Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomille lapsettomuuslisää

humaani
16.03.2019 |

Tämä professori Kotiahon ideahan on loistava!
Jokainen syntymätön suomalainen vaikuttaa enemmän kuin viidenkymmenen afrikkalaisen syntymättömyys. Lisäksi Suomeen voidaan ottaa ilmaston vuoksi pakoon lähteviä muista maista.

https://www.hs.fi/elama/art-2000006035826.html

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansakunnan hyvinvointi on suoraan verrannollinen ihmisten älykkyysosamäärään. Suomalaiset ovat maailmanlaajuisesti katsottuna älykästä kansaa. Siksi nimenomaan suomalaisten pitäisi lisääntyä. Älykäs kansa tuottaa rahaa ja hyvinvointi jakautuu esimerkiksi tukien muodossa muillekin. Ei ole mitään järkeä ottaa kouluttamattomia ihmisiä muista maista, koska emme hyödy siitä.

Suomalaisille pitäisi turvata ilmaiset hedelmöityshoidot, että lapsia syntyisi lisää.

Kerro vielä, miten suureen lapsilukuun, vaikkapa 3-4 perhettä kohden, yhdistetään työelämä? Iso perhe edellyttää yleensä sitä, että toinen vanhemmista käyttää suurehkon osan työpanoksestaan kodin ja perheen hyväksi, ja tämä taas on pois kodin ulkopuolella tehtävästä työstä. Suomen menestys perustuu nimenomaan siihen, että koko osaamispotentiaali on elinkeinoelämän hyödynnettävissä.

Samaa mieltä. Siksi naisten jääminen kotiin on iso ongelma. 52% osaamispotentiaalista jää käyttämättä, ja tämä korostuu erityisesti tiettyjen immigranttiryhmien suhteen. Joiden naiset ovat melkein aina melkein koko elinikänsä kotona.

Vierailija
22/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Ja tämä pitäisi saada takautuvasti ja potentiaalisen lisääntymiskyvyn mukaan. Eli kaksi lasta hankkimatta jättänyt saisi kahden lapsettomuuslisän, kolme lasta hankkimatta jättänyt kolmen, jne.

Vaikka itse häviäisin kyllä siinä, koska akateemisena valkokaulustyöläisenä olen jättänyt hankkimatta kaksi lasta korkeintaan.

t. vela

Ihanko olet akateeminen valkokaulustyöläinen. Se ei ole nykypäivänä juurikaan saavutus. Minä olen myös akateeminen mutta ison firman johtoryhmässä VP. Ja sen LISÄKSI mulla on 4 lasta.

Ärsyttää kun velat kuvittelee että uran voi saavuttaa vain velana!

Jaa, mutta minullapa on rutinoff.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö, että lait täällä säädetään enemmistön kannan mukaan.

Eli olemme sitten jatkossa sellaisia, millaisista maista tänne on tullut eniten porukkaa. Jos emme itse lisäänny tai rajoita tulijoita.

Ymmärretään, aivassama. En ole koskaan kuulunut enimmistöihin. Kukaan mun äänestämä ei ole koskaan päässyt vaaleista läpi. Ikuinen väliinputoaja. Ihan sama kuka se enemmistö on, en kuulu siihen kuitenkaan.

Enkä tee lapsia tänne kärsimään vaikka tulisi sakkoja.

Vierailija
24/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansakunnan hyvinvointi on suoraan verrannollinen ihmisten älykkyysosamäärään. Suomalaiset ovat maailmanlaajuisesti katsottuna älykästä kansaa. Siksi nimenomaan suomalaisten pitäisi lisääntyä. Älykäs kansa tuottaa rahaa ja hyvinvointi jakautuu esimerkiksi tukien muodossa muillekin. Ei ole mitään järkeä ottaa kouluttamattomia ihmisiä muista maista, koska emme hyödy siitä.

Suomalaisille pitäisi turvata ilmaiset hedelmöityshoidot, että lapsia syntyisi lisää.

Kerro vielä, miten suureen lapsilukuun, vaikkapa 3-4 perhettä kohden, yhdistetään työelämä? Iso perhe edellyttää yleensä sitä, että toinen vanhemmista käyttää suurehkon osan työpanoksestaan kodin ja perheen hyväksi, ja tämä taas on pois kodin ulkopuolella tehtävästä työstä. Suomen menestys perustuu nimenomaan siihen, että koko osaamispotentiaali on elinkeinoelämän hyödynnettävissä.

Olet väärässä. Meillä 2 akateemista päällikkötasolla (ei ylintä johtoa mutta ylempää keskijohtoa) ja olemme vieläpä tukiverkottomia. Eli ei ole mummoja auttamassa. Meillä on VIISI lasta ja kumpikin tekee täyttä työviikkoa. Onnistuu kun lomat pidetään erikseen (peräkkäin) ja työhönmeno limitetään (toinen menee aikaiseen, toinen myöhempään, ja lasten tarhapäivä täten lyhenee vähän).

Kuormittavaa tää on mutta ei mahdotonta. Vasts kun lapsia on 10 niin ymmärrän että silloin toinen jää varmaan kotiin.

T. Uraäippä

Vierailija
25/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Ja tämä pitäisi saada takautuvasti ja potentiaalisen lisääntymiskyvyn mukaan. Eli kaksi lasta hankkimatta jättänyt saisi kahden lapsettomuuslisän, kolme lasta hankkimatta jättänyt kolmen, jne.

Vaikka itse häviäisin kyllä siinä, koska akateemisena valkokaulustyöläisenä olen jättänyt hankkimatta kaksi lasta korkeintaan.

t. vela

Ihanko olet akateeminen valkokaulustyöläinen. Se ei ole nykypäivänä juurikaan saavutus. Minä olen myös akateeminen mutta ison firman johtoryhmässä VP. Ja sen LISÄKSI mulla on 4 lasta.

Ärsyttää kun velat kuvittelee että uran voi saavuttaa vain velana!

VP? Ennemminkin VMP.

Taisi käydä kateeksi. T.sama VP

Vierailija
26/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin järjetön idea. Yleisiä tukia ei todellakaan pitäisi lisätä nykyisestä, vaan vähentää jotta ihmisten elämään liittyviä veroja voitaisiin yleisesti alentaa ja suomalaisten elintasoa nostaa.

Mitä enemmän luodaan erilaisia tukia, sen enemmän erilaisia veroja joudutaan perimään ihmisiltä.

Kuulostaa kovin suomalaiselta. Käviskö tässä kohti että maassa maan tavalla tai maasta pois?

Vierailija
27/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko myös autottomuus lisää, matkustamattomuus lisää, tupakoimattomuus ja alkoholittomuus lisää?

Vierailija
28/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän minun lapsen lapsilisät eri tilille säästöön. Lasta varten tai mikäli hän tarvitsee jotain erityistä.

Voi olla hullua varmaan, mutta tuntui oikealle idealle. 

Vierailija
29/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat. Yhteiskunnan vapaamatkustajia, kitisijöitä, oman navan ympärillä pyörijöitä. Kaiken sisältö on minäminä, ja odotetaan että muutkin huomaa velan ainutlaatuisuuden ja uniikin lumihiutaluuden.

Vai teitä valittajia ja heikkoja uikuttajia pitäisi vielä PALKITA lapsettomuusesta?? Minun vaivalla kasvattamat lapseni, jouhin on mennyt multa satojatuhansia rahaa, elättävät teidät vanhana ja vaihtavat vaippanne. Te loiset ette itse ole ponnistelleet mutenkään vanhuudenturvanne eteen. Ja kyllä, minä olen koko ajan maksanut veroja myös mutta sen lisäksi uhrannut valtavasti rahaa ja aikaa lasten kasvatukseen. Saman rahan ja ajan te käytitte brunsseihin ja skumppaan.

Vierailija
30/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tyhmä kysymys mutta mitä tarkoittaa Vela?

Onko se lyhenne jotenkin vapaaehtoisesti lapseton vai mitenkä? :D

Vierailija
31/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Lisäksi velat on ”valinnastaan” lehkoja ja ylemmyydentuntoisia ja perustelevat ilmastonmuutos-ekotekona itsekästä elämäntapaansa.

Vierailija
32/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Vierailija
33/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheethän ne vapaamatkustajia on. Olisi hyvä, että täälläkin kukin kustantaisi itse lapsensa koulutuksen ja päivähoidon, kuten muualla sivistysmaissa.

Täällä muut kutantavat kaiken. Ja sitten nämä vanhemmat eivät edes saa aikaiseksi kuin nuoria, jotka päätyvät suoraan eläkkeelle mielenterveyssyistä.

Vierailija
34/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheethän ne vapaamatkustajia on. Olisi hyvä, että täälläkin kukin kustantaisi itse lapsensa koulutuksen ja päivähoidon, kuten muualla sivistysmaissa.

Täällä muut kutantavat kaiken. Ja sitten nämä vanhemmat eivät edes saa aikaiseksi kuin nuoria, jotka päätyvät suoraan eläkkeelle mielenterveyssyistä.

Tässä lapsiperheen äiti, maksan tuloistani 51% veroa eli tuhansia euroja kuukaudessa, taatusti enemmän kuin sinä. Enköhän maksa lapseni hoitomakset ihan keposeen.

Vierailija
35/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lapsiperheen äiti, maksan tuloistani 51% veroa eli tuhansia euroja kuukaudessa, taatusti enemmän kuin sinä. Enköhän maksa lapseni hoitomakset ihan keposeen.

Olet harvinainen poikkeus, joka vahvistaa säännön, lisäksi juttusi on todennäköisesti silkkaa valhetta.

Vierailija
36/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi persut aina twiittaa kaikkea idioottia ja sitten poistavat ne?

Vierailija
37/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhapalkkio. Palkkion saisi vaikka  puolivuotta ennen itsemurhaa.

Vierailija
38/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. vela

Tämähän on loistava idea. Eli toisin sanoen kannustettaisiin jättämättä lisääntymään juuri sitä kansanryhmää jonka ei tarvitsisi nytkään lisääntyä niin voimakkaasti. Enitenhän lapsia tehtailevat kouluttamattomat, matalapalkkaiset ja muu "heikompi aines". 

Vierailija
39/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai maksat, kuten kaikki muutkin meistä täällä av:lla ;)

Vierailija
40/48 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. vela

Minun suvussani on lestadiolaisuutta joten kun minulla on vain kaksi lasta niin minä se vasta saisinkin uäisot korvaukset niistä kymmenestä lapsesta jotka jäivät hankkimatta!