse osaisi tai halua tehdä mitään.
Voidaan mieheltä ihan helposti vaatia talonrakennus-,tapetointi-, laatoitustaitoja ja sen lisäksi hoitaa lapset ja siivota koti.
Koska jollei sitä tee, niin kyllä uhkauksia satelee..
Tätä se aikalailla on. Tietty ahdas lokero jossa mies täyttää velvollisuutensa.
Hirveää sontaa. Kaikki tuntemani varatut heteronaiset – ja heitä on paljon – seurustelevat AIVAN TAVALLISTEN miesten kanssa, niin minäkin teen.
Niin no voihan niitä miehiä olla esim Espoossa enemmän mutta mitäs se laatu sitten on. Jotain aallon ulkomaalaisia opiskelijoita. Kuka suomalainen itsenäinen nainen tuollaisen haluaisi? Ei kukaan. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöti Höpöti. Minä ole keskitasolla puuhasteleva insinööripertti ja kyllä löytyy deittiä. Mutta minä en etsikään makkarahuuli/kumitissi-pissiksiä.
Ehkä sinulla on ulkonäköä?
Jokaisella ihmisellä on ulkonäkö. Ja sitä on helppo kenen tahansa kohottaa hoitamalla itseään. Sopiva kampaus, hyvä pukeutuminen, hygienia. Eikä kannata olla hapan jurottaja.
No, aina toikaan ei auta. Mulla esim. miehenä on sellaiset kasvonpiirteet, joiden takia en voi ikinä näyttää komealta, vaikka nyt onkin painoa pudoteltu ja salilla käyty ahkerasti, ja vaatekaapin sisältö ja hiustyylikin laitettu kondikseen (+hampaita hoidettu, mutta se taitaa olla perusolettamus). Mulla on vaan se ongelma, että kasvot ovat luonnostaan hyvin pyöreät malliltaan (vaikkei olekaan enää ylipainoa, ja elän terveellisesti), leukalinja on äärimmäisen heikko, nenä on pieni ja naismainen, hiusraja on aina ollut korkea, vaikken kaljuunnukaan. Näillä seteillä ei siis paljon auta, vaikka pukeutuisi mihin miljonäärikuteisiin tahansa ja vaikka asuisi kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsekin jokin aika sitten tilastoja 20-29-vuotiaista sinkuista. Miltei kaikissa kunnissa oli enemmän miessinkkuja. Helsingissä oli pieni naisenemmistö, mutta jos otetaan Espoo ja Vantaa mukaan, ero poistuu. Mihin naiset oikein katoavat? Ulkomailleko?
Aika moni lähtee ulkomaille. Yli 2000 vuodessa.
Tinder on luonut harhan loputtomasta tarjonnasta, ja kun joka swaippauksella löytyy aina paremman näköistä "tarjokasta", tulee vääristynyt kuva siitä mihin omalla markkina-arvolla voi tähdätä. Todellisuudessa jos olet 7, pariudut todennäköisimmin toisen seiskan kanssa. Tinder antaa mielikuvan että kympitkin ovat ulottuvillasi, etkä swaippaakaan sitä johon rahkeesi oikeasti riittävät.
Eli kysymys näille miehille, joista tuntuu että alfat vie kaikki naiset: mitä vaatimuksia olet itse asettanut naisia kohtaan? Jos tavallisena miehenä haaveilet mallivartaloisista pintaliitäjistä, voit olla varma että jäät rannalle ruikuttamaan. Ehkä sinun pitäisi laskea omia vaatimuksiasi, ennen kuin alat syyttää naisia liian korkeista vaatomuksista.