Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määrittelee että ihminen on alkoholisti?

Vierailija
16.03.2019 |

Minusta alkoholisti on jo sellainen joka ei voi kuukautta olla ilman alkoholia.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on sellainen, joka suunnittelee alkoholin juomista.  Valmistelee sitä.

Vierailija
2/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juoppo kun otan joka viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juominen on mielessä ja ei pysty sitä ajatusta tosta noin vaan ohittamaan. Eli hallitsee elämistä.

Vierailija
4/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku dosentti on päättänyt, että tietyn määrän ravintola-annoksia viikkotasolla nauttivat ovat erään ja seuraavan paukun välillä muuttuneet juopoiksi.

Kaikkiin muihin asioihin vaikuttaa ihmisen henkilökohtainen perimä ja rakenne, mutta Suomalaisen päättäjän erityiskykyyn kuuluu havaita viikko paukkumääristä alkoholistit.

Näinhän se tässä holhousyhteiskunnassa aina on ollut.

Vierailija
5/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen voi alkoholisoitua jos ei tiedä omia rajojaan.

Vierailija
6/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on sellainen, joka suunnittelee alkoholin juomista.  Valmistelee sitä.

Vuorotyöläisenä on pakko odottaa vapaat ja katsoa, että jää rahaa, jos tekee mieli joskus kaljoitella.

Olen nyt siis alkoholistikin vielä?

Vierailija
7/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaapissa on enemmän kuin yksi alkoholipakkaus on alkoholisti!

Vierailija
8/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrat hyssyttelee juomisen rajoja, kun itse ovat kaappijuoppoja.

Vierailija
9/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on eri asia kuin alkoholin suurkuluttaja. Mutta mikä määrittelee alkoholistiuden? Itselleni siihen liittyy jonkinlainen surkeus ihmisuhteissa.

Vierailija
10/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin pikemminkin päinvastoin. Ei aio ostaa juotavaa ja ostaa kuitenkin, lähtee baariin vaikkei pitänyt jne. 

Vierailija
11/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkoholisti on ihminen, jos joku sovittu asia jää tekemättä alkoholin takia. Esimerkiksi ei pääse töihin tai johonkin ennalta sovittuun tapaamiseen toistuvasti. Kerrankos vahinko sattuu.

Vierailija
12/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erehtynyt sekautumaan AA-seurojen touhuihin on ikuinen alkoholistin leima otsassa! MOT

Vierailija
13/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juominen on mielessä ja ei pysty sitä ajatusta tosta noin vaan ohittamaan. Eli hallitsee elämistä.

Näinhän se on eli ihminen jonka mielessä pyörii jatkuvasti päihteet on riippuvainen niistä. Yleensä alkoholisti selittelee juomistaan monin eri tavoin, en ole alkoholisti jos:

- jos pystyn olemaan töissä

- tarvitsen rentoutumista

- kuolen kuitenkin ennen pitkään

- maailma on paska paikka

- minua ei ymmärretä

Jne.

Vierailija
14/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen on alkoholisti, joka kerran alkoholia maistettuaan, ei pysty olemaan maistamatta toista, kolmatta jne. kertaa.

Vierailija
15/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään maksa-arvoista sen näkee.

Vierailija
16/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkoholisti on sellainen jolla viina menee muun edelle. Perheestä viis, työn voi ehkä hoitaa jotta viinaan on rahaa. Näistä koetaan huonoa omatuntoa ja ryvetään masennuksessa muttei pystytä lopettamaan.

Vierailija
17/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pullollaan tipattoman tammikuun viettäjiä, jotka juovat lomalla heinäkuussa kuukauden putkeen.

Vierailija
18/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ukko on alkoholisti joka perjantai pitää saada pulloviinaa. Ei puhetakaan että voitaisiin käydä reissussa ilman perjantaipullo ja minä olen sitten kuskina. ÄRSYTTÄÄ JOS VAIN MAINITTENKIN ET ONKO JOKA PERJANTAI OTETTAVA SAA HIRVEEN KILARIN.

Vierailija
19/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ukko on alkoholisti joka perjantai pitää saada pulloviinaa. Ei puhetakaan että voitaisiin käydä reissussa ilman perjantaipullo ja minä olen sitten kuskina. ÄRSYTTÄÄ JOS VAIN MAINITTENKIN ET ONKO JOKA PERJANTAI OTETTAVA SAA HIRVEEN KILARIN.

Painuisit vi ttuun marmattamasta, kun kerran sitä ITSEKIN IHAN HUUTAMALLA HALUAT?

Vierailija
20/49 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholin juonnista on haittaa itselle ja muille eikä pysty lopettamaan haitallista käytöstä. Jokainen alkoholisteja tuntenut tunnistaa sen kitkeryyden ja epäluotettavuuden, joka näistä henkilöistä huokuu ja näkyy käytännössä. Meillä esim. peruuntui 70 % menoista, koska exä sekoili. Ei ollut näkyvästi kännissä, mutta se käytös oli uskomatonta. Alkoholismiin on perinnöllinen taipumus ja melko kohtuullinenkin määrä viinaa voi kaataa kupin, kun taas osa ihmisistä voi olla suurkuluttajia ikänsä ilman suurempia haittoja. Keskimäärin kai ihmisille tulee haittoja suurkulutuksesta, mutta ollaanko siinä vielä alkoholisteja on toinen kysymys. Onhan tämä sairaus jossain määritelty, mutta tämä näin alkoholistin läheisen ajatuksia.