Mikä hampaidenpesussa on monelle niin vaikeaa tai vastenmielistä?
Toisessa ketjussa joka toinen sanoi että pesee hampaat max kerran päivässä ellei vaan paria kertaa viikossa.
Mulle opetettiin pikkupennusta asti että hampaat harjataan aamulla ja illalla. Siinä ei tarvii edes kastella mitään ja homma kestää kaksi minuuttia.
Kommentit (41)
Naama näyttää freesimmältä kun pesee hampaat 2x päivässä, kasvot huuhtelee kylmällä vedellä 4 kertaa päivässä ja suihku aamuin ja illoin. Tämä ei ole vaikuttanut siltikään pariutumiseeni naaraiden kanssa, kiltti mies kun olen. Itseasiassa olen huomannut, että likaisilla miehillä on enemmän naisia. Tiedän monia miehiä ketkä pesevät hampaat kerran viikkoon ja käyvät parin päivän välein suihkussa ja heillä on naisia.
On kyllä tyhmä argumentti tuo "lapsena jo opetettiin". Aika monia asioita opetetaan lapsena, jotka sitten aikuistuessa muuttuvat tai jäävät pois.
Itse pesen hampaat aina aamuisin, mutta illalla se usein jää. En oikein jaksa mitään iltarutiineja vaan usein lähinnä kaadun sänkyyn, vaatteet sentään useimmiten saan riivittyä pois päältä. En myöskään oikein jaksa tietoisesti odottaa sitä yli kahtakymmentä minuuttia viimeisen suupalan jälkeen, jotta voisi pestä hampaat.
Ei se ole sitä. Iltaisin välillä jää pesu väliin kun on niin väsynyt ja nukahtaa sohvalle. Pitäis varmaan aikasemmin pestä eikä jättää sitä niin myöhäiseksi että jää väliin.
Mulla tulee oksennusrefleksi, varsinkin aamulla. Hel ve tin epämiellyttävää.
Ja ei. En tunge harjaa kurkkuuni.
Ei mikään. Vastenmielistä on se jos jättää pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Naama näyttää freesimmältä kun pesee hampaat 2x päivässä, kasvot huuhtelee kylmällä vedellä 4 kertaa päivässä ja suihku aamuin ja illoin. Tämä ei ole vaikuttanut siltikään pariutumiseeni naaraiden kanssa, kiltti mies kun olen. Itseasiassa olen huomannut, että likaisilla miehillä on enemmän naisia. Tiedän monia miehiä ketkä pesevät hampaat kerran viikkoon ja käyvät parin päivän välein suihkussa ja heillä on naisia.
Lopeta se niiden muiden miesten hygienian kyttääminen ja keskity hetkeksi heidän persoonaan ja käytökseen. Eiköhän se ero sun, heidän ja naistensaannin välillä löydy sieltä. Naurettavaa väittää, että hampaanpesun lopettamalla saa naisia. Kokeile itse, toimiiko.
Voin vain kuvitella kuinka huonossa kunnossa hampaat on jos ei pese kuin kerran päivässä eikä iltaisin puhdista hammasvälejä
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella kuinka huonossa kunnossa hampaat on jos ei pese kuin kerran päivässä eikä iltaisin puhdista hammasvälejä
No kuvittele sä vaan ihan rauhassa. Mulla on ainakin ihan hyvässä kunnossa hampaat. Just kävin tarkistuttamassa ne eikä ollut hammaskiveä eikä reikiäkään. Oleellista varmaan on sekin mitä syö tai juo.
Vierailija kirjoitti:
Naaraiden? Kiltti? Jännittävää lukea simpanssin kirjoittamaa tekstiä.
Sähköhammasharjalla on miellyttävä pestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuvitella, voit vaikka tulla tarkistamaan. Ei yhtään reikää eikä ole koskaan ollutkaan. Veikkaan että ruokavaliolla on isompi osa kuin hampaiden hinkkaamisella.
Usein, kun vielä illalla on syönyt jotain hyvää ja se maku "leijuu" suussa on äärettömän vastenmielistä vaihtaa se johonkin Pepsodentiin.
Aamuisin ei ole tätä ongelmaa ja silloin pesenkin huolella, käytän myös hammaslankaa lähes joka aamu.
Iltaisin pääsääntöisesti pesen tiedostaen aamun paremmuuden. Kun illalla pesee myös huolella ja juo ison lasin vettä, niin suu on melko raikas aamullakin ja se on tietty hyvä asia.
Mutta minulla vastenmielisyys liittyy juuri tähän makujen poistamiseen. Toki ääretön väsymyskin vaikuttaa. Ei vain jaksa, muuta kuin heittää vaatteet nurkkaan ja painua pehkuihin.
En pese yleensä meikkejäkään. Iho silti aivan hyvässä kunnossa kuten hampaatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä ollut yhtään reikää ja pesen todella satunnaisesti.
Ei ole tullut rutiinia, pesen kun muistan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköhammasharjalla on miellyttävä pestä.
Ja välillä kun surruttaa sitä myös alapäässä niin on vielä miellyttävämpää.
Luin ensin, että lampaiden pesussa, ja mietin että jo on ongelmat jollakin...
Mä en voi olla pesemättä aamuin illoin. Yksi aamu jouduin pesemään ilman hammastahnaa ja olo oli ihan sietämätön. Oikeasti. Piti hakea töihin tahnatuubi ja harja että kestin työpäivän.
Ei mikään ihme että suomalaisten hampaat ovat ruskeita ja keltaisia sohloja, henki haisee ja posket painuu lommolle kun hampaita puuttuu. Puistattavaa.
Niillä vihloo hampaita ja ikenet vuotaa verta joten ei varmaan huvita harjata.
Se on todella tylsää. Kaksi kertaa päivässä joka päivä tekisi tähän mennessä noin 13000 kertaa. Mihin tahansa kyllästyy tuossa määrässä.