Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvallisin lääke kuukautiskipuun? Burana tuhoaa mahan ja Panadol maksan.

Vierailija
24.03.2013 |

Ainakin palstan mukaan... Mikä nappi siis turvallisin mielin huuleen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin hakemaan kunnon lääkkeet kipuihin. Täysin riskitöntä lääkettä ei ole, mutta kannattaa mieluummin ottaa se riski tehokkaan lääkkeen kanssa kuin käsikauppavalmisteiden. Tämä erityisesti, jos kuukautiskivut ovat kovia. Jos taas yksittäinen Burana tai Panadol auttaa, niin kovin isoa riskiä ei tule kummastakaan.

Vierailija
22/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoutusharjoitukset auttaa! ja sitten lorahtaakin kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 14-vuotiaasta saanut aina tilkan alkoholia kuukautiskipuja helpottamaan. Siis liköörilasillisen tai vastaavan ja äitini siis opetti tavan. Auttaa särkylääkkeitä paremmin, eikä ainakaan toistaiseksi ole alkoholiongelmaa.

Vierailija
24/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 17:32"]

Mene lääkäriin hakemaan kunnon lääkkeet kipuihin. Täysin riskitöntä lääkettä ei ole, mutta kannattaa mieluummin ottaa se riski tehokkaan lääkkeen kanssa kuin käsikauppavalmisteiden. Tämä erityisesti, jos kuukautiskivut ovat kovia. Jos taas yksittäinen Burana tai Panadol auttaa, niin kovin isoa riskiä ei tule kummastakaan.

[/quote]

Mun kokemus oli vaan se, että lääkärit viis veisas mun kivuista. Käskettiin ottaa buranaa ja panadolia. Vakuutettiin ettei ne muutkipulääkkeet ole yhtään parempia ja että ripulia ja närästystä nekin aiheuttaa. Vatsansuojalääkettä vaan resepti ja 800mg buranaa. Ei puhettakaan että mitään muuta olis edes voinut kokeilla. Vähättelyä ja lässytystä.

Vierailija
25/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 17:12"]

Mulla auttaa jonkin verran tuollainen kuvan kahdeksan mukainen asento:

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/raskausaika/odottajan_joogaohjelma

[/quote]

Kiitos linkistä! Olenkin kaivannut hyviä liikkeitä raskausajalle :-)

Vierailija
26/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helokkikapseleita

Vierailija
27/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuimmat menetelmät lämpätyyny ja pitkät kuumat kylvyt. Mulla lämpä lieventää kramppeja, mutta ennen kuumakäsittelyä popsin myös panacodeja maksimiannostuksella.

Vierailija
28/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskaupasta saa homeopaattista Belladonna D6, joka on erinomainen apu kouristuksiin kuukautiskivuissa. Kysy lisäneuvoa terveyskaupasta.

Vierailija
29/39 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 19:01"]

Luomuimmat menetelmät lämpätyyny ja pitkät kuumat kylvyt. Mulla lämpä lieventää kramppeja, mutta ennen kuumakäsittelyä popsin myös panacodeja maksimiannostuksella.

[/quote]

Ouch, nyt mammat paheksuu...

Vierailija
30/39 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on hormonikiurukka silloi on kuukautiskivut ja kuukautiset vatsa todella paljon kipeä ottanut särkylääkettä burana 3x päivässä ja 7päivää

Vierailija
31/39 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulla on hormonikiurukka silloi on kuukautiskivut ja kuukautiset vatsa todella paljon kipeä ottanut särkylääkettä burana 3x päivässä ja 7päivää

Hui!

Mulla loppu kuukautis- ja ovulaatiokivut, kun otin hormonikierukan. Menkat loppu kokonaan reilun vuoden jälkeen. Kohta pitää vaihtaa 3. kierukka enkä keksi siitä mitään negatiivista ainakaan omalla kohdalla!

Vierailija
32/39 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates yoga lenkkeily se auttaa tai ihan vaan venyttelet. Ihan paikallaan ei kantsi olla se vaan pahentaa sun kipuja. Kannattaa kokeilla olla ilmankin omalla kohdalla omgelma on runsaat vuodot kivut on kans kovat mutta jo synnyttaanena ei menkat ole kipujen kannalta paremmaksi muuttunu. Tsemppii sinne 👍

Vierailija
33/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Nordinin kuukautismeditaatio

Vierailija
34/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis

Vierailija
35/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa burana ja panadol yhtä aikaa, tehostavat toistensa vaikutusta joten voi riittää pienempi annos kumpaakin. Eikä kai ne kivut montaa päivää kuussa kestä että siitä määrästä olis mahahaava? Kahta eri tulehduskipulääkettä ei tietenkään kannata samaan aikaan käyttää.

Vierailija
36/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaa tukevat pikkuhousut tai joku muu tukiliivi vatsan ympärille. Heijaava rauhallinen tanssiliike vatsaa silitellen. Jos nuo ei auta, niin Ketorin. Auttaa paremmin ja nopeammin kuin Burana tai Panodol.

Ihmettelen miksi lääkärit suosittelevat ja määräävät aina Buranaa, vaikka Ketorin on kaikinpuolin parempi kipuihin. Ja helppo niellä.

Vierailija
37/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuo kuukautismeditaatio on hyvä. Ei haittavaikutuksia ja toimii suurella todennäköisyydellä, taitaa maksaa 13 euroo. Eli jos ei oo rahasta kii niin suosittelen kokeileen. Monesti ne jotka ei oo niitä kuunnellu on niitä eniten vastaan ;)

Vierailija
38/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huoletta olen jo 20 v käyttänyt 800 mg ibuprofeeni+500-1000 mg parasetamoli kolme kertaa päivässä kuukautisten ajan. Ei noilla annoksilla kroppaa rikki saa. 

Vierailija
39/39 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol on turvallisempi kunhan noudattaa annosteluohjeita eikä kittaa alkoholia isoja määriä tai tuhoa maksaansa jollain muulla. Ibuprofeenikaan hyvin harvalle mitään aiheuttaa jos käyttö kestää sen pari päivää kuussa ja annokset kohtuullisia, eikä ole runsaita muita lääkityksiä (yhteisvaikutus- ja vatsaärsytysrisku kasvaa).