Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kukkaron herraksi -ohjelman hevosenomistaja

Vierailija
23.03.2013 |

paheksuttaisko porukalla tuota naista? mä kyllä kauhistuin kun naisella on valtavat velat ulosotossa, saa toimeentulotukea, mutta voi maksaa 270 e kuussa hevosen täysihoitopaikasta. kuvioon kuuluu tietysti myös pari erityislasta ja ex-miehiä.

ymmärrän että harrastus on henkireikä, mutta kun ei ole mitään ansiotuloja!

nähtävissä yle areenasta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on aika hyvä sosiaaliturva, kun täysin tuloton, ylivelkaantunut  ihminen voi huoltaa lapsensa, asua omakotitalossa, pitää autoa, hevosta, koiraa, kissaa.

Mistä se raha tulee?

Toivottavasti pääsee jaloilleen.

Vierailija
22/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 17:45"]

Kyllä Suomessa on aika hyvä sosiaaliturva, kun täysin tuloton, ylivelkaantunut  ihminen voi huoltaa lapsensa, asua omakotitalossa, pitää autoa, hevosta, koiraa, kissaa.

Mistä se raha tulee?

Toivottavasti pääsee jaloilleen.

[/quote]

Jep. Pieni osa minua ymmärtää tuollaista eläinrakkautta jne., mutta toisaalta veronmaksaja minussa taas raivostuu; me kaikki kustannamme tuon hänen elämäntyylinsä, hänen eläinrakkautensa, hänen menonsa. Verorahoista se valtion kukkaro täyttyy, ei mistään muusta. Kuinka monella keskituloisellakaan on mahdollisuus pitää hevosta? Tuskinpa monella.

No, jos voittaisin lotossa niin voisin maksaa tuolle hevosenpitäjälle pollen loppuelämän tallimaksut. Mutta koska en koskaan tule voittamaan lotossa vaan sinnittelen yh:n palkkatuloillani, en voi häntä enää verojani enempää auttaa.

Jossakin vaiheessa meikäläisen yhteiskunnan täytyy kyllä laittaa uusiksi myös sosiaalituet. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 16:49"]

Ei kai tässä kukaan sen hevosen myyntihinnasta puhunutkaan, vaan siitä, että hepan myymällä nainen saisi siihen menevän rahan käytettyä esim. niihin velkoihin.

[/quote]Jos elää toimeentulotuella, niin ei velkojille jää mitään. On hevonen tai ei.

Vierailija
24/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Pieni osa minua ymmärtää tuollaista eläinrakkautta jne., mutta toisaalta veronmaksaja minussa taas raivostuu; me kaikki kustannamme tuon hänen elämäntyylinsä, hänen eläinrakkautensa, hänen menonsa. Verorahoista se valtion kukkaro täyttyy, ei mistään muusta. Kuinka monella keskituloisellakaan on mahdollisuus pitää hevosta? Tuskinpa monella.

No, jos voittaisin lotossa niin voisin maksaa tuolle hevosenpitäjälle pollen loppuelämän tallimaksut. Mutta koska en koskaan tule voittamaan lotossa vaan sinnittelen yh:n palkkatuloillani, en voi häntä enää verojani enempää auttaa.

Jossakin vaiheessa meikäläisen yhteiskunnan täytyy kyllä laittaa uusiksi myös sosiaalituet. Oikeasti.

Turhaa hikeennyt. Sen hevosen kuluja ei huomioida sentilläkään toimeentulotuessa. Hän käyttää omasta osuudestaan noin puolet hevoseen. Joku toinen ostaa sillä rahalla parempaa ruokaa, vaatteita, tupakkaa, viinaa tai bensaa, tai kuntolasikorin tms. Se on hänen valintansa miten käyttää oman osuutensa toimeentulotuesta.

Vierailija
25/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossakin lopulta niin että velkajärejstelyn 0-maksuohjelma kuittaa velat kokonaan... eli velkaa on mutta maksaa ei tarvitse.

Vierailija
26/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sääliitti ne erityislapset, toimeentulotuen perusosasta puolet meni hevoseen. Hevonen ja kaikki muutkin eläimet olivat rouvalle tärkeämpi kuin omat lapset. Kun rouva kertoi perheestään kaikki eläimet tulivat ensin ja lapset olivat viimeinen maininta.

Vierailija
27/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 16:49"]

Ei kai tässä kukaan sen hevosen myyntihinnasta puhunutkaan, vaan siitä, että hepan myymällä nainen saisi siihen menevän rahan käytettyä esim. niihin velkoihin.

[/quote]

Tuollaisen hevosen myyntihinta on 0e. Paljonko sillä lyhenee velat?

[/quote]

Taidat olla hevosihmisiä?

Vierailija
28/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli koiraa, pollea ja kissaa. Millä rahalla käyttää niitä eläinlääkärissä jos sairastuvat? Lapsilisillä varmaan.

Vierailija
29/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:58"]

Oli koiraa, pollea ja kissaa. Millä rahalla käyttää niitä eläinlääkärissä jos sairastuvat? Lapsilisillä varmaan.

[/quote]

tätä minäkin vähän ihmettelin. Mulla on vain 2 koiraa, mutta silti on kokemusta yllättävistä suurista eläinlääkärimaksuista. onneksi en ole työtön, kun hiljattain jouduin maksamaan kaikkineen 1200 euroa hoitokuluja toisen irtokoiran sotkettua koirani niin että siltä napsahti ristiside polvesta poikki ja oli pakko leikata. Millä tuo nainen maksaa vastaavat, sossu kun ei anna mitään eläinten hoitokuluihin eikä niitä hoida mikään instanssi ilmaiseksi?

ohjelmasta ei myös ilmennyt, että myikö tai antoiko se sentään ne 4 kissanpentua pois, jotka ei kuvausvaiheessa olleet vielä ihan luovutusiässäkään.

