Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehden kommentoijat taas oksentavat aivopierujaan koululaisten ilmastonmuutosta...

Vierailija
15.03.2019 |

vastustavasta mielenosoituksesta. Ennen ajattelin, ettei missään ole niin ilkeitä ja asioita tahallaan vääristeleviä kirjoittajia kuin täällä AV:lla. Mutta olin totisesti väärässä!
"Huomaa että kun ei lapsia kasvateta vaan elätetään ne pumpulissa ja kuplassa niin tulee tuollaisia moniosaamattomia ihmisen irvikuvia kuin nuo loisten lapset tuolla."
"Nämä ovat lapsen ymmärryksellä varustettuja, oikeustoimikelvottomia olentoja".
"Noille aivopestyille mukuloille ei pidä hankkia mitään ylimääräistä, lomatkin vietetään kotona, ettei tule autoista päästöjä. Kuinkahan kauan nuo ipanat sitten ovat vielä ilmaston puolesta lintsaamassa."
"Joukkopsykoosi on päässyt pahaksi..."
Jne.
Joo, itse kritisoin kaikkea ilmastonmuutosvouhotusta, mutta olen kyllä iloinen, että lapset osaavat ajatella omilla aivoillaan, ja toimia aktiivisesti ja ilmaista kantansa. Ja turha puhua lintsaamisesta, kun suurimmalla osalla oli opettajien ja vanhempien lupa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"-- lapset osaavat ajatella omilla aivoillaan, ja toimia aktiivisesti ja ilmaista kantansa --"

Ei. Siitä ei ole kyse. Lapset papukaijoina toistavat sitä, mitä heidät on ohjelmoitu toistamaan. Lapset eivät todellakaan ajattele omilla aivoillaan, koska kyky siihen karsitaan jo alakoulussa. Kyseenalaistaa ei saa.

Mielenkiintoista on, että tämä sukupolvi kyseenalaistaa.

Vierailija
22/26 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurriuutisissa annettiin yhen äm män länkyttää, valtava suu aukoi kuin vaahtopesukone. Sitten sen kakaraa haastateltiin. Myötähäpeää oikein, sama suun vääntö suurisuisella pennulla, imitoi, vaahtosi ja katsoi äitiään hela tiden. 😖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"-- lapset osaavat ajatella omilla aivoillaan, ja toimia aktiivisesti ja ilmaista kantansa --"

Ei. Siitä ei ole kyse. Lapset papukaijoina toistavat sitä, mitä heidät on ohjelmoitu toistamaan. Lapset eivät todellakaan ajattele omilla aivoillaan, koska kyky siihen karsitaan jo alakoulussa. Kyseenalaistaa ei saa.

Ei minun kokemuksellani.

Opettaja

Vierailija
24/26 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään uutisissa ala-asteelaiset selittää ilmastosta samanlailla kuin aikuiset. Puhuivat kuin aikuiset, niin mulle ei oikein mennyt läpi, että 10v lapsen ajatusmaailma pyörii tietyissä saasteissa mikä kiihdyttää muutosta. Tein myös itse pienen testin tänään, kun olen yksi valmentajista fudiksessa ikäryhmässä 12v. Kysyin ilmastosta suoraan. Kukaan ei osannu sanoa yhtään mitään eikä ne ajattele tollasia asioita. Noi lapset, jotka oli telkkarissa ja ne ryhmät, jotka pyöri vastustamassa on tullut niiden opettajien suusta. Noilla lapsilla ei ole mitään muuta tekemistä, kun olla se kilpi siinä välissä, kun suurin osa ei ota tosissaan tota ilmastoasiaa. Kouluissa puhuttu ja kerrottu. Yksikään lapsi ei ole itse ajatellut. No, toivottavasti tolla taktiikalla jotain muutosta tulee, mutta tuskin tulee. Meidän planeetta on menetetty jo.

Vierailija
25/26 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasuri valehtelee siis itselleenkin. Ihanko totta luulet että lasten ÄO ja kiinnostus koviin tieteisiin on räjähtänyt sellaisiin uskottaviin ja analyyttisiin sfääreihin, johon eivät pääse uskottavasti useimmat aikuisetkaan?

Pyh, silkkaa koulun ja vanhempien aivopesua tämä on eikä yhtään mitään muuta.

Vierailija
26/26 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

23:lle kysymys.

Voitko selventää tähän vielä, kys.alaistavatko lapset vai eikö, mielestäsi?

Kiitos.