Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako autismi/asperger diagnosoida?

Vierailija
16.03.2019 |

Vaikuttaako se tulevaisuuteen esim työn saantiin?

Oon todella varma asiasta että mulla on se, testit antaa aina tuloksen, että mulla on se..
Mutta jos se vaikuttaa, en halua dg:tä..

Onko siitäjotain hyötyä että se on diagnoosina?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva

Vierailija
22/24 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todennäköisesti työnantajat vaistoavat erilaisuuden, vaikkei diagnoosia olisikaan. Tervetuloa maailmaan, jossa lähinnä ulospäinsuuntautuneet, yhdestä ja samasta muotista pullautetut people pleaserit saavat työpaikan. Kaikki "normista" poikkeava koetaan pelottavana uhkana. Monta vuosisataa kulunee, ennen kuin vaikkapa asperger-ihmiset hyväksytään yhteiskunnassa sellaisina kuin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Töitä on vaikea saada muutenkin.

Sen sijaan jos ja kun tulee hanjaluuksia muilla elämänalueulla, asunnon vuokraus, luotonsaanti ym. As dg voi olla hankala. Olet vain hiukan erilailla toimiva. Mulla järjetön määrä allergioita ja reuma. Ja papereissa. On hankaloittanut elämää, hyvä, että pääsen lentokoneeseen.

Vierailija
24/24 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjotin pitkän jutun mutten tiiä olisitteko saaneet siitä mitään selvää.

Tässä lyhennys:

Mä oon aina uskonut, ettei mun aivot toimi normaalisti.

Burnoutin kautta sain masennuslääkkeet, sitten olinkin jo osastolla, koska lääkitys sai vaan mulle psykoosin ja tosi itsetuhoisen käytöksen.

Vuoden olin siellä kun ne vaihteli lääkkeitä ja kaikki aiheutti vain sivuoireet. Sitten sainkin sähköhoitoa.

Pyysin päästä magneettikuviin aivojen takia jos siellä olisi joku pieni kasvain joka aiheuttaa kaikki ongelmani. Kuvissa ei ollut mitään.

Kun pääsin osastolta lopetin lääkkeet, koska tiesin että kaikki oireet johtui siitä. Simsalapim, kaikki oireet hävisi.

Nyt 2 vuoden jälkeen, en syö lääkkeitä, enkä ole sähköhoidossakaan. Lääkäri vielä uskoo, että mulla on ne kaikki diagnoosit mitkä hän diagnisoi osastolla kun olin lääkkeissä.

Mutta pääsin adhd testeihin.

Mulla on Add, mikä aiheutti suurimman osan oireista. Ei kaikkia, ja mun aivoissa on jo vikaa niin tutkin autismia ja loput outouksistani selvisi sillä.

En ole tosta autismi epäilystä lääkärille mitään sanonut, mutta luin kanta.fi:stä että hän epäilee mulla vieläkin jotain, että valehtelen voinnistani, koska "ei vieläkään ota katsekontaktia, on jännittynyt"

Ei se katsekontaktin ottaminen tarkota mitään muuta ku etten ota katsekontaktia.

Niin, siks mietin pitäskö toi dg tutkituttaa, niin lääkärin epäilyt häviäisi.

Koska en koskaan ole ollut itsetuhoinen ilman lääkkeitä, enkä masentunut. Joskus mietin, että olisi kiva olla normaali. Ei muuta.

Ap

Ei se uusi diagnoosi poista niitä vanhoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi