Lapsettomille lapsettomuuslisää
Tämä professori Kotiahon ideahan on loistava!
Jokainen syntymätön suomalainen vaikuttaa enemmän kuin viidenkymmenen afrikkalaisen syntymättömyys. Lisäksi Suomeen voidaan ottaa ilmaston vuoksi pakoon lähteviä muista maista.
Kommentit (48)
Lapsettomien takia tulevat sukupolvet eivät saa eläkkeitään. Lapsettomille pitäisi laittaa velvoite adoptoida 3 lasta välimeren eteläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien takia tulevat sukupolvet eivät saa eläkkeitään. Lapsettomille pitäisi laittaa velvoite adoptoida 3 lasta välimeren eteläpuolelta.
Suomen väkiluku on kasvussa, miksi eivät saisi eläkkeitään? Oliko niin kiire kirjoittamaan kulunutta kommenttia, ettet ehtinyt lukea juttua?
Ymmärrättekö, että lait täällä säädetään enemmistön kannan mukaan.
Eli olemme sitten jatkossa sellaisia, millaisista maista tänne on tullut eniten porukkaa. Jos emme itse lisäänny tai rajoita tulijoita.
Öh, se lapsilisä on lasta varten, ei vanhempi, lapsettomilla ei ole lapsia. Sinäkin olet saanut lapsilisää kun olit lapsi, millä perusteella ansaitset sen tuplana. Ainiin, saat sen syntymättömän lapsesi puolesta? Mikset vaikka 10 syntymättömän lapsesi puolesta?
Hyvä idea. Ja tämä pitäisi saada takautuvasti ja potentiaalisen lisääntymiskyvyn mukaan. Eli kaksi lasta hankkimatta jättänyt saisi kahden lapsettomuuslisän, kolme lasta hankkimatta jättänyt kolmen, jne.
Vaikka itse häviäisin kyllä siinä, koska akateemisena valkokaulustyöläisenä olen jättänyt hankkimatta kaksi lasta korkeintaan.
t. vela
Ilmastonmuutoksessa tulee ajatella ensisijaisesti ihmislajia - ei kansalaisuutta tai uskontoa tai kulttuuria. Jos kantasuomalaisia on vähemmän, Suomeen mahtuu enemmän ilmastopakolaisia niistä maista, joissa ilmastonmuutos tekee olot sietämättömiksi. Tämän vuoksi nyt kannattaa jopa maksaa heille kantasuomalaisille, jotka eivät enää synnytä lisää väkeä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että ongelma ei ehkä ole syntyvyyden lasku vaan huono eläkejärjestelmä? Jokainen työssäkäyvä maksaa työeläkemaksuja. Eikö kuulosta yhtään kohtuuttomalta, että sen lisäksi pitäisi vielä turvata vanhuuden toimeentulo tekemällä lapsia? Nykyiseen eläkejärjestelmään suhtaudutaan kuin luonnonlakiin, vaikka on selvästi osoitettavissa, että se ei enää toimi. Järjestelmä nojaa malliin, jossa väestö kasvaa kasvamistaan. On kai selvä, että tämä ei voi jatkua loputtomiin. Maksettavat työeläkkeet pitäisi rahastoida sen sijaan, että ne nyt tuhlataan ja odotellaan jälkipolvien aikanaan hoitavan maksupuolen.
Monien lasten tuottavuus aikuisena on todella huono, jos ajatellaan eläkejärjestelmää. Eivät käytännössä kustanna edes omien lastensa koulutusta, ja automaatio vie koko ajan pois näitä suorittavan tason töitä. Parasta ryhtyä sijoittamaan jo nyt, jos oikeasti haluat eläkettä, etkä kuulu kultapossueläkeläisiin, jotka ryöstävät tulevien sukupolvien eläkkeet, eli suuriin ikäluokkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kustannustehokkaampaa olisi ottaa tänne aikuisia. Älykkäitä, niin oppivat kielen ja kulttuurin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Ja tämä pitäisi saada takautuvasti ja potentiaalisen lisääntymiskyvyn mukaan. Eli kaksi lasta hankkimatta jättänyt saisi kahden lapsettomuuslisän, kolme lasta hankkimatta jättänyt kolmen, jne.
Vaikka itse häviäisin kyllä siinä, koska akateemisena valkokaulustyöläisenä olen jättänyt hankkimatta kaksi lasta korkeintaan.
t. vela
Ihanko olet akateeminen valkokaulustyöläinen. Se ei ole nykypäivänä juurikaan saavutus. Minä olen myös akateeminen mutta ison firman johtoryhmässä VP. Ja sen LISÄKSI mulla on 4 lasta.
Ärsyttää kun velat kuvittelee että uran voi saavuttaa vain velana!
Vierailija kirjoitti:
Monien lasten tuottavuus aikuisena on todella huono, jos ajatellaan eläkejärjestelmää. Eivät käytännössä kustanna edes omien lastensa koulutusta, ja automaatio vie koko ajan pois näitä suorittavan tason töitä. Parasta ryhtyä sijoittamaan jo nyt, jos oikeasti haluat eläkettä, etkä kuulu kultapossueläkeläisiin, jotka ryöstävät tulevien sukupolvien eläkkeet, eli suuriin ikäluokkiin.
Tällä hetkellä jo joka viides 20-30-vuotiaista miehistä ei työskentele tai opiskele. Teollisuuden työpaikkojen siirryttyä halvemman työvoiman perässä ulkomaille sekä suorittavan työn automatisoituessa on syntynyt merkittävä väestöryhmä, joka ei löydä paikkaansa yhteiskunnassa. Naiset hakeutuvat miehiä useammin hoiva- ja palvelualoille, joilla on aina työtä tarjolla.
Kansakunnan hyvinvointi on suoraan verrannollinen ihmisten älykkyysosamäärään. Suomalaiset ovat maailmanlaajuisesti katsottuna älykästä kansaa. Siksi nimenomaan suomalaisten pitäisi lisääntyä. Älykäs kansa tuottaa rahaa ja hyvinvointi jakautuu esimerkiksi tukien muodossa muillekin. Ei ole mitään järkeä ottaa kouluttamattomia ihmisiä muista maista, koska emme hyödy siitä.
Suomalaisille pitäisi turvata ilmaiset hedelmöityshoidot, että lapsia syntyisi lisää.
Täysin järjetön idea. Yleisiä tukia ei todellakaan pitäisi lisätä nykyisestä, vaan vähentää jotta ihmisten elämään liittyviä veroja voitaisiin yleisesti alentaa ja suomalaisten elintasoa nostaa.
Mitä enemmän luodaan erilaisia tukia, sen enemmän erilaisia veroja joudutaan perimään ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kansakunnan hyvinvointi on suoraan verrannollinen ihmisten älykkyysosamäärään. Suomalaiset ovat maailmanlaajuisesti katsottuna älykästä kansaa. Siksi nimenomaan suomalaisten pitäisi lisääntyä. Älykäs kansa tuottaa rahaa ja hyvinvointi jakautuu esimerkiksi tukien muodossa muillekin. Ei ole mitään järkeä ottaa kouluttamattomia ihmisiä muista maista, koska emme hyödy siitä.
Suomalaisille pitäisi turvata ilmaiset hedelmöityshoidot, että lapsia syntyisi lisää.
Kerro vielä, miten suureen lapsilukuun, vaikkapa 3-4 perhettä kohden, yhdistetään työelämä? Iso perhe edellyttää yleensä sitä, että toinen vanhemmista käyttää suurehkon osan työpanoksestaan kodin ja perheen hyväksi, ja tämä taas on pois kodin ulkopuolella tehtävästä työstä. Suomen menestys perustuu nimenomaan siihen, että koko osaamispotentiaali on elinkeinoelämän hyödynnettävissä.
En kannata lapsettomuuslisää. Sen sijaan adoptio- ja sijaisvanhemmuuteen olisi hyvä kannustaa tuilla tai verovähennyksillä. Meillä on Suomessa ja maailmalla lapsia ilman vanhempia, sairaita ja vammaisiakin lapsia, jotka elävät kurjuudessa ja vailla kotia.
Mitä tulee yhteiskunnan osaan (tuilla ja verohelpotuksilla vaikuttaminen) ajattelen, että yhteiskunnan huolena pitäisi olla ensisijaisesti jo olemassa olevista lapsista huolehtiminen ja vasta toissijaisesti, jos ollenkaan, syntyvyyden sääntely suuntaan tai toiseen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kustannustehokkaampaa olisi ottaa tänne aikuisia. Älykkäitä, niin oppivat kielen ja kulttuurin.
Aikuisiahan tänne on viime aikoina otettu 30 000. Hintalappu 3 mrd per vuosi. Kun valtion budjetti 100 mrd. Ei ihme että valtiontalous on kuralla. Verotuskin on jo tapissa. SDP tulee ensi vaalikaudella leikkaamaan ettei Suomi mene konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vela
Ihanko olet akateeminen valkokaulustyöläinen. Se ei ole nykypäivänä juurikaan saavutus. Minä olen myös akateeminen mutta ison firman johtoryhmässä VP. Ja sen LISÄKSI mulla on 4 lasta.
Ärsyttää kun velat kuvittelee että uran voi saavuttaa vain velana!
VP? Ennemminkin VMP.
Kun menin kouluun suomalaisia oli 4,7 miljoonaa ja muunmaalaisia 4 miljardia. Nyt suomalaisia on 5,5 miljoonaa ja muunmaalaisia lähes 8 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisiahan tänne on viime aikoina otettu 30 000. Hintalappu 3 mrd per vuosi. Kun valtion budjetti 100 mrd. Ei ihme että valtiontalous on kuralla. Verotuskin on jo tapissa. SDP tulee ensi vaalikaudella leikkaamaan ettei Suomi mene konkkaan.
Toistan vielä, kun et lukenut: Älykkäitä, niin oppivat kielen ja kulttuurin. Luulen että nämä 30 000 eivät olleet sitä parasta A-luokkaa. Sellainen on tuntuma. Se vaikutelma tuli ehkä siitä, kun ensiksi Ouluún rantauduttuaan rupesivat valittamaan riisin kypsyysasteesta ruoassa.
Juu, Suomi on tukien luvattu maa.