Vierailija
30/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että noin pienistä tuloista menee 270€/kk vanhaan kaakkiin. Toivon totisesti, että koni pääsee pian meetwurstiksi tai koiranruuaksi ja naisella palaisi järki päähän.

190 eri velkaa. Monet niistä pieniä alle 20 euron summia, jotka perintäkulujen kanssa ovat paisuneet 200 euroon. Eikä noille oltu haettu vielä edes ulosottoa, joten niissä ei ollut vielä oikeudenkäyntikuluja lätkäisty päälle. Ei ole kyllä ollut järjen hiventäkään tuossa touhussa.

Ja kehtaako joku väittää, etteikö se 270€/kk, mikä hevoseen menee, olisi lapsilta pois? 

Vierailija
31/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:48"]

Mua sääliitti ne erityislapset, toimeentulotuen perusosasta puolet meni hevoseen. Hevonen ja kaikki muutkin eläimet olivat rouvalle tärkeämpi kuin omat lapset. Kun rouva kertoi perheestään kaikki eläimet tulivat ensin ja lapset olivat viimeinen maininta.

[/quote]

Mä luulen, että tuo ohjelma vaan keskittyi niihin eläimiIn siksi kun ne olivat se vähän epätavallisempi juttu ja myös kuluerä josta voisi tinkiä. Lisäksi ei välttämättä halunnut niitä lapsia julkisuudessa tv:ssä esitellä.

Vierailija
32/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana minulla on täysi oikeus paheksua näitä tuulihattuja.

Vierailija
33/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 19:28"]

ohjelmasta ei myös ilmennyt, että myikö tai antoiko se sentään ne 4 kissanpentua pois, jotka ei kuvausvaiheessa olleet vielä ihan luovutusiässäkään.

[/quote]

Lopussa mainittiin, että pennut ovat saaneet uudet kodit.

Mulla tuli vähän semmonen olo että nainen kuvittelee kaiken järjestyvän kuin itsestään, kunhan opinnot ovat ohi. Toivottavasti tosiaan saa sitten sen työpaikan, Pyhäsalmessa vaan ei taida kauheasti töitä olla...

Vierailija
34/52 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei maksa velkoja edes välillisesti ja jos ja kun, ne tiliotteet on sinne toimitettava, niin ei onnistu se, että lainataan rahat hevosen lopettamiseen ( siitäkin kysyvät, jos kaakki kadonnut kummasti) eikä se, että jatkossa hurskastelevien mammojen mieliksi maksaisi ulosottojaan tms. samoilla rahoilla, mitä nyt pistää hevoseen ( ja elää samalla alle 150e:lla kuussa muutoin, ruoka, vaatteet). Velkojen lyhennys olisi jonkinlaista parannusta asemaan ja menoerät, mitä sossu hyväksyy esim.opintolainaan ovat luokkaa 20-40e/kk. muutoin maksattaisi valtiolla velkansa. Hevonen on välttämätön paha, kun niin vanha, ettei sitä saa myytyä ja lopettamiskustannukset yli toimeentulotuen kk-määrän. Sen voisi antaa pois toki, mutta jos kovin kiintynyt siihen, niin mitäpä tuosta, vain tuen saajalta itseltään pois se raha. Varmaan monella menee salaa se 40-50e/kk lemmikkiin, vaikka tuella elisikin, nuo eivät vain näy kuin kauppakuiteissa ja jos velkaa on paljon, 40-50e/kk lyhennys ei pidä edes korkoja kurissa, velkoja ei näitä suorituksia näe koskaan, vaan perintätoimistot, ulosottoon ei yleensä noin pientä summaa vähennykseksi laiteta.

Vierailija
35/52 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyksä, siis puolustan nyt puolisoa ja pyydän älkää provosoiko tarpeettomasti, aiheesta saa sanoa ja itsekkin siitä hevosesta nakutan.

Vierailija
36/52 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut joo melko erikoisat et mä kävin duunis tinasin sentään yli 2000€ joskus kuussa ja koska ei kuitenkaan ollu rahaa kun asuin Katinkaa. Mut Eläimistä senverran et niissä ei ollu koskaa moitittavaa. Jos vaikka koira oli pikkusenkin kipee käytii lekurissa. kissallekkin se kolli tuli kotona vahinko ja heti senjälkeen liki lähtikin pallit veks. Mut ei siel Pyhäsalmel sossuu kiinnosta kuka saa ja mitä.

Vierailija
37/52 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paheksun. Suorastaan törkeää. Toimeentulotuki tulee veromaksajien kukkarosta, joten käytännössä minä maksan makkkaraksikelpaavan vanhan konin ylöspidon. P*****e. Muijalta koni heti veks !

Vierailija
38/52 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki pitää hevonsa, mutta miksi ihmeessä sitä kustannetaan minun verorahoilla! Plus koirat ja kissat...

Vierailija
39/52 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Veeettä oote yksinkertasia. Ensinnäkin, tää on vain ohjelma. Ja se 400 euron osuus on vain sen ÄIDIN osuus toimeentulosta. Lapset saavat kk oman osuutensa.

Vierailija
40/52 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:23"]

Voi Veeettä oote yksinkertasia. Ensinnäkin, tää on vain ohjelma. Ja se 400 euron osuus on vain sen ÄIDIN osuus toimeentulosta. Lapset saavat kk oman osuutensa.

[/quote]

On se kyllä sillä tavalla yksinkertaista, että jos äiti ei käyttäisi omaa osaansa hevoseen niin sekin raha olisi perheen käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi