Miten sanoisin kohteliaasti ulkomaalaiselle etten halua parisuhdetta?
Eräs kaverin kaveri yrittää iskeä, jatkuvasti tulee viestiä että koska nähdään/mennään kahville yms. Oon yrittänyt välttää vastaamista sille, vastaan yleensä melko viiveellä ja ympäripyöreästi. Osittain senkin takia koska en osaa kunnolla kirjoittaa mitään englanniksi.
Ei oikein vaan kiinnostaisi lähteä treffeille, koska tämä henkilö ei puhu sanaakaan Suomea ja englantiakin se puhuu vähän heikosti. Enkä minäkään englantia kovin hyvin puhu kun ei sitä ole joutunut käyttämään. Myöskin meidän kulttuureissa on eroja ja hän on muuttanut Suomeen vasta 1-2kk sitten. Hän ei ole muslimi, mutta täysin erilaisesta kulttuurista ja uskonnosta kyllä muuten.
Olen vaan mieltynyt eniten suomalaisiin jätkiin. Ja yhteinen kieli on mulle ehdottoman tärkeä. Jos olen parisuhteessa niin en halua alkaa puhumaan englantia. Äkkiä siihenkin oppii jos sitä oikeasti joutuisi käyttämään mutta silti, en halua alkaa vääntämään asioita vaikeimman kautta. Myöskään en ole kiinnostunut yhdistämään kahta kulttuuria.
Miten voisin hienovaraisesti sanoa etten halua treffeille? Yritänkö olla vastaamatta sille vai mitä teen? Jos sanon sille että, "Sori, mutta haluaisin ensisijaisesti itselleni suomalaisen miehen" niin se on aika tyly vastaus, vaikka en sillä mitään pahaa tarkoita. Kyseinen henkilö on kyllä mukavan oloinen, mutta en vaan halua mitään kieli/kulttuurimuuria parisuhteeseen. Toisinaan parisuhde on tarpeeksi vaikea ilman niitäkin.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin että tapailen toista. Pääsee helpoimmin eroon epätoivotuista kosijoista.
Seuraavan kerran kun pyytää johonkin niin sanot vain ettet pääse koska olet menossa illalliselle miesystäväsi kanssa. Jos tulee jtn. sanomista niin sanot että luulit miehen tietävän seurustelustasi ja haluavan olla vain ystävä.
Itse olen myös kokeillut lukuisia kertoja tuota suoraan sanomista. Siinä on se ongelma, että se ei toimi.
En jaksa vängätä satojen viestien verran siitä miksi en ole kiinnostunut, kuunnella arvailuja siitä esitänkö vain vaikeasti tavoiteltavaa, lupauksia siitä että aikoo muuttaa mieleni ja niin edelleen.
Jos miehet uskoisivat sanaa EI, niin saattaisin olla rehellisempi, mutta vielä en ole törmännyt sellaiseen.
Miksi vänkäät satojen viestien verran? Vastaa ei kiitos ja lopeta yhteydenpito. Jos se jatkuu, blokkaa. Tällä tavalla tietenkin menettää itsetuntoa kohottavat piiritysviestit, niidenkö takia jatkat yhteydenpitoa?
Syistä tai toisesta en voi kaikkia blokata. Ongelmana on myös se, että osa noista pyörii samoissa ympyröissä, joten joudun myös näkemään heitä livenä.
Miksi hämmentäisin jotain draamaa vain rehellisyyden nimissä, kun voin päästä asiasta eroon vain sanomalla että minulla on joku? Kenellekkään ei tule paha mieli ja minun ei tarvitse kestää mitään piiritystä.
Sinähän nimenomaan kehität draamaa tuolla toiminnallasi. Sanomalla että sinulla on joku, pidät heille ovea pikkaisen raollaan.
Laita viesti että oot naimisissa ja sulla on 3-lasta, kissa, pari koiraa ja kotipossu. Tuo pitää useimmat uskontoryhmät ja liian innokkaat poissa häiritsemästä.
Sori vaan, mutta 'pair relationship' on oikeata kökkökieltä.
"I don't want to date you." "I want to be alone." "I want a Finnish speaker." "Let's be just friends."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin että tapailen toista. Pääsee helpoimmin eroon epätoivotuista kosijoista.
Seuraavan kerran kun pyytää johonkin niin sanot vain ettet pääse koska olet menossa illalliselle miesystäväsi kanssa. Jos tulee jtn. sanomista niin sanot että luulit miehen tietävän seurustelustasi ja haluavan olla vain ystävä.
Itse olen myös kokeillut lukuisia kertoja tuota suoraan sanomista. Siinä on se ongelma, että se ei toimi.
En jaksa vängätä satojen viestien verran siitä miksi en ole kiinnostunut, kuunnella arvailuja siitä esitänkö vain vaikeasti tavoiteltavaa, lupauksia siitä että aikoo muuttaa mieleni ja niin edelleen.
Jos miehet uskoisivat sanaa EI, niin saattaisin olla rehellisempi, mutta vielä en ole törmännyt sellaiseen.
Miksi vänkäät satojen viestien verran? Vastaa ei kiitos ja lopeta yhteydenpito. Jos se jatkuu, blokkaa. Tällä tavalla tietenkin menettää itsetuntoa kohottavat piiritysviestit, niidenkö takia jatkat yhteydenpitoa?
Syistä tai toisesta en voi kaikkia blokata. Ongelmana on myös se, että osa noista pyörii samoissa ympyröissä, joten joudun myös näkemään heitä livenä.
Miksi hämmentäisin jotain draamaa vain rehellisyyden nimissä, kun voin päästä asiasta eroon vain sanomalla että minulla on joku? Kenellekkään ei tule paha mieli ja minun ei tarvitse kestää mitään piiritystä.
Sinähän nimenomaan kehität draamaa tuolla toiminnallasi. Sanomalla että sinulla on joku, pidät heille ovea pikkaisen raollaan.
Voi luoja.
Se että sanoo jollekin seukkaavansa vs. Se että sanoo ettei kiinnosta, kuuntelee nillitystä ja blokkaa tyypin.
Minun tavallani asia on selvä ja taputeltu yhdellä lauseella. Sinun tavallasi joudun selittelemään miksi ei nappaa ja alkaa estelemään porukkaa luurissa ja somessa ,välttelemään näitä yhteisissä tapahtumissa ja mahdollisesti selittelemään myös ystäväpiirille asiaa. Jos joku on niin yksinkertainen että jää elättelemään toiveita sen jälkeen kun tälle on ilmoitettu että kiinnostuksen kohde on varattu niin se on sitten ihan oma ongelma.
Ihme vatkausta koko ketju. Ap sanoo ”no thanks” - problem solved.
Ei tuo ole mitenkään tavatonta. Tuttavani on minua 20v nuorempi, asunut Suomessa jo pitkään ja hänen miespuoliset poikamiestuttavansa samasta maasta ovat kiinnostuneet minusta. Kiinnostumiseen ei tarvita kuin tapaaminen ja hetkellinen juttelu. Kulttuuri on tietysti toinen mutta en mitenkään kykene enkä edes halua ottaa kiinnostusta vakavana asiana. Peilistä katsoo yli viisikymppinen hieman ylipainoinen nainen jota suomalaiset miehet eivät enää aikoihin ole katsoneet siinä mielessä mikä on ihan ymmärrettävää. Tuollainen kiinnostus tuntuu yhtä aidolta kuin se amerikkalaisen leskimieskenraalin yhteydenotto facessa. Jos juttelet toiselle ystävällisesti se on heti merkki siitä että haluat seurustella. Pitää vaan pysyä etäällä tai tosiaankin sanoa että on varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväsi.
Lue aloitus uudestaan.
Taitavat ongelmat luetunymmärtämisessä olla siellä päässä kulta..
Teinirakkaus on vaikeaa.
