Mitä sä teet työksesi ja mitä siitä maksetaan palkkaa?
Puhutaan palkasta. Kerro millaisella työnkuvalla työskentelet ja mitä siitä maksetaan bruttona ennen veroja/kk.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Lto yksityisellä puolella 2160€/kk ja brutto, uskokaa tai älkää. Ryhmässä 3 aikuista, 28 lasta. Ei tule tuokaan raha helpolla vaikka niin väitetään.
Moni työntekijä tekee työnsä minimirajoja hipoen, mitään ylimääräistä tekemättä, välinpitämättömänäkin huonosta palkasta johtuen. Näihin paikkoihin viette lapsenne päiväksi. Olkaa korvat häiriöllä, mitä lapsenne kertoo hoitopäivästään. Itse yritän antaa lapsille syliä, lämpöä, välittämistä ja yhdessä tekemistä, mutta osa ajasta menee myös paperitöissä. Kaikkeen ei repeä, uupumus kolkuttaa ovella. Alanvaihto suunnitteilla. Menee tämäkin maisterin tutkinto vähän hukkaan tuossa hommassa. Tuossa kiireessä riittäisi, että olisi vaikka kouluttamattomiakin äidillisiä käsipareja useampi. VarhaisKASVATUKSESTA ei voida näillä resursseilla puhua.
*korvat höröllä...
Vierailija kirjoitti:
Lto yksityisellä puolella 2160€/kk ja brutto, uskokaa tai älkää. Ryhmässä 3 aikuista, 28 lasta. Ei tule tuokaan raha helpolla vaikka niin väitetään.
Moni työntekijä tekee työnsä minimirajoja hipoen, mitään ylimääräistä tekemättä, välinpitämättömänäkin huonosta palkasta johtuen. Näihin paikkoihin viette lapsenne päiväksi. Olkaa korvat häiriöllä, mitä lapsenne kertoo hoitopäivästään. Itse yritän antaa lapsille syliä, lämpöä, välittämistä ja yhdessä tekemistä, mutta osa ajasta menee myös paperitöissä. Kaikkeen ei repeä, uupumus kolkuttaa ovella. Alanvaihto suunnitteilla. Menee tämäkin maisterin tutkinto vähän hukkaan tuossa hommassa. Tuossa kiireessä riittäisi, että olisi vaikka kouluttamattomiakin äidillisiä käsipareja useampi. VarhaisKASVATUKSESTA ei voida näillä resursseilla puhua.
Miten tuo palkka voi pitää paikkansa? Eikös lto:n minimipalkka kvtessissä oo joku 2400? Saako yksityinen puoli hinnoitella miten vaan? Miten kukaan menee minimipalkkaa pienemmällä edes töihin jos kaupungilla/kunnalla saisi samasta työstä sen 200-300 e enemmän?
VTT:n tutkija. Bruttopalkka 4000 €/kk, netto 2750.
Päällikkönä julkisella, lakiin perustuvia suunnittelutehtäviä, 4700 e/kk.
Osa-aikainen vartija, n.2100e kk brutto.
Saksassa sosiaalialalla. Brutto vähän yli 3000, netto 1500, puolet menee verottajalle koska täällä on puolisoiden yhteosverotus.
Mä oon masentunuu ja valtio kustantaaa viiinat.
Teen koulun ohella työvuoroja koulun keittiöllä ja siihen kuuluu myös osa-aikaopiskelijoiden makuutilojen + suihkun siivous. Eli tiskausta (koneella), jotain muita keittiöhommia, kuten vihannesten pilkkomista ja siivousta. Saan verottomana 9,33 e tunnilta. Työtunnit vaihtelee viikoittain 5-15 tuntiin, enemmän noita alle 10 tunnin viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja poliklinikalla. Eli päivätyö. 2530e/kk.
Tykkäätkö työstäsi? Mua kiinnostaisi tosi paljon sh:n työ polilla:)
Avustava suunnittelija (arkkitehti), palkka noin 2300. Piirrän (julkisia) rakennuksia, teen pomon esitelmämateriaalir, valitsen rakennusmateriaaleja ja väriskaaloja, joskus teen luonnoksia tai photoshoppailen. Opiskeluaikana kuvittelin että ansaitsisin melkein tuplat siitä mitä nyt tienaan. Pitäisi muuttaa Suomeen jos haluaisin noille ansioille.
Vierailija kirjoitti:
Kätilö kolmivuorotyö peruspalkka 2618€
Paljon lisien kanssa?
2140 e, ruuat sisältyy, päivätyö arkisin, kahden vuoden koulutus.
-ainiin ja ei oo siis ihan täyttä päivää edes..
Kääntäjä freelancer.
18h työpäivä ja tienaan noin 1000e kk. Ennätys 1400e kk.
Järkevämpäähän olisi tehdä työttömänä vain sen 300e verran ja ottaa tuet, mutta ei kiinnosta olla äitinä ja lapset käy hermoon. Olen työnarkomaani. Mies saa hoitaa koko talouden.
Pakoilen tietokoneella ja pidän pieniä breikkejä.
Erikoislääkäri yliopistosairaalassa, 5100e/kk brutto säännöllisen työajan palkka (vajaat 40h/viikko). Tosin palkattomia ylitöitä tulee siihen päälle noin 10h/vko. Lisäksi takapäivystän. Siitä kun vastailee kännykkään arkiviikon verran (myös öisin, mutta onneksi joka yö ei tule soittoja) saa noin 500e korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kääntäjä freelancer.
18h työpäivä ja tienaan noin 1000e kk. Ennätys 1400e kk.
Järkevämpäähän olisi tehdä työttömänä vain sen 300e verran ja ottaa tuet, mutta ei kiinnosta olla äitinä ja lapset käy hermoon. Olen työnarkomaani. Mies saa hoitaa koko talouden.
Pakoilen tietokoneella ja pidän pieniä breikkejä.
Unohdin sanoa että työviikkoon ei kuulu vapaapäiviä.
Tätä on kapitalismi äärimmilleen vietynä.
Tulispa nyt joku röntgenhoitaja, työterveyshoitaja tai lentoemäntä paikalle. Teidän palkat kiinnostaa!
Puheterapeutti, itsenäinen ammatinharjoittaja, bruttopalkka vuodessa n. 70 000 euroa. Lomaa juhannuksesta koulujen alkuun, syysloma, jouluna 2-3 vkoa ja hiihtoloma. Työtunnit viikossa 30-35 ja käyn useammassa koulutuksessa vuodessa. Olen enemmän kuin tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Tulispa nyt joku röntgenhoitaja, työterveyshoitaja tai lentoemäntä paikalle. Teidän palkat kiinnostaa!
Kahdella jälkimmäisellä vaihtelee todella paljon työpaikan mukaan ja palkkaan vaikuttaa erittäin moni asia. Palkat voivat vaihdella hyvinkin paljon.