Apua, miten meikataan?!?!?!?
Olen 29 vuotta ja meikannut viimeksi teininä. Viimeiset 10 vuotta meni sujuvasti peitepuikon avulla, mutta nyt naama näyttää aamuisin siltä, että järeämpiä aseita tarvittaisiin. Lisäksi pärstä kimmeltää päivisin kuin kalliimpikin diskopallo.
Ongelmana on vain, ettei mulla ole aavistustakaan, miten meikataan! Luultavasti on myös yleisen ihmetyksen välttämiseksi parempi, etten jatka siitä, mihin 10v sitten jäin. Viime vuosina olen erikoistunut lähinnä lasten naamiaismaalausten tekoon.
Minkä nimisiä tavaroita mä tarvitsen ja mitä niillä tehdään? Jos aloitettaisiin vaikka ihan meikkivoiteesta/puuterista ja pliis, mahdollisimman yksinkertaiset vaihtoehdot. Vai käytetäänkö niitä enää nykyään...?
Kommentit (26)
Mulla on nimenomaan rasvoittuva iho ja käytän Blascoa siksi, että siitä saa sienellä levitettäessä tosi ohuen hengittävän kerroksen eikä sitä tarvi laittaa paljonkaan kun peittää ihon virheet. Joihinkin näppyihin laitan juhlissa (en arkena) Blascoa ohuella siveltimellä. Sillon tulee paksumpi kerros, mutta näppy häviää kokonaan näkyvistä. En käytä Blascon päällä puuteria.
Jos sulla kerran on hyvä iho, mutta kiiltoa otsassa, niin käytä Blascoa vaan pahoilla alueilla ja esim nenän pielissä + T - alueella eli otsalla ja nenällä. Päälle jotain ohutta läpikuultavaa puuteria siihen kiiltoon.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:32"]
Mulla on nimenomaan rasvoittuva iho ja käytän Blascoa siksi, että siitä saa sienellä levitettäessä tosi ohuen hengittävän kerroksen eikä sitä tarvi laittaa paljonkaan kun peittää ihon virheet. Joihinkin näppyihin laitan juhlissa (en arkena) Blascoa ohuella siveltimellä. Sillon tulee paksumpi kerros, mutta näppy häviää kokonaan näkyvistä. En käytä Blascon päällä puuteria.
Jos sulla kerran on hyvä iho, mutta kiiltoa otsassa, niin käytä Blascoa vaan pahoilla alueilla ja esim nenän pielissä + T - alueella eli otsalla ja nenällä. Päälle jotain ohutta läpikuultavaa puuteria siihen kiiltoon.
[/quote]
Voi siis kannattaa kokeilla. Mä en pystynyt nuorena käyttämään Blascoa lainkaan, koska rasvoittui iho liikaa, ja jouduin lisäämään monta kerrosta puuteria päivän mittaan, ja lopputulos oli ruma pakkelikerros. Mutta nyt kun iho on vain vähän T-alueelta rasvoittuva sekaiho, Blasco toimii täydellisesti. Mutta jos jollain toimii rasvaisenkin ihon kanssa, kannattaa siis kokeilla.
Mä en käytä tuon kanssa lainkaan puuteria, kun alkaa jo ikää olla 40 ja puuteri vanhentaa, korostaa ryppyjä. Ja muutenkin tuntuu että tulee luonnollisempi pinta kun ei puuteroi. Minulle Olive Beige 2 sävy on niin täydellinen, ettei rajaa huomaa lainkaan kun meikkaan vain punoittavan nenän, poskipäät ja kulmakarvojen välin ja jätän muun naaman ilman mitään pohjustusta.
Onko finnejä?
Helpoimmalla pääset kun hankit nämä:
- meikkisieniä kaupasta maksaa about 3€ sellanen jossa kymmenisen kolmion mallista sientä.
- Joe Blascon meikkivoide jonka myyjä valitsee sinun ihosi sävyyn sopivaksi. Tämä on tyyris, about 45-50€. Pieni rasia kestää joka päivä meikaten vuoden verran. Sitä otetaan meikkityynyllä rasiasta vähän kerrallaan ja levitetään sienellä ongelma-alueille.
- Ripsiväri - kannattaa valita vedenkestävä. Voit aloittaa marketistakin. Tätä on suositeltu vaikka ei varsinaisesti vedenkestävä vaan säänkestävä: Max Factor Masterpiece Max 15€
- Jos epätasaisen väriset kulmakarvat, niin osta kulmakynä, jolla piirrät värit tasaiseksi.
-rajauskynä silmiin
- joku huulikiilto jos et oo tottunut huulipunaa käyttämään, niin kannattaa aloittaa luonnollisen värisellä huulikiillolla.
- poskipuna ja sille iso suti. Tähän kannattaa kysellä värivinkkiä vaikka samalta myyjältä, joka sovittaa sulle sen Blascon voiteen. En kuitenkaan suosittele aloittamaan Blascon poskipunalla. On toki hyvää, mutta turhan kallista. Poskipunaksi välttää mun mielestä halvempikin tuote kunhan väri vaan on iholle sopiva.
Peitepuikon suosittelen unohtamaan, huomaat pian että Blasco on parempi.
Mun mielestä voisit ihan hyvin kysyä siltä Blascon myyjältä muitakin meikkivinkkejä.
Sitten tietty joku rasva meikin alle, mutta siinä vaikea neuvoa kun ei tiedä millanen iho sulla on.
Puhdistukseen suosittelen Lactolinea, jota saa marketeista. Hyvä pesuaine ja auttaa myös finneihin.
Oi kiitos, sinä ihana ihminen :)
Ei ole finnejä ja iho näinkin periaatteessa "ihan ok", siksi en ole meikkauksen opettelua pitänytkään niin tärkeänä. Perushoito (puhdistus ja rasvaus) on kunnossa ja rivistä poikenneet kulmakarvat on aina välillä laitettu kuriin. Ihan olen kaupungissa kehdannut asua, ei ole tarvinnut muuttaa metsään ;) Iho on kai aika normaali, ehkä hieman rasvoittuva, varsinkin kesällä. Ennemminkin sekaiho, mutta ei ainakaan kuiva.
Laitetaanko tuota Blascon meikkivoidetta siis koko kasvoille? Vai vaan täsmäaseena näppylöiden päälle? Onko se sellainen tuote, joka peittää kiiltoa? Onko sen alle pakko laittaa jokin rasva?
- Ap, joka koittaa kiriä tietämyksessä takaisin nykypäivään
Hanki vaikka Mariela Sarkiman kirja Make-Up Bible. On suomenkielinen ja kattava meikkiopas.
Blasco on hyvä peittävä meikkipohja, jota voi käyttää myös vain esim punoittaville alueille tai silmänalusille, kun väri on täsmälleen oikea. Itsekuin käytän sitä vain paikallisesti, en halua paklata koko naamaa.
kovin rasvoittuvalle iholle Blasco ei välttämättä ole paras valinta. Se on aika öljyinen ja jos joutuu vetämään puuteria päälle tulee helposti pakkeli. Esim Estee Lauderin Double Wear Light voisi olla rasvoittuvalle iholle parempi.