Tuleeko kaikista koulukiusaajista menestyjiä ja -kiusatuista luusereita?
Olen pannut merkille, että kouluaikojeni entiset koulukiusaajat ovat nykyisin johtavilla paikoilla työelämässä ja entiset kiusatut ovat työttömiä / mt-palveluiden käyttäjiä.
Reiluahan tämä ei ole, mutta Suomen tulevaisuus perustuu siihen, että joukossa on menestyjiä.
Kommentit (45)
Ei. Entiset kiusaajat ovat nurkkapubissa muistelemassa mennyttä NHL-tulevaisuuttaan, kiusatut nörtit isopalkkaisissa insinöörihommissa.
Mun kokemuksen mukaan kiusatuista tuli isopalkkaisia DI ym., kiusatuista lähinnä jotain alemman koulutuksen saaneita duunareita. Näin meidän koulussa.
Kyllä. Hissukkanörtit nysvää koko uransa jossain ruohonjuuritason asiantuntijahommissa kun taas alfat painaa johtoryhmässä 10k päiväpalkalla.
Ei tule. Riippuu ihan ihmisen kyvystä kasvaa, millainen hänestä tulee. Koulukiusattukin pystyy kasvamaan ja käsittelemään kiusaamis kokemuksensa ja jos hän lopulta ymmärtää ihmisluonnon ja sen miksi tuli kiusatuksi, eikä enää asetu uhrin rooliin, voi hän menestyä. Se vaatii kuitenkin paljon työtä, että harva sen työn jaksaa tehdä, mutta mahdollista se kyllä on.
Ei.
Koulukiusaajat ovat usein luuseriperheistä ja tekevät jatkossa ruumiillisia töitä, jos onnistuvat löytämään työpaikan.
Monet suivaantuvat kiusaamiseen, opiskelevat ja elävät onnellisina.
Parhaiten menestyneet kiusaajat meidän koulusta on duunareita. Menestyneimpiä on ne, jotka eivät kuuluneet kumpaankaan ryhmään. Pari kiusaajaa on tappanut itsensä ja yksi vankilakierteessä. Kiusatut aika perusammateissa, toimihenkilöitä ja duunareita. Kaikilla kiusatuilla on perhe, mitä tiedän.
Kiusatut saavat parhaimmillaan kunnon sisua dissaamisestaan. Sitä ei usein ajatella, mutta omalla kohdallani ainakin kovetti vahvaksi.
Riippuu niin paljon ihmisestä. Tunsin ensimmäistä kertaa sisäistä voimaa kun olin suorittanut tutkintoni joissa myös johtamisopintoja mukana. Erityisesti ne johtajuuskurssit tekivät hyvää sille koulukiusatulle lapselle, joka sisälläni asustaa (toivottavasti muuttuu pian muotoon asusti). Suosittelen kiusatuille vaikka avoimen korkeakoulun tai avoimen yliopiston kautta :)
Katsoin kotona peiliin ja näin onnellisen ja hymyilevän aikuisen!
Pahin kiusaaja oli aikuisiällä sellainen siinä rajalla oleva mies jolla ei ole rikosrekisteriä mutta tuomio humalassa ajamisesta. Ei koulutettu mutta kuitenkin työelämässä duunarina. Ilmeisen hankala lapsuus ja sairastui itse ja tullut naisen jättämäksi. Hän oli aivan mahdoton ja se naisvihan määrä oli järkyttävää. Tavallaan olisi ollut ihan huumorintajuinen ja ok ihminen mutta se haukkumisen määrä oli jotain sairasta. Suoraan en väittäisi mt-ongelmaiseksi mutta jotakin hänellä oli pahasti pielessä. Miehet joutuivat hännystelemään häntä etteivät joudu tulilinjalle. Vain muutamaa naista ei haukkunut, kaikkia muita kyllä.
No jaa, ei. Mun kiusaajista yksi laittoi kuulan kalloonsa, kaksi vietti aikaansa vankilassa, yksi meni amikseen, muttei oo tehnyt päivääkään töitä, yksi on opettaja ja yksi lähihoitaja. Eli ei menetystä missään kohdassa.
Minusta tuli yrittäjä. Ja voisin melkein kiittää kiusaajiani siitä kovasta koulusta, jossa sisuni ja rohkeuteni lopulta vain kasvoi. En pelkää enää mitään.
