Miten sanoisin kohteliaasti ulkomaalaiselle etten halua parisuhdetta?
Eräs kaverin kaveri yrittää iskeä, jatkuvasti tulee viestiä että koska nähdään/mennään kahville yms. Oon yrittänyt välttää vastaamista sille, vastaan yleensä melko viiveellä ja ympäripyöreästi. Osittain senkin takia koska en osaa kunnolla kirjoittaa mitään englanniksi.
Ei oikein vaan kiinnostaisi lähteä treffeille, koska tämä henkilö ei puhu sanaakaan Suomea ja englantiakin se puhuu vähän heikosti. Enkä minäkään englantia kovin hyvin puhu kun ei sitä ole joutunut käyttämään. Myöskin meidän kulttuureissa on eroja ja hän on muuttanut Suomeen vasta 1-2kk sitten. Hän ei ole muslimi, mutta täysin erilaisesta kulttuurista ja uskonnosta kyllä muuten.
Olen vaan mieltynyt eniten suomalaisiin jätkiin. Ja yhteinen kieli on mulle ehdottoman tärkeä. Jos olen parisuhteessa niin en halua alkaa puhumaan englantia. Äkkiä siihenkin oppii jos sitä oikeasti joutuisi käyttämään mutta silti, en halua alkaa vääntämään asioita vaikeimman kautta. Myöskään en ole kiinnostunut yhdistämään kahta kulttuuria.
Miten voisin hienovaraisesti sanoa etten halua treffeille? Yritänkö olla vastaamatta sille vai mitä teen? Jos sanon sille että, "Sori, mutta haluaisin ensisijaisesti itselleni suomalaisen miehen" niin se on aika tyly vastaus, vaikka en sillä mitään pahaa tarkoita. Kyseinen henkilö on kyllä mukavan oloinen, mutta en vaan halua mitään kieli/kulttuurimuuria parisuhteeseen. Toisinaan parisuhde on tarpeeksi vaikea ilman niitäkin.
Kommentit (42)
Sanot vain no thanks. Mitään perusteluja ei tarvita. Typerää viitata ulkomaalaisuuteen, koska tuskinpa sinulle kuka tahansa kotimainen kelpaa.
Ei siinä mitään selittelyä tarvita.
Lähetä viesti että sinulla ei vaan nyt ole aikaa tälläiseen , sorry.
On hassua vastata ettei halua suhdetta, kun on pyydetty kahville.
Sano: I don't want a pair relationship, please.
Please-sanan käyttö lisää kohteliaisuutta.
Miks sun pitäs sille perustella mitenkään että miksei kiinnosta? Jos pakko jotain selitellä niin voithan sä sanoa että haluat suomea puhuvan kumppanin koska englanti on niin heikko :D
Sano että I'm not interested tai I don't want a relationship.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vain no thanks. Mitään perusteluja ei tarvita. Typerää viitata ulkomaalaisuuteen, koska tuskinpa sinulle kuka tahansa kotimainen kelpaa.
Ei tietenkään kelpaa. Miksi pitäisikään kelvata. Ei kenellekään kelpaa kaikki, vaikka olisi oikeasta kohderyhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi. Onko suhdetta ehdotettu?
Itse sanoisin että tapailen toista. Pääsee helpoimmin eroon epätoivotuista kosijoista.
Seuraavan kerran kun pyytää johonkin niin sanot vain ettet pääse koska olet menossa illalliselle miesystäväsi kanssa. Jos tulee jtn. sanomista niin sanot että luulit miehen tietävän seurustelustasi ja haluavan olla vain ystävä.
Itse olen myös kokeillut lukuisia kertoja tuota suoraan sanomista. Siinä on se ongelma, että se ei toimi.
En jaksa vängätä satojen viestien verran siitä miksi en ole kiinnostunut, kuunnella arvailuja siitä esitänkö vain vaikeasti tavoiteltavaa, lupauksia siitä että aikoo muuttaa mieleni ja niin edelleen.
Jos miehet uskoisivat sanaa EI, niin saattaisin olla rehellisempi, mutta vielä en ole törmännyt sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin että tapailen toista. Pääsee helpoimmin eroon epätoivotuista kosijoista.
Seuraavan kerran kun pyytää johonkin niin sanot vain ettet pääse koska olet menossa illalliselle miesystäväsi kanssa. Jos tulee jtn. sanomista niin sanot että luulit miehen tietävän seurustelustasi ja haluavan olla vain ystävä.
Itse olen myös kokeillut lukuisia kertoja tuota suoraan sanomista. Siinä on se ongelma, että se ei toimi.
En jaksa vängätä satojen viestien verran siitä miksi en ole kiinnostunut, kuunnella arvailuja siitä esitänkö vain vaikeasti tavoiteltavaa, lupauksia siitä että aikoo muuttaa mieleni ja niin edelleen.
Jos miehet uskoisivat sanaa EI, niin saattaisin olla rehellisempi, mutta vielä en ole törmännyt sellaiseen.
Miksi vänkäät satojen viestien verran? Vastaa ei kiitos ja lopeta yhteydenpito. Jos se jatkuu, blokkaa. Tällä tavalla tietenkin menettää itsetuntoa kohottavat piiritysviestit, niidenkö takia jatkat yhteydenpitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskö ihan tuosta noin vain pyytää kahville puolituttua naista? Ei muuten pyydä. Taka-ajatuksia eli kiinnostusta on
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväsi.
Lue aloitus uudestaan.
Oletko varma, että mies haluaa nimenomaan treffeille eikä tutustua suomalaisiin ihan vaan kaverimielessä? Meinaan jos hän on muuttanut tänne vasta pari kuukautta sitten, niin uusien sosiaalisten kuvioiden rakentaminen on hyvin ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskö ihan tuosta noin vain pyytää kahville puolituttua naista? Ei muuten pyydä. Taka-ajatuksia eli kiinnostusta on
Kiinnostusta kahville lähtemiseen ja tutustumiseen. Ei tässä muuta ole ehdotettu
Jos ei usko nätisti, niin sanot sitten vähemmän nätisti.
Monesti eri kulttuurin edustajille pitää oikeasti tiuskaita asia, jotta he ymmärtävät. Esim. afrikkalaiset miehet ovat tottuneet siihen, että afrikkalaiset naiset oikeasti selvästi ilmaisevat, etteivät halua mitään, mutta kun suomalainen piipertää hentoisen ei'n, niin eihän sitä uskota.
Toinen vaihtoehto on vain lopettaa viesteihin vastaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vänkäät satojen viestien verran? Vastaa ei kiitos ja lopeta yhteydenpito. Jos se jatkuu, blokkaa. Tällä tavalla tietenkin menettää itsetuntoa kohottavat piiritysviestit, niidenkö takia jatkat yhteydenpitoa?
Syistä tai toisesta en voi kaikkia blokata. Ongelmana on myös se, että osa noista pyörii samoissa ympyröissä, joten joudun myös näkemään heitä livenä.
Miksi hämmentäisin jotain draamaa vain rehellisyyden nimissä, kun voin päästä asiasta eroon vain sanomalla että minulla on joku? Kenellekkään ei tule paha mieli ja minun ei tarvitse kestää mitään piiritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväsi.
Lue aloitus uudestaan.
Taitavat ongelmat luetunymmärtämisessä olla siellä päässä kulta..
Itsellä oli kauppiksen ekana vuonna sama ongelma, kun olin pieni ujo ja arka, joku päälle kolmekymppinen nepal ilaismies maaha nmuuttajaluokalta yritti ihan kympillä iskeä mua. Koko ihminen ei edes kaverina kiinnostanut mua, joten kun yks kaveri kysyi, että saakse hoitaa tilanteen, kun ei kestä kattoa miten tuskassa mä olin sen kanssa, suostuin sen ajatukseen. No, se soitti sille jätkälle että "Hei, tässä on TANDOORIKANAn isä. Sä jätät sen nyt rauhaan tai mä omin käsin raahaan sut takasin nepaliin ja lennän sun rahoilla vit tuun sieltä."
Toimi paremmin ku hyvin :)
Sori pieni aiheen vierestä menevä kommentti, mutta mun mielestä on typerää että naisten täytyy sanoa tapailevansa jotaki toista että saa jotenki validoitua sen kieltäytymisen. Sano ettei kiinnosta. Miksei-kysymyksiin voi vastata että et halua suhdetta tai että tämä kyseinen tyyppi ei vaan kiinnosta. Se fakta pitäisi kaikkien osata hyväksyä, ettei voi olla kaikkien mielestä unelmakumppani :P