Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaisi tehdä musiikkia tietokoneella, mistä liikkeelle?

Vierailija
15.03.2019 |

Olen itse tosi epätekninen. Minkälainen setti tarvittais jos haluais tehdä tuollaista ihan perusjumputusta? Onko kellään tietoa musakoulusta pk-seudulla, jossa opetettais tätä? Google ei osannut neuvoa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntetisaaattori ja joku ohjelma. Melodioiita osaaan tehdä muttta rumpukoneisto on vieraaas käsite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.image-line.com/flstudio/

Itse olen harrastellut Fruity Loopsia jo vuosia, suosittelen myös hankkimaan vähintään äänikortin ja asianmukaiset kuulokkeet, kunnon ohjelmistot ei tietenkään ole ilmaisia, mutta tämä on yksi jolla onnistuu perus jumputukset. Saa ostettua ajanmyötä lisäsisältöä, ääniä sun muita erikois tehosteita&ominaisuuksia.

Minulla on Creativen äänikortti: Sound Blaster Audigy 5/Rx, olen pärjännyt tällä jo oikein hyvin ja tämä siis pöytäkoneeseen, läppäriin pitää varmaan jonkinlainen telakka hankkia ulkoiseen käyttöön.

Kyllä sen erillisen äänikortin nytvaan tarvitsee, koska muuten äänelaatu on erittäin huono ja rätisevä.

Vierailija
4/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntetisaaattori ja joku ohjelma. Melodioiita osaaan tehdä muttta rumpukoneisto on vieraaas käsite.

Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla "Syntetisaaattori ja joku ohjelma"?

Vierailija
5/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikortti ja musiikinteko-ohjelma. Esimerkiksi M-Audio/Pro Tools. Hyvin pitkälle jo pääsee näillä ja vaikka pienellä tietokoneeseen liitettävällä kosketinsoittimella. Löytyy myös netistä hyvin helposti lähestyttäviä ohjeita näille ohjelmille.

Vierailija
6/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään integroidutkin äänikortit ole hyviä?, ei siis toki kaikki mutta jotkut?

Vierailija
7/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaja on lapsi, kannattaa ostaa helppokäyttöinen ohjelmisto.

Fruity Loops on hyvä ohjelma. Vaimo ei kuitenkaan innostunut opettelemaan ohjelman alkeita, vaikka motiivi soittamiseen oli kova. 

Vierailija
8/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ilmainen tracker-softa olisi varmaan myös kokeilun arvoinen. Sillä saa jokainen jotain aikaan ja kynnys aloitukseen on pieni.

Vierailija
9/11 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ihan ekaksi : https://www.alibaba.com/product-detail/Barlaycs-gold-teeth-hip-hop-gold…

sitte voi alkaa kirjotteleen värssyjä ja naputtaan biittiä

Vierailija
10/11 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codemastersilla oli joskus vuoden 2000 ympärillä PS1:lle ja PC:lle Music ja Music 2000 joilla saattoi tehdä jonkinlaista musiikkia, ja aiemmin Amigalle oli jos jonkinlaista trackeria joilla pystyi musisoimaan ja kaikki nämä oli hyvin helppokäyttöisiä, periaatteessa ladataa koneen muistiin "soitin" eli sample ja Amigan tapauksessa näppäimistön kautta pystyi soittelemaan kuin pianon koskettimilla ja lisäilemään kaikenlaista efektiä halutessa, ym. Pleikkarilla tietysti peliohjaimen kautta trackeriin nuotteja syöttämällä, samoin PC:llä hiiren avulla.

En tosin tiedä yhtään mitä softia tänä päivänä on tarjolla aloittelijoille.

Vierailija
11/11 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on tullut kaikenlaisia ehdotelmia siitä mitä mistäkin ilmaisjakeluna saa mistäkin.

Jos nyt lähdetään siitä, että innostus musiikin tekemiseen halutaan säilyttää niin suosittelen ihan kunnollisia ohjelmia joiden kanssa voi käytännössä jotakin jo tehdäkin.

Alle 100 € panostus nyt ei liene este lapsen/ nuoren harrastukseen?  Ja ei, tämä ei ole maksettu mainos, vaan en näe järkeväksi tappaa lapsen luovuutta huonoilla välineillä. 

"Musiikkitietokoneet ja musiikinteko-ohjelmat - Soitinlaine.fi | Soitin Laine" https://www.soitinlaine.fi/category/12457/musiikkitietokoneet-ja-ohjelm…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän