Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestäviä astioita? Teemat halkeilleet, Ikea kestää...

Vierailija
23.03.2013 |

Tarvitsemme uusia astioita arkikäyttöön. Meillä on tähän saakka ollut käytössä Teeman perusastiasto. Voiko tavallisempaa olla - varmaankaan ei - mutta olen ostanutkin ne nimenomaan ja vain siksi, että olen luullut niiden KESÄTÄVÄN kulutusta. 

Miten järjettömän surkeaa laatua onkaan sellaiset astiat, joista vain noin 3:n käyttövuoden jälkeen kokonaan ehjinä on vain noin 50%? Kulhojen reunoissa on lohkeamia, pikkulautasissa samoin, mukien reunat ovat kestäneet paremimin, mutta osa lautasista on myös paskana. Olen aika järjestelmällinen ja tarkkakin; en siis heittele astioita tai muutenkaan hoida niitä huonosti, eivätkä sellaista tee meillä muutkaan. Ihan peruskäyttöä siis.

Ikeasta osatamani parin euron mukit, sekä jälkiruokakulhot ovat sen sijaan säilyneet ehjinä jo yli 10 vuotta. 

Tyyliltään uusien astioiden pitäis olla mielellään yhtä ajattomia, kuin Teema ja kokonaan yksivärisiä ( mielellään valkoisia ).

Kiitän vinkeistä. Kivaa viikonloppua Leidit!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta rosteri astiasto, eipähän tarvitse valitaa sitten lohkeamista..

Vierailija
2/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ekat teemani 2001, ja ehjiä on kaikki. Ei ole halkeamia tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 10:23"]

osta rosteri astiasto, eipähän tarvitse valitaa sitten lohkeamista..

[/quote]

Vitsiniekka 

Vierailija
4/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin Teemat on kestäneet hyvin. 

Vierailija
5/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä teemat pysyneet ehjinä 15 vuotta. Ikean astiatkin kyllä kohta vuoden, paitsi että 1 lasi hajosi käteen. Onhan ikeat paljon halvempaa, joten varmaan kannattaa sieltä hakea.

Vierailija
6/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meillä on sama juttu! Voiko astianpesukone jotenkin "rikkoa" astoita? Vai miten niitä lohkeamia oikein on niin paljon, en ymmärrä minäkään? Ja Teemoista puhun myös.

Vierailija
7/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas Ikean valkoinen astiasto mennyt ihan pilalle pesukoneessa. ovat kyllä ehjiä, mutta valkoisissa kauheita naarmuja - niin kauheita, että heitän ne kaikki nyt menemään ja etsin myös jotain astiastoa, joka kestäisi eli ei ainakaan naarmuuntuisi. Oliskohan värilliset sitten sellaisia, etteivät naarmuuntuisi siellä Ikeassa.

Minulla on kyllä parempikin astiasto, Pentikin Aino, mutta en niitä viitsi arkikäyttöön ottaa, ovat sen verran arvokkaita.

Vierailija
8/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole Teemoissa yhtään minkäänlaista vikaa. Kymmenen vuotta olleet vanhimmat.

Vierailija
9/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niin, että Teemassakin on laatu huonontunut. Vanhat Teemat kestää ja uudemmat ovat paskaa laatua eivätkä kestä mitään. Sääli jos näin on.

Vierailija
10/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten astioiden kestävyys on harhaa - ne tehdään kivitavarasta mikä on huokoisempaa ja heikompaa kuin aito posliini. Esim Ikealla on upea Skyn sarja, mahtavan hyvälaatuista posliinia!

Ennemmin maksan vähän kunnon astioista kuin paljon huonosta "designista"

Vierailija
11/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ikean halvat mukit (n. 50cnt/kpl) olleet aika vähäisellä käytöllä. Ja niissä on laskitys halkeillut ikävän näköiseksi. Teemasta ei kokemusta eikä ikean kalliimmista. Arabian Artica on mulla kestänyt tosi hyvin arkikäytössä.

Vierailija
12/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ikean halvat mukit (n. 50cnt/kpl) olleet aika vähäisellä käytöllä. Ja niissä on laskitys halkeillut ikävän näköiseksi. Teemasta ei kokemusta eikä ikean kalliimmista. Arabian Artica on mulla kestänyt tosi hyvin arkikäytössä.

Vierailija
13/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kakkoslaatua...

Vierailija
14/20 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä Ikean astiasto on ottanut osumaa ja lasitkin halkeilleet nopeammin kuin Iittalat. Selvästi huonompaa laatua kuin Pentik, jota meillä muuten on. Ja pari muumimukia; kenen ne olikaan???

Haaveilen silloin tällöin Pentikistä, mutta kun yhden kupin hinnalla saan koko Ikean astiaston 5 vuodeksi niin ei kannata. Tai siis tietenkin kannattaa jos se Pentik on oikeasti se mitä haluaa, mutta ei ole siis se asia, joka toisi mulle niin paljon hyvää mieltä.

Vierailija
15/20 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa www.verkkokauppa-emilia.fi. Meillä kestänyt 15 vuotta

Vierailija
16/20 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin Teemaa vuodesta 1993, yhdessä lautasessa on kolo, muissa kamoissa ei suurennuslasillakaan vikaa.

Vierailija
17/20 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemaa kaikenikäistä, ekat 80-luvun alkupuolelta. Ei halkeamia eikä palasia poissa, mutta päivittäisessä käytössä olleet lautaset (20-30 v.) aika naarmuisia ja kuluneita, en käytä niitä siistimpään kattaukseen.

Vierailija
18/20 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset Teemani ovat kymmeniä vuosia vanhoja ja yksikään astia ei ole halkeillut.

Vierailija
19/20 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhimmat Teemat (silloista Kiltaa) ovat 1970-luvulta ja aivan ehjiä. Tosin lautaset eivät enää ole kirkkaita eli pinta on kulunut  johtuen varmaan jatkuvasta konepesusta.

Minulla onkin erikseen uudempia Teema-lautasia siistimpään kattaukseen ja niitä vanhoja vihreitä käytetään joka päivä.

Ns. viilikupit ovat myös jatkuvassa päivittäiskäytössä eikä ole yhden yhtäkään lohkeamaa

.Pyöreitä ja nelikulmaisia tarjoilukulhoja käytetään tarpeen mukaan ja nekin ovat kaikki ihan ehjiä.

Nyt olen hiukan kyllästynyt Teemoihin, kun niitä on käytetty vuosikymmeniä. No, on sentään muitakin astioita.  Kuitenkin mietinnässä nyt uudet "pyhälautaset"; en vaan osaa päättää, mitkä ne olisivat?

Vierailija
20/20 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta häälahjaksi 1999 saaduissa Teemoissa on juuri se vika kun ne eivät kulu mihinkään, joten ei voi "hyvällä omallatunnolla" hankkia uutta astiastoa. Rikki ovat menneet vain ne mitkä on tiputettu kivilattialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi