paljonko harrastat liikuntaa ja miksi / miksi ei?
Itse olen aina treenannut suht paljon, kun kuopus syntyi 9v sitten tuli jostain syystä tauko (4 lasta, vuorotyö?- en tiedä) joka kesti VIISI VUOTTA. Toki kävin uimassa viikottain mutta ei silleen kunnolla tehnyt mitään (ja läskiä tuli 15kiloa lisää). Sitten sain taas vauhtia ja käyn nyt 4-5 kertaa viikossa spinningissä, bodypumpissa, salilla, powerwalkkävelyllä ja joskus pilatestunnilla. Melkein 20 kilo lähti ja olo on mainio vaikka ikää yli 40, kaikki veriarvot huipppuluokkaa. Voin tästä niin hyvin ja jaksaa paremmin töissäkin. Suunnitteleminen on kaiken A ja O että onnistuu, suunnittelen joka su tulevan viikon ja SEURAAN sitä. Mitä sun niksit ovat että tulee tehtyä ja mitä teet ja miksi? Entäs sinä - jos ei liiku lainkaan - miksi et?
Kommentit (6)
Mä en koe mitään tarvetta harrastaa liikuntaa. En saa siitä mitään mahtavaa oloa, en liikunnan aikana enkä sen jälkeen. On hankala motivoitua lähtemään pimeänä talvi-iltana ajamaan puoli tuntia lähimmälle jumppasalille jos ei siitä itselleen mitään saa.
Minulle tulee arkiliikuntaa muutamia kilometrejä päivittäin, ja se riittää. Ehkä sitten, jos minulla on jonain päivänä sellainen tarve liikunnalle, että voisin sen ansiosta selvästi paremmin, niin motivaatokin nousisi.
En harrasta muuta liikuntaa kuin mitä saan liikkuessani autolta työpaikalleni ja työpaikan sisällä kävelen pitkiä käytäviä. Olen inhonnut kaikkea liikuntaan liittyvää 8-vuotiaasta alkaen.
Ennen harrastin 4-5 päivänä viikossa kuntosalia, spinningiä, pilatesta ja juoksua. Nyt iski masennus ja puoleen vuoteen en ole tehnyt mitään vaikka tiedän että siitä olisi hyötyä. En ymmärrä tätä olotilaa, ihan fyysisesti tuntuu että jalat ei kanna.
Mutta eiköhän tämä tästä :) Uskon että kun saan pään kuntoon niin kroppa seuraa taas perässä.
Ennen käytin harrastukseen aikaa 4 pvnä viikossa 1-2 tuntia. Lisäksi tein omatoimisia harjoitteita, juoksin sun muuta. Vuoden verran oli taukoa raskauden vuoksi, ei oikein jaksanut mitään, no pyöräilin 3-4 kertaa viikossa puolisen tuntia ja tein käsilihaksia. Nyt synnytyksen jälkeen teen kotona vauvan nukkuessa, tai sitten kun mies on tullut kotia, n. 4 pvnä viikossa lihaskuntoa, tarkoituksena on, että kädet, jalat ja keskivartalo 3-4 kertaa viikossa. Lisäksi sunnuntaisin käyn harrastuksessa, mitä ennen raskautta harrastin. Tunnin vaunulenkillä pyrin joka päivä käymään, mutta joskus on jotakin muuta ohjelmaa vauvan kanssa. Juoksemaan tekisi mieli, muttei vielä uskalla, synnytyksestä 5kk. Enkä myöskään suoria vatsalihaksia ole tehnyt.
Motivaatio on kyllä joskus hukassa, mutta treenipainoitteisista blogeista saa motivaatiota! Liikunnasta kuitenkin tulee niin hyvä olo, että pakko tehdä.
Yritän kuntopyöräillä joka toinen päivä 45 min. Se sikäli on helppoa, että voi katsella samalla DVD:tä, mutta muista syistä rutiinini välillä katkeavat kuukaisiksi ja sitten on aina vaikeata "aloittaa alusta":
3x viikossa käyn kuntosalilla. Enempää en ehdi, vähempi tuntuu lusmuilulta. Tulee mahtava olo, eikä haittaa että painaa vähän enemmän (->saa syödä vähän enemmän ja kroppa näyttää silti hyvältä).