hevos-koiraihmiset....olis yks kysymys!
mä oon tässä kaavaillu toisen koiran hankintaa. olis kiva ottaa pentu ennen kuin meidän vanheneva rottweiler narttu kuukahtaa. asiaan.....olen suunnitellut jackrusselia, mitä eroa on (muuta kuin ulkonäkö) parson jackrusselilla ja jackrusselilla? entä voiko näitä koiria pitää vapaana esim. tallilla tai metsässä? kiitos
Kommentit (2)
Parsonrussellinterrierin ja Jackrussellinterrierin suurin ero on juuri ulkonäkö. Käsittääkseni Jackit on yhtä energisiä, toiset hyvin temperamenttisia ja toimintaa kaipaavia koiria.
Yhtä kaikki, vaativat ehdottomasti kunnon tottelevaisuuskoulutuksen, ei siis anna tassu -linjaa, vaan kunnon koulutuksen, eli vaativat omistajalta taitoa. Tämä siis minun mielipide. Itse olen henkeen ja vereen tokoihminen, näyttelyistä en niinkään välitä.
Meillä on uros ja narttu, Uros varsinkin vähän nuorempana meinasi retkeillä vähän omia polkuja ja on myös sillä tavalla kovapäisempi, että ei malta pysyä hevosten tarhasta pois jos hevoset juoksee. Meillä koirat on irti pihassa, kun maalla asutaan. Narttua pystyi pitämään irti kaupungissakin, kun siellä vielä asuttiin. Tilanne olisi varmaan toinen, jos kävisimme luolilla tms, mutta olen tietoisesti jättänyt metsästysviestin " ruokkimatta" , riittää, kun metsästävät tallilla hiiriä. Siinä ovatkin hyviä :)
Tosi mainioita koiria, kunhan jaksaa panostaa ja touhuta!! ;)))
Pitkäjalkainen, mutta silti pieni terrieri, joka jaksaa vaikka puolipäivää ravata hevosentahtia. Tunnen parikin tällaista hevos-koira-ratsastaja kolmikkoa, ja hyvin näyttää toimivan.