Mitä mieltä olet ihmisestä, joka ei osaa kunnolla ruotsin kieltä?
Eli tapaat ihmisen ja paljastuu, että hän ei osaa kunnolla ruotsin kieltä. Mitä teet siinä tapauksessa? Itse olisin hyvin pettynyt, koska minulle ruotsin kieli on sydämen kieli. Jos joku ei hallitse ruotsin kieltä, ei hänellä ole pääsyä sydämeeni. Näin se vain on. Så är det.
Juliska, Lovisa
Kommentit (32)
Ajattelen ihan samoin kuin ihmisistä, jotka eivät osaa kunnolla kiinaa, espanjaa, portugalia, japania, arabiaa, somaliaa tai venäjää. Eli ihan sama.
Hyviin tapoihin ei kuulu loukkaantua siitä, että toinen ei osaa jotakin tiettyä kieltä.
Köszönöm.
Loviisa on Porvoon sydämettömän pohjasakan sijoituspaikka.
Rotuerottelua tämä nykyinen toiminta. En kannata. Alan sitten vasta puhumaan tuota kieltä, kun tämä "bättre folk" asetelma lopetetaan. Kaikille samat seurakunnat, koulut, päiväkodit jne.
Toisten ihmisten kielitaito ei kiinnosta minua. Puhun itse sujuvasti neljää kieltä, enkä ole koskaan ja missään ruotsia tarvinnut.
99,8 prosenttia maailman ihmisistä ei puhu ruotsia äidinkielenään eikä toisena kielenään.
Vierailija kirjoitti:
Åtta sjuu sex.
767687877
Normaalia. Niin normaalia. Kaikki osaavat englantia. Kaikki normaalit puhuvat englantia Ruotsissa.
Jos kyseessä on suomalainen henkilö, ajattelisin, että ei ole erityisen kouluttautunut yksilö. Ruotsin kielen oppimiselta on suomalaisessa koulu- ja opiskelujärjestelmässä erittäin vaikea välttyä, jos peruskoulun jälkeen menee lukioon, saati suorittaa minkä tahansa korkeakoulututkinnon.
En ole kiinnostunut kenenkään ruotsinkielentaidosta.