Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Millä rv:lla ilmestyi ensimmäiset raskausarvet? Ja mihin kohtaan kroppaa?

Vierailija
19.05.2006 |

Paljonko odotus toi lisäkiloja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen geenejä ja sukutaipumusta. Minulle ei siis arpia tullut vaikka olin alunperin pienissä nahoissa (50kg 162 cm) ja painoa ja turvotusta tuli 15 kiloa, ainakin... Ja se rintojen kasvu imetyksen alkaessa oli jotakin ihan järkyttävää, muttei viirun viirua. Myöskään äidilläni ei tullut raskauksissa yhtään arpia. Toisaalta leikkausarpeni (luomen poisto) menevät kamalan näköisiksi (keloiditaipumusta). Ja ihoni on atooppinen eli kuiva :(

Vierailija
2/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painonnousu.. hmm.. no, mun on vaikee kuvitella omina " liikakiloinani" esim. vauvan ja istukan painoa yms. mitä raskuteen kuuluu. eikä mulla ole kotona vaakaa, joten en päässyt heti synnytettyäni punnitsemaan paljonko kertyneestä painosta jäi. ennen raskautta painoin siinä 48 kg (pituus alle 160 cm), raskauden loppuvaiheella ehkä 65 kg, ja nyt kun synnytyksestä on vuosi niin painan ehkä 45 kg. toivon että paino nousee kun lopetan imettämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa mahaan tuli viiruja rv.35. Painoa tuli 9 kg, ja mahanympärys oli suurimmillaan vain 98 cm.

Vierailija
4/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisiin ja vatsaan alkoi tulla joskus rv 20-30 välillä, en muista sen tarkemmin. Nyt menossa tokasta rv 25 eikä vielä ole uusia ilmaantunut mihinkään. Arvet vaalenivat hyvin, mutta iho ei varmasti palaudu koskaan vaan arpikohdat ovat jääneet sellaisiksi madonsyömän puun näköisiks.

Vierailija
5/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiloja tuli parisenkymmentä.

Vierailija
6/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikkoja oli noin 26 takana. Painoa tuli n.10 koko aikana eikä arpia tullut muualle

Vierailija
7/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin kyllä tiedän montakin tapausta, eli kun nahka on kerran jo venynyt niin liisää arpia ei välttämättä seuraavassa raskaudessa tule.

Tota olen myös miettinyt että tuleeko helpommin arpia niille joille muodotuu muutenkin kauheasti arpikudosta muista muista arvista. Toisaalta, kyse on eria siasta, raskausarvissahan iho repeää ihon alta, eikä arpikudos ole ilmeisesti verrattavissakaan näihin ihon päällisiin arpiin.

Vierailija
8/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n ei tullut arven arpea, vaikka kaikkialle muualle kyllä, jopa pohkeisiin!! Painoa raskausaikana tuli huikeat 19.5kg!, josta pari vielä jäljellä nyt kun vauva 9kk. Lähtöpaino 65kg, pituutta mulla 173cm.

Arvet on nyt jo vaalenneet aika paljon (alkuun olivat räikeänpunaisi,ja kamala kriisi oli niistä!), lähinnä semmoisia hopeanvärisiä. Kuitenkin niin syviä, että iho ihan kuopalla ja näyttää ryppyiseltä :( Varsinkin tissit on aika kamalan näköiset.

Vierailija
9/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ilmesty sinne teini-iässä.

Nyt raskaana ollessa raskausarpia ilmesty vatsaan rv 16. Johtu siitä et paino nousi kilon viikossa eikä iho pysyny perässä. Mihinkään muualle ei oo vielä tullu.

Alkupaino oli mulla 65 ja nyt kun ollaan rv 26 painoo on sellanen 76 kiloa.

Vierailija
10/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana ei tullut yhtään ja paino nousi 15kg.

Vierailija
11/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta tuli muutama arpi reisien yläosaan ja navan päälle. Maidon noustessa tuli muutama arpi rintojen alapuolelle kun A-kupista tuli D-kupit. Tässäkin raskaudessa paino nousi n. 20 kiloa.

Vierailija
12/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tooodella pahasti, arvet ovat suuria ja syviä. Ihon yksilöllisistä ominaisuuksistahan se on kiinni. Eiarpien tuloa oikeasti voi estää. Minäkin rasvailin jollain niiin hyväksi koetulla rasvalla ettei arpia olisi pitänyt tulla yhtään. Perin äidin ihon, hänellä myös pahat arvet, siskolle taas ei tullut.

Vierailija
13/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaa ei tullut ainuttakaan vaikka sieltähän se nahka juuri venyy!!???En lihonut reisistä ollenkaan ja sinne tuli arpia. Outoa!

Toisessa raskaudessa ei tullut arven arpea mihinkään. Onko noissa raskausarvissa mitään logiikkaa? Mistä ne loppujen lopuksi johtuvat? Tietääkö joku viisas?

Vierailija
14/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi samalle ihmiselle tulee toisessa raskaudessa ja toisessa ei? Ja miksi esim. mahaan ei tule yhtään, jossa siis nahka venyy eniten ja sitten taas reisiin tulee jossa nahka ei veny ollenkaan? Viisaat, vastatkaa!

Vierailija
15/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin äitiysneuvolan terveydenhoitajalla oli käsitys että voivat johtua ihan puhtaasti hormonitoiminnastakin.

Vierailija
16/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiloja tuli 14kg.

onneksi arvet vaalenneet kivasti, ei häiritse enää.

Vierailija
17/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoihin (A-kupit, jos sillä väliä :) tuli ensimmäisenä punaisia viivoja, oisko ollut puolessa välissä raskautta. Ja ihan viimeisillä viikoilla (rv 38->) tuli alavatsalle pari pientä punaista " repeämää" .

Painoa tuli koko raskausaikana 9 kiloa.

Vierailija
18/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensimmäiset " raskausarvet" tuli vatsanahkaan jos joskus ennen kuin rv 20 oli täynnä. Niitä neuvolassakin ihmettelivät kun ei maha ollut kasvanut eikä painoa tullut kuin ehkä 1-2kg tuohon mennessä mutta arpia oli silti. Neuvolan täti olikin sitä mieltä että ne olisivat tulleet ihan hormonaalisista syistä. Ja pakkohan se on uskoa kun ei ne ainkaan venymisestä tuleet. Siitä on nyt vuosi, koko alamaha on juovikkaampi kuin tiikerillä. Vaaleitahan ne on mutta tuskin iho enää palautuu, sen verran tiuhassa niitä on.

Vierailija
19/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole arvet häipyneet... :( Painoa tuli noin 10kg.

Vierailija
20/23 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiloja tuli 16, mutta nyt ei yhtään jäljellä..muksu 1,5v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän