Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella pienen budjetin reissu Tukholmaan. Miten?

Vierailija
22.03.2013 |

Perheessämme on kaksi aikuista, 7v ja 1,5v.  Haluaisimme alkukesästä Tukholmaan. Hirvittää matkan kulut jo etukäteen.

Miten matka kannataisi järjestää, jotta se tulisi mahdollisimman edulliseksi?Laiva on yllättävän kallis.  Entä yöpymiset? Onko kokemuksia Tukholman Omenahotellista? Tai jostain vielä halvemmasta? Jopa leirintäalue kelpaisi.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:03"]

osta Huuto.netistä laivalippu Viking Linelle ja omat ruuat mukaan.

Itse käyn laivalla 3 - 4 krt vuodessa, aina noilla Viking Linen lipuilla.

Viimeksi söin menomatkalla riisiä ja purkin lastenruokaa. On tosi helppo mennä minne vaan kysymään voinko lainaa mikroa, jos on lastenruokapurkki kädessä. Kuuman ruuan kanssa hyttiin, olin keittänyt mukaan pussillisen riisiä ja kuuma ruoka lämmitti riisin. Lisäksi pari sämpylään.

Lisäksi toisessa pakasterasiassa oli kuorittuja ja pilkottuja porkkanoita vedessä, kaadoin vaan veden pois ja olivat oikein hyviä.

Aamuksi aamupuuroa, vedenkeitin mukaan ja pussipuuroa. Päivä Tukholmassa, paluussa muutama pussillinen nuudeleita, eli kuumaa vettä päälle, vesi pois ja syömään. Jälkiruuaksi porkkanoita, hyvin vuorokauden säilyy porkkanat lämpimässä, kun veden vaihdoin kylmempään.

Alkudrinkit otettiin hytissä, olin saanut joululahjaksi monta pulloa viiniä, viinipullon avaaja mukaan ja pullo tyhjäksi. Hame päälle, huulipunaa huuliin ja illalla yökerhossa miehet tarjosivat juotavat. Sama homma paluussa. Ruotsalaiset vaan helpommin hakevat tanssimaan ja tarjoavat juotavia kuin suomalaiset.

Tax freessä käyn sen verran että ostan työkavereille mitä haluaa, siis maksavat tilauksensa itse. Viimeksi sain ostoksista uuden lahjakortin, jonka myin sitten huutiksessa pois.

Rahaa menee aika lailla 0 euroa, kun laivalta voi kävellä keskustaan.

Parin työkaverin kanssa käydään, ovat tottuneet jo mun rahattomuuteen. Itse he käyttävät rahaa surutta ja koska heillä on siihen varaa, se heille suotakoon. Itselläni ei ole, mutta nautin ylikaiken näistä risteilyistä. Se jaksaa taas jatkaa rahattomuutta.

[/quote]

Oletko miettinyt, että ensi keralla voisit varata vain kansipaikan ja ottaa makuupussin mukaan?

Vierailija
2/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kerralla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sinne laivalle saa ottaa omia eväitä?

Vierailija
4/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi pitää heittää ivallisia kommentteja jos jotkut haluavat matkustaa pienellä budjetilla. Hei te jotka matkustatte jollakin Viking Linellä, eihän se jonottaminen ja rahvaan kanssa buffetissa syöminen mitään hauskaa ole, jos kerran lomalle lähdette niin vuokratkaa samoin tein oma huvijahti ja menkää sillä! Tai yksityiskone. Mitä järkeä sitä on lähteä lomalle säästämään!

Mutta asiaan. Auton mukaan ottaminen maksaa aika paljon, koska se vaatii muistaakseni reittimatkan varaamisen joten ei voi hyödyntää miniristeilyjä. Kannattaa miettiä että mihin sitä siellä tarvitsee.

Vierailija
5/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälaivalla ja Tukholmassa majoittautuminen semmoseen tunnelmalliseen laiva-hostelliin. Halpa mutta ihana. Ja omia eväitä mukaan.

Vierailija
6/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ainakin toinen lapsista kotiin?

Vierailija
7/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:01"]

Matkakuluissa säästätte helposti, jos osaat ruotsia. Varaa ensin miniristeily Suomi-Tukholma puhelimitse omissa nimissäsi. Sitten soitat Ruotsin varausnumeroon Ruotsiin ja varaat miniristeilyn Tukholma-Suomi.

Sitten laivalla vaan kävelette satamassa ulos, jätätte käyttämästä miniristeilystä sen toisen puolen. Tällä säästää matkasta jo pitkän pennin.

[/quote]

Ei tarvitse mihinkään soittaa, ihan nettisivuilta voi matkat varata.

Vierailija
8/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta todella pienen budjetin matkoista ja laivalla Tukholmaan sellainen järjestyy hyvin kivuttomasti.

Liity VikingLinen ja SiljaLinen kanta-asiakkaaksi. Liittyminen on ilmaista. Saat sähköpostiisi lähes viikoittain tarjouskirjeitä. Ala selata niitä. Samoin kannattaa pitää silmällä sivua: S-matkat. S-matkoilla on joskus sellaisia Tukholman reissuja, jotka sisältää aamiaisen. Kuitenkin itse matka on aika halpa.

Ks esim tuo Turku-Tukholma tarjous

http://www.s-matkat.fi/tarjous/09019b368085dc63

Tukholmassa halpaa tekemistä: Skansenin eläinpuisto (ottakaa kylmälaukkuun eväät mukaan esim Siljalla ainakin on sellaisia kylmälokeroita jotka saa vuokrata eurolla-parilla), Luonnonhistoriallinen museo, Junibackenkin oli yllättävän halpa.

Ollaan syöty usein laivalla pelkkä aamiainen ja lounas sitten Tukholmassa ja iltapalat ostettu Tukholmasta & lähtökaupungista mukaan.

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 12:49"]

Perheessämme on kaksi aikuista, 7v ja 1,5v.  Haluaisimme alkukesästä Tukholmaan. Hirvittää matkan kulut jo etukäteen.

Miten matka kannataisi järjestää, jotta se tulisi mahdollisimman edulliseksi?Laiva on yllättävän kallis.  Entä yöpymiset? Onko kokemuksia Tukholman Omenahotellista? Tai jostain vielä halvemmasta? Jopa leirintäalue kelpaisi.

[/quote]

Vierailija
9/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta todella pienen budjetin matkoista ja laivalla Tukholmaan sellainen järjestyy hyvin kivuttomasti.

Liity VikingLinen ja SiljaLinen kanta-asiakkaaksi. Liittyminen on ilmaista. Saat sähköpostiisi lähes viikoittain tarjouskirjeitä. Ala selata niitä. Samoin kannattaa pitää silmällä sivua: S-matkat. S-matkoilla on joskus sellaisia Tukholman reissuja, jotka sisältää aamiaisen. Kuitenkin itse matka on aika halpa.

Tukholmassa halpaa tekemistä: Skansenin eläinpuisto (ottakaa kylmälaukkuun eväät mukaan esim Siljalla ainakin on sellaisia kylmälokeroita jotka saa vuokrata eurolla-parilla), Luonnonhistoriallinen museo, Junibackenkin oli yllättävän halpa.

Ollaan syöty usein laivalla pelkkä aamiainen ja lounas sitten Tukholmassa ja iltapalat ostettu Tukholmasta & lähtökaupungista mukaan.

[/quote]

Vierailija
10/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 07:54"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
11/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tää ees oo halpa

Vierailija
12/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei ole halpa. 12€/hlö A- hytissä sis 1*aamiainen. Onhan se halapa. Ja lapsilta on vielä halvempi, kun vaan soittaa ja kysyy niin selviää. Nämä hinnat aikuisilta + halvemmissa hyteissä tietty vielä halvempaa. Tosin itse halpamatkaajana valitsen näin pienillä hintaeroilla A- luokan.

Vierailija
13/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Clubin jäsenenä saat matkat 0 eurolla. Omat eväät mukaan tietenkin ja tukholmassa syöt euron hampurilaisia. Ei ole kallista.

Vierailija
14/76 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille halpaa tekemistä Tukholmassa, kannattaa vierailla Humlegården-puistossa. Jos sää on hyvä, siellä viihtyy sekä aikuiset että lapset.

Vierailija
15/76 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäen tulee varmasti halvemmaksi kuin laivalla ja saa olla pidempään perillä

Vierailija
16/76 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakuluissa säästätte helposti, jos osaat ruotsia. Varaa ensin miniristeily Suomi-Tukholma puhelimitse omissa nimissäsi. Sitten soitat Ruotsin varausnumeroon Ruotsiin ja varaat miniristeilyn Tukholma-Suomi.

Sitten laivalla vaan kävelette satamassa ulos, jätätte käyttämästä miniristeilystä sen toisen puolen. Tällä säästää matkasta jo pitkän pennin.

Kannattaa ajoittaa reissu sellaiseen ajankohtaan, kun teitä kiinnostavassa museossa on ilmainen sisäänkäynti. Niistä löytää tietoja täältä http://www.gratisistockholm.nu/showObjects.aspx?categoriesId=4 Melkein joka museossa tms. on viikossa yksi ilta, jolloin sisään pääsee kaikki ilmaiseksi.

Etsikää netistä tai kirjastosta ilmaisia kävelyreittikuvauksia ja menkää niiden mukaan. Olette itse itsellenne oppaina.

Tuosta halvasta majoituksesta en osaa neuvoa. Hostellista voisi löytyä. Långholmenilla on entiseen vankilaan tehty hostelli, jossa olen yöpynyt. Huoneet olivat siistejä, oli oma pesuhuone ja ei ollut kallis. http://www.langholmen.com/Sv/Vandrarhem/OmVandrarhemmet.aspx

Vierailija
17/76 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai laiva kallis? 4 hlö hytti 35e

Vierailija
18/76 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianilla lennot Helsingistä Tukholmaan. Majoitukseen Omenahotelli on hyvä vaihtoehto, se on uusi ja siisti paikka. Toisaalta Tukholmasta löytää myös tarjouksia hyviin hotelleihin, kannattaa tarkistaa esim. Trivagon haun kautta.

Vierailija
19/76 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi söin menomatkalla riisiä ja purkin lastenruokaa. On tosi helppo mennä minne vaan kysymään voinko lainaa mikroa, jos on lastenruokapurkki kädessä. Kuuman ruuan kanssa hyttiin, olin keittänyt mukaan pussillisen riisiä ja kuuma ruoka lämmitti riisin. Lisäksi pari sämpylään.

Lisäksi toisessa pakasterasiassa oli kuorittuja ja pilkottuja porkkanoita vedessä, kaadoin vaan veden pois ja olivat oikein hyviä.

Aamuksi aamupuuroa, vedenkeitin mukaan ja pussipuuroa. Päivä Tukholmassa, paluussa muutama pussillinen nuudeleita, eli kuumaa vettä päälle, vesi pois ja syömään. Jälkiruuaksi porkkanoita, hyvin vuorokauden säilyy porkkanat lämpimässä, kun veden vaihdoin kylmempään.

Alkudrinkit otettiin hytissä, olin saanut joululahjaksi monta pulloa viiniä, viinipullon avaaja mukaan ja pullo tyhjäksi. Hame päälle, huulipunaa huuliin ja illalla yökerhossa miehet tarjosivat juotavat. Sama homma paluussa. Ruotsalaiset vaan helpommin hakevat tanssimaan ja tarjoavat juotavia kuin suomalaiset.

Tax freessä käyn sen verran että ostan työkavereille mitä haluaa, siis maksavat tilauksensa itse. Viimeksi sain ostoksista uuden lahjakortin, jonka myin sitten huutiksessa pois.

Parin työkaverin kanssa käydään, ovat tottuneet jo mun rahattomuuteen. Itse he käyttävät rahaa surutta ja koska heillä on siihen varaa, se heille suotakoon. Itselläni ei ole, mutta nautin ylikaiken näistä risteilyistä. Se jaksaa taas jatkaa rahattomuutta.

Vierailija
20/76 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:03"]

[/quote]

Siis maksaako ihmiset huutiksessa jotain noista laivojen lahjakorteista? Me ollaan surutta heitetty ne roskiin, jos ei olla päästy lähtemään. Mitä ne niistä maksaa?