Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä 9e tuntipalkalla?

Vierailija
16.03.2019 |

Kaupan alalla mun eka palkka. En enää kuuna päivänä menisi töihin noin huonolla palkalla. Kelan etuuksilla elää mukavammin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä henkilökohtaisena avustajana vähän vajaa 10 euron tuntipalkalla.

Vierailija
2/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tekisi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani ei ole suuri, mutta työ on mielekästä.

Vierailija
4/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 8e köyhälle sekin on hyvä.

Vierailija
5/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin, ärsyttävintä yhdessä vuokratyöfirmassa oli, että joka pisteessä aloitin vähän eri nimikkeellä ja maksettiin taas harjoittelijan palkkaa, siis reilusti yli 4 kk koska "eri nimike", sama homma kuitenkin. (Siivousta, keittiöapuja, kassahommia, hyllytyksiä) Reilusti päälle vuoden sain siis tehdä hommia vajaa 10 e/tunti. Sitten otinkin tosi hankalista paikoista vuorolistat täyteen moneksi kuukaudeksi juuri ennen kuin lopetin, jotta tekisin mahdollisimman v*ttumaisesti. Ei kestä.

Vierailija
6/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viiden tonnin kk-liksa. Joten en tekisi yhdeksän euron tuntiliksalla yhtään mitään. Mitä ihmettä sinä siitä tiedosta ap hyödyt? Sinulle tuskin kukaan nyt vaihtoehtoisesti tarjoaa 33 euron tuntiliksaa.

Joten koeta nyt vaan ihan itse ratkaista tuo. Jos on mahdollista edetä uralla ja kasvattaa liksaa, kannattaa ottaa alkupaikka heikommalla palkalla. Ei kukaan suoraan hyppää huippupalkoille, kyllä me kaikki olemma aloittaneet kiipeämisen uratikkaita sieltä maan tasosta.

Vierailija
7/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

En mene töihin vaikka maksettais.

Vierailija
8/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 8.5e tuntipalkalla joskus 10v sitten. Nyt sentään päälle 15e/h, jee.

Vierailija
9/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen nyt 9e/päivä niin joo lähtisin heti..

Vierailija
10/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saisi tota summaa (täyspäiväisestä työstä) ttt-etuuksina.

Vierailija
11/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt osa-aikaisesti, yli vuoden, alalla jolla ei ole työehtosopimusta. Päätin kokeilla, koska en muuten työllistynyt. Itse työssä en ollut kovin hyvä, enkä sitä kaipaamaan jäänyt, mutta sain tuloa kuitenkin enemmän kuin pelkällä työmarkkinatuella. (Ei ollut asumistukeakaan menetettävänä, koska en sitä enää saa, asunnon kun sain maksettua sopivasti muutama vuosi sitten ja vastike on halpa.)

Vierailija
12/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja olen tehnytkin. Aloituspalkkani siivoajana taisi olla 6e jotain, kaupan kassalla sain sitten jo ruhtinaalliset 7,15e/h. Sitä ennen jaoin mainoksia, siinä ei kyllä tuntipalkoille pääse. Työ motivoi kouluttautumaan, nyt saan n 50e/h. Välillä kaipaan kaupan kassalle. Ei tarvitsisi tehdä päätöksiä ja voisi jättää työt työpaikalle ilman että ne seuraisivat uniin.

Vierailija
13/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 14 euroa tai ei edes evä värähdä. 

Vierailija
14/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt hanttihommia metallipajalla vuonna 2001 50mk/h. Olin nuori ja kouluttamaton, joten miksei kun ei muutakaan saanut.

Vierailija
15/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan siivotessakin liki 13...

Vierailija
16/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos veroprosentti olis 0 ja siisti ja iisi päivätyö vailla työmatkakuluja.

Alotin 2004 työurani siivoojana ja koeajalla palkka tais olla alle 7 €. Oi niitä aikoja.

Vierailija
17/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saisi tota summaa (täyspäiväisestä työstä) ttt-etuuksina.

160 x 9 =1440 € brutto

Miinus verot.

Jos tt-tukeen lasketaan mukaan asumisen tuet, niin 9€ /h kokopäivätyöstä saa jonkun pari sataa enemmän kuukaudessa- Riippuen toki paikkakunnan vuokratasosta, pienissä kunnissa jää enemmän yli. Jos olet 9€ /pv orjatöissä esim. kolmena kertaa viikossa 4h päiviä, niin ero on varmaan satasen luokkaa. Valitsisin koska tahansa noista kahdesta enemmin 4h orjatyötä kolme kertaa viikossa.

Vierailija
18/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itseasias saisin vaan 400 euroo enemmän, jos tienaisin 15 e / h :D koska saisin 200 euroo asumistukee jos tienaisin 9 e / h , ja jos tienaan 15 e / h, niin en saa asumistukea :DDDD joten ehkä mä sitteki voisin tehdä, eli siis mun "tulot" olis 1360 e kuussa jos tienaisin 9 e / h, siis toi summa jäis käteen. :DD

jos työ ois mukavaa niin voisin tehdä... :DDD siis TOSI mukavaa. :DDDD

Vierailija
19/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on tullut orjamarkkinat. Ei 20-30 vuotta sitten olisi voinut edes kuvitella, että ihmisiä pakoitetaan töihin 9/€ päiväpalkalla. Säälin teitä työttömät. Mihin tämä maailma on menossa? Sitten ihmetellään, että syntyvyys laskee maassamme? Kuka tähän maahan enää lapsia uskaltaa tehdä?

Vierailija
20/37 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä jos tykkäisin työstä ja paikka olisi kivenheiton päässä kotoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän