Tutun autoa vahingoitettiin ja hän ajoi sillä tapahtuman jälkeen. Mihin käräytän hänet?
Tiedän että hänellä on kasko ja oletettavasti yrittää käyttää sitä. Joku vakuutuspetos siis.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, ettei autolla saa ajaa, jos siinä on lommo.
Vahinkoilmoitus on tehtävä ensin jos aikoo maksattaa korjaukset vakuutusyhtiöllä.
Tämähän on mielenkiintoista. Minä ajoin autoni korjaamolle eikä vakuutusyhtiö yhtään inttänyt, että kasko ei korvaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoilmoitus on tehtävä ensin jos aikoo maksattaa korjaukset vakuutusyhtiöllä.
Ei tarvitse tehdä ensin mitään vahinkoilmoitusta jos auto on ajokunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Eri asia sitten on, jos olisi syytä tehdä rikosilmoitus ilkivallasta tai vahingonteosta poliisille.
Ap on aavistuksen pihalla aiheesta. Tietysti autolla saa kolaroinnin jälkeen ajaa, jos se vain on tieliikennekelpoisessa kunnossa.
Naarmutin autoani ja soitin vakuutusyhtiölle, että miten toimin. Ehdottivat ajoa korjaamolle jossa arvioivat kustannukset ja olivat vakuutusyhtiöön yhteydessä. Sovin korjaamon kanssa koska tuon auton heille. Näin se ainakin minulla toimi. Oli erittäin pieni painauma, mutta kyllä korjaus oli tosi kallis vakuutusyhtiölle.
En edes miettinyt vakuutusta, kun vein auton korjaamolle jonkun peruutettua parkkipaikalla takaoveen. Korjaamolla kysyivät, mikä vakuutusyhtiö ja mikä omavastuu. Tekivät ilmoituksen ja minä maksoin vain oman osuuteni.
Mistä ap keksi, että autolla ei saisi ajaa ennen kuin vahinko on tarkastettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vahinkoilmoitus tehtiin n. viikon jälkeen, kun en kiireltääni ehtinyt ja ajoin n.200km/pv.
Ja vakuutustarkastaja tarkisti vasta pari
viikon jälkeenkorjauksenn yhteydessä. Ei näyttänyt paljon vakuutusyhtiötä kiinnostavan.
En nyt oikein ymmärrä, mitä käräyttämistä tuossa nyt on?
No olishan se voinut soittaa hinausauton kuskaamaan ajokuntoista autoa, siitähän vakuutusyhtiö vasta olisi riemastunut.
Käräytä ihmeessä, mutta mistä? Ajoin 1,5 viikkoa ennen korjaamoaikaa.
Minä ajelin autolla pari viikkoa vahinkoilmoituksen teon jälkeen koska korjaamolle pääsi vasta niin myöhään. Vastapuolen vakuutus maksoi silti kiltisti 4000e korvauksen korjaamolle. Korjaamo toki yritti vetää välistä käyttäen jämämaaleja, josta käräytin heidät vakuutusyhtiölle ja joutuivat tekemään työn uusiksi. Mutta se olikin jo toinen juttu se.
Kerrohan ap. mistä sun on aikomus käräyttää?
Selvä provohan ap on. Ei kukaan voi olla noin pihalla.
Käräytå ihmeessä, niin saavat hyvät naurut.
Jos sun tutun autoa on joku vahingoittanut, niin se ei suinkaan mene hänen vakuutuksen piikkiin, vaan vastapuolen.