Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muuttuu kylmäksi ja välinpitämättömäksi eron jälkeen

Vierailija
16.03.2019 |

Olenme olleet 2 kk asumuserossa, mies jäi kiinni suhteesta uuteen naiseen ja kertoi haluavansa eron. Pikaisesti hän muutti naisen luo ja jätti eropaperit. Vaikuttaa siltä että haluaa jättää kaiken, välinpitämätön myös lapsia kohtaa . Uusi nainen on määrätietoinen ja pitää kilttiä exääni tiukasti otteessaan. Tekee tuttavuutta mieheni siskoon, ja yrittää tulla myös lasten elämään. Teini-ikäiset lapsemme eivät ole vielä hyväksyneet tilannetta. Koen olevani tosi kurjassa tilanteessa, kaiken shokin keskellä on kamalaa huomata miten ex on kääntänyt kokonaan selkänsä ja toimii tosi häikäilemättömästi ja kylmästi, ja uusi nainen on tässä mukana. Onko kellään kokemuksia ja miten selvitä tästä eteenpäin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.

Todella monilla miehillä on mt-ongelmia ja hyvin harva heistä ymmärtää hakea apua niihin.

Vierailija
2/19 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttiä exää? Häh? Kiltti ihminen ei petä perhettään. Miehesi ei ole kiltti vaan pelkuri ja petturi. Opetelkaa naiset tunnistamaan oikea kiltteys. Jos et hallitse omaa kaluasi niin et voi olla kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin kurja tilanne, voimia. Kylmyys ja välinpitämättömyys eron jälkeen sinänsä on varmaan ihan normaaleja tuntemuksia monella, itse erosin myös miehestäni marraskuussa ja pois hän muutti kuukausi sitten. Molemmat ollaan tunnettu ja näytetty noitakin tunteita toisillemme aika ajoin. Niiden tarkoitus on varmaan katkaista sitä viimeistäkin tunnesidettä puolisoon; tehdä sitä pesäeroa ja käsitellä asiaa. 

Mutta se että kuviossa on kolmas osapuoli hämmentämässä kaikkein akuuteimmassa hetkessä, tekee tilanteesta kyllä varmasti todella vaikean ja on hyvin epäreilua sinua ja lapsia kohtaan. En oikein osaa antaa muita neuvoja kuin että kannattaa yrittää olla provosoitumatta exän tai uuden puolison jutuista, pidä kontaktit mahdollisimman lyhyinä ja VAIN lasten asioihin liittyen. Koita olla puhumatta puolisostasi pahaa lapsille, ne asiat ei ole heidän taakaksi tarkoitettu (varmaan näin oletkin jo toiminut), koita tukea lasten ja isän suhdetta edelleen (kantaa myöhemmin hedelmää), ja hae itsellesi keskusteluapua jos vähääkään siltä tuntuu! Kyllä sinä tästä selviät ja elämäsi muuttuu varmasti paremmaksi, vaikka nyt ei siltä tuntuisi!! <3

Vierailija
4/19 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi on kyllä totta, ehkä olen ajatellut että hän on kiltti ja sen takia ihmettelen hänen muuttunutta käytöstään. Ei hän ehkä olekaan niin kiltti😔Mutta selkeästi tekee kaiken niinkuin uusi nainen haluaa, menee lastenkin ohi. Sitä ihmettelen eniten ettei välitä lapsistakaan (4 lasta) enää.. mies on 45 v, onkohan hänellä joku kriisi.

ap

Vierailija
5/19 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne, eli mies petti ja lähti toisen naisen matkaan. Uuteen elämään ei enää mahtunut, ei lapset , eikä lemmikitkään, ainoastaan tämä uusi nainen. Minä olen ajatellut asian niin, että kyllä se on hän ihan itse joka vastaa omista tekemisistään ja jos haluaa lapsiinsakin kylmät ja etäiset välit, niin valinta on hänen. Me jatkamme lasten kanssa elämää ja minä pidän omalta osaltani huolen, että lapsilla on kaikki hyvin. Saattaa olla, että jossain vaiheessa mies katuu välejään omiin lapsiinsa, mutta se ei ole minun ongelmani. Lapsista toinen on jo aikuinen ja toinenkin lähes, joten heillä on ihan omat ja itsenäiset mielipiteet tilanteesta. Kumpaakaan ei kiinnosta enää pätkääkään isänsä tekemiset, ja koska isä on osoittanut ihan itse teoillaan ja sanoillaan, että entiset lapset eivät kiinnosta, niin eivät ole sitten missään tekemisissä. Silti minä en hauku ja solvaa lasten isää lapsille, mutta tuen kaikin tavoin lapsia aina kun tarvitsee. 

Vierailija
6/19 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä halusin eron, kun avioliitto kylmeni ja rakastuin toiseen. Yritin saada exän elämän mahdollisimman mukavaksi eron jälkeen. Sai päättää asioista, sai jäädä taloon lasten kanssa. Puhuin, että puoliksi huolehditaan lapset.

Ex muuttui heti eron jälkeen. Löysi uuden naisen. Unohtui lapset. Silloin minä käänsin selkäni. En halua olla missään tekemisissä. Onneksi lapset on jo teinejä. Isää näkyy lasten elämässä pari kuukauden välein. En tiedä miten soittelee. Joulut ja syntymäpäivät on jo unohtuneet. Ei kysy lapsilta tai minulta tarvitsevatko lapset jotain. Maksaa tulojen mukaan vain pientä elatusta, kela maksaa suurimman osan, että tulee se minimi.