Aina ei näin mene, mutta tosiasia on, että yleensä kiusaajat ovat itse hyvin pahoinvoivia, kateellisia, surullisia ja vihaisia. Purkavat sen sitten heikoimpiin ja herkempiin, kostavat kotiympyrän asioita ulospäin. Alemman luokan kansalaisuus oli heistä selvästi näkyvissä lapsenakin jo.
Alfa-urokset erottuvat joukosta jo kouluiässä. Aikuisina toimivat yritysjohtajina ja liike-elämässä.
Tyttökiusaajat ovat enimmäkseen ihq-daa-omg-lol-pissiksiä, jotka pariutuvat lopulta amisten kanssa ja urakehitys tyssää lähipubin.
Minä olen maisteri, hyväpalkkaisessa ja mukavassa työssä. Naimisissa ja muutama lapsi. Olen tyytyväinen itseeni ja elämääni. Mukavat työkaverit, kivat harrastukset ja ystävät. Minua kiusasi yläasteella pari luokkatoveriani. Haukkumista, syrjintää, paskan puhumista ja suoranaista valehtelua. Kiusaajat menivät ammattikouluun. Tekevät hanttihommia ja ovat eronneet. Yksi kiusaajistani oli juuri jossain muodonmuutosohjelmassa, jossa häntä leikeltiin. Ei ole tyytyväinen itseensä.
Minusta toisia kiusaavat vain henkilöt, joilla on itsellään huono itsetunto. Näin he yrittävät nostaa omaa egoaan. Kiusatuiksi joutuvat usein mukavat ja hyväntuuliset ihmiset, joiden perusluonne ei ole paska. He siis eivät halua olla ilkeitä toisille, eivätkä siksi vittuile riittävästi takaisin. Olen oppinut, että kusipäille ja typerille ihmisille pitää olla ilkeä ja sanoa niin ilkeästi takaisin kuin vain osaa. Vain silloin he ymmärtävät pitää turpansa kiinni.
Sekä että, 90% kyllä päinvastoin.
Bully kirjoitti:
Olen pannut merkille, että kouluaikojeni entiset koulukiusaajat ovat nykyisin johtavilla paikoilla työelämässä ja entiset kiusatut ovat työttömiä / mt-palveluiden käyttäjiä.
Reiluahan tämä ei ole, mutta Suomen tulevaisuus perustuu siihen, että joukossa on menestyjiä.
Meidän koulun kiusaajat kuolivat alle kolmekymppisinä alkoholiin ja huumeisiin.
Parhaiten meidän luokalta on menestynyt luokan sosiaalisin tyyppi, joka ei tietääkseni kiusannut ketään ei enkä muista hänen edes leikkimielisesti pilkanneen ketään.
Kapiaisina ja poliiseina toimii useita entisiä koulukiusaaja.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
Minun kaikki koulukiusaajat päätyivät yksinhuoltaja äideiksi 15-20 vuotiaina. Jotenkin se naurattaa.
Itse nyt naimisissa ja yhden lapsen äiti. Vaikka ei se varmaan mikään kehuskelun aihe ole.
Kaksi pahinta kiusaajaa nykyään molemmat sekakäyttäjiä siellä ihan loppuvaiheessa. Toisella hampaatkin jo mennyt kun sitä kadulla välillä näkee. Itse toimihenkilönä töissä, vaimo ja lapsi. Kai se on karma.
No ainakin minun tapauksessani. Olen sairaseläkkeellä mt-ongelmieni takia ja eräs entisistä kiusaajistani paistattelee tällä hetkellä euroviusu-edustajana.
Taas tällaista provoa. Kolme poikaa, jotka kiusasi minua eivät ole menestyneitä. Yksi on kuollut, yksi vankilassa ja yksi on facen kuvien perusteella hyvin alkoholisoitunut/nisti. Harvasta tulee menestyvä.
Usein päin vastoin. Nörttejä pilkataan, ja kun he aikuistuvat, heistä tulee kovapalkkaisia asiantuntijoita. Kiusaajat saavat kutosen päättötokarin ja jäävät kotilähiöihin, työttömiksi tai parhaimmillaan matalasti koulutetuiksi duunareiksi.