Ei kiitos. Et ole tyyppiäni. Ei kiinnosta. En etsi parisuhdetta. Enkä halua parisuhdetta. Nämä ovat mielestäni suoria kieltoja jotka vajaammankin pitäisi ymmärtää. Näidenkin jälkeen kuitenkin jatkuu usein nillittäminen. Auta armias jos erehdyt vielä olemaan kohtelias ja ilmaisemaan että kaveri on varmaan ok ja olet imarreltu. Kohteliaiden ilmaisujen vuoksi miehet ottaa vaan lisämotivaatiota piiritykseensä. Jos taas olet mulkku ja sanot täysin suoraan alkaa joku hassu nippanokkahuoran agressiivinen kellistämisyritys. Jos taas anot olevasi kiinnostunut vain naisista, sama paska jatkuu, koska miehet katsovat voivansa käännyttää sinut. Usein ainoa lause joka tehoaa, oli kyseessä minkä vaan maalainen mies, on se että sanot lämpimästi ja silmät loistaen että sori, olen jo löytänyt elämäni suuren rakkauden. Sillon vasta lopettavat.
Aika kamalaa että naisen Ei ei metkitse mitään treffikutsuissakaan. Vasta kun ilmaisee asian sisältävän toisen miehen ein alkaa kuullun ymmärrys pelittää. N29
Minäkin menisin mistä aita on matalin ja sanoisin vain olevani varattu. Säästää toisen tunteita, mutta torppaa myös mahdollisuuden suhteeseen. Pahemmalta se tuntuu kun sanotaan suoraan että luonteesi tai ulkonäkösi ei vain miellytä.
Totta, on tärkeää puhua seurustellessa suomea.
Kirjoita, ettet ole kiinnostunut tapaamaan häntä, koska poika-/miesystäväsi on suomalainen.
Parempi ettet ole tekemisissä eihän hänestä tiedä minkä riippakiven saa jos suostuu vain kahville lähtemään.Varsinkin kun itse et ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vatkausta koko ketju. Ap sanoo ”no thanks” - problem solved.
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Miks sun pitäs sille perustella mitenkään että miksei kiinnosta? Jos pakko jotain selitellä niin voithan sä sanoa että haluat suomea puhuvan kumppanin koska englanti on niin heikko :D
Josta seuraa jankutusta että voidaan opettaa kieliä toisillemme, babeeee. No oikeesti kertakielto riittää ja sit estoon eikä mitään vastauksia.
Ilmoita hänelle että naimattomat naiset eivät saa olla vieraassa miesseurassa ilman saattajaa.
Anna mahdollisimman vähän siimaa ja vastaa kaikkeen mahdollisimman lyhyesti.
Kun pyydetään kahville, niin vastaat vain ”NO”.
Ei selitystä ei mitään.
Jos et tiedä haluaako mies sinusta ystävää vai treffailuseuraa niin kannattaa vain vihjata jotenkin sivulauseessa että olet jo varattu.
Silloin et nolaa itseäsi jos mies etsii vain kavereita mutta samalla torjut mahdolliset romanttiset aikeet.
Vierailija kirjoitti:
Totta, on tärkeää puhua seurustellessa suomea.
Kirjoita, ettet ole kiinnostunut tapaamaan häntä, koska poika-/miesystäväsi on suomalainen.
Lisäisin että tuleva poika-/miesystäväsi on suomalainen.
Se sorttikaan, intialaiset ja nef.kerit ei usko hyvällä, oma halunsa voittaa sun mielipiteet ja miiden kotimaissa nainen ei tosiaankaan lähtis "kahville" vaikka ois kiinnostunut, joten halus olla loukkaamatta ja myöntyminen on merkki "antautumisestas". Elä puhu sille, elä hymyile, elä kato silmiin. Elä soita, elä vastaa. Täys katko! Takapajuloissa nää asiat hoietaan välimiesten ja naittajien, lähettien ja esiliinojen kanssa ja kautta. "No senor"
Leave me alone or i shall have a restraining order on you / liiv mii öloun oo ai shäl häv ö ristreinin oodö on juu!
sano näin.