Vierailija
7/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä kyselee onko kenelläkään kokemusta että mies katuisi ja palaisi takaisin? Jotenkin harmittaa kun mietin sitä mutta pieni toivon kipinä silti elää. Tämä uusi nainen on vallankäyttäjä pahimmasta päästä, pitää miestä tiukasti otteessaan. Pelkään että hylkää omat lapsensa tuon naisen takia.

Vierailija
8/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ero. Sitähän se ero juuri tarkoittaa, että ex-puoliso ei enää suhtaudu sinuun rakkaana kumppanina ja läheisimpänä ihmisenä, vaan jonkinlaisena yhteistyökumppanina lasten asioissa. Vaatii surutyötä sopeutua tähän, ymmärrän sen. Siitä huolimatta mieti nyt läpi nuo odotuksesi. Kuulostaa siltä, kuin yrittäisit kieltää sen tosiasian, että olette eronneet ja ex-miehelläsi on parisuhde toisen kanssa.

Vierailija
9/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä vielä kyselee onko kenelläkään kokemusta että mies katuisi ja palaisi takaisin? Jotenkin harmittaa kun mietin sitä mutta pieni toivon kipinä silti elää. Tämä uusi nainen on vallankäyttäjä pahimmasta päästä, pitää miestä tiukasti otteessaan. Pelkään että hylkää omat lapsensa tuon naisen takia.

Miksi sinä haluat, että sinua pettänyt ja sinut toiseen vaihtanut henkilö haluaa sinut takaisin ? Valitettavasti se, mikä on jo rikottu sitä ei takaisin saa. Anna miehesi nyt ihan itse ottaa vastuu omista tekemisistään ja huolehdi sinä omasta hyvinvoinnistasi ja lastesi hyvinvoinnista. Tottakai sinuun sattuu , mutta se kipu ei lähde sillä, että haikailet tuollaisen perään, saatika että ottaisit noin itsekkäästi toimivan ihmisen takaisin.

Vierailija
10/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan niin kiva työntää lapset ö-mappiin ja elää uutta nuoruutta uuden rakkaan kanssa. Ja entinen puoliso pelkistyy menneisyyden virheeksi.

Vierailija
11/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ollut kiltti vaan heikko vätys.

Vierailija
12/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusi nainen pitää häntä talutusnuorassa, on määrännyt ettei mies saa tulla tänne entiseen kotiinsa lasten kanssa jos en ole kotona. Miehellä on tarkat kellonajat koska pitää olla naisen luona. Mies on jättänyt kaikki harrastuksensa, yhteydet ystäviin, perheeseensä, kaikki entinen on jäänyt. Täytyy sanoa että olen hänestä huolissani myös ja toivon sydämeni pohjasta että hän tulee järkiinsä edes lasten takia. Hän on kertonut että tää nainen on tosi mustasukkainen.

ap

Vierailija
13/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 v alkaa vielä villit vuodet.

Vierailija
14/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v ollaan jo pappoja.

Vierailija
15/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen kuuluukin olla välinpitämätön. Ette te ole enää mitään toisillenne.

Aikaa on myös kulunut melko vähän, joten en vetäisi vielä johtopäätöksiä miehen isyydestä. Kuulostat ap henkilöltä, joka ei varmasti tee miehelle helpoksi järkevää asioidenhoitoa. Joskus on pakko vetää aika rajustikin kylmää linjaa jos toinen ei vaan tajua ja haluaa roikkua ja sabotoida uutta elämää minkä ehtii.

Vierailija
16/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Todella monilla miehillä on mt-ongelmia ja hyvin harva heistä ymmärtää hakea apua niihin.

Kyllä tolla ap:llä näyttäs ennemminkin niitä mt-ongelmia olevan.

Vierailija
17/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen kuuluukin olla välinpitämätön. Ette te ole enää mitään toisillenne.

Aikaa on myös kulunut melko vähän, joten en vetäisi vielä johtopäätöksiä miehen isyydestä. Kuulostat ap henkilöltä, joka ei varmasti tee miehelle helpoksi järkevää asioidenhoitoa. Joskus on pakko vetää aika rajustikin kylmää linjaa jos toinen ei vaan tajua ja haluaa roikkua ja sabotoida uutta elämää minkä ehtii.

Meinaatko, et lasten isä on vielä epäselvä ap:lle?

Vierailija
18/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttiä exää? Häh? Kiltti ihminen ei petä perhettään. Miehesi ei ole kiltti vaan pelkuri ja petturi. Opetelkaa naiset tunnistamaan oikea kiltteys. Jos et hallitse omaa kaluasi niin et voi olla kiltti.

Tämä on niin totta. Minunkin mieheni jätti minut ja vaihtoi toiseen. Muuttui aivan kuin toiseksi ihmiseksi. Se, mitä luulin hänen olevan, ei ollut totta.

Todellisuus oli, että hän ei ole luotettava, rehellinen eikä hyväntahtoinen ihminen, joksi häntä luulin. Tämä varattuun kajonnut nainen tulee saamaan aikanaan palkkionsa, kun exäni todellinen luonne paljastuu hänelle. Siihen voi mennä aikaa, mutta totuus tulee kyllä jossain vaiheessa ilmi. 

Tapahtunut satuttaa kamalasti, mutta usko pois. Se mies ei ole hyvä, hänen tekonsa osoitti sen.

Teko, jonka hän olisi voinut olla tekemättä, mutta jonka hän halusi tehdä, valitsi tehdä.

Sinäkin voit tehdä virheitä, mutta sama virhe kannattaa tehdä vain kerran. Älä valitse tätä virhettä eli kyseistä miestä enää toista kertaa.

Vierailija
19/19 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kyllä sikoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä