Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suomi hyvä maa

Vierailija
21.03.2013 |

Kyllä/ei, miksi, mitä muuttaisit, mistä pidät

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea  ylistetään  kyllä  hyväksi  maaksi,mutta se  on niille hyvä joka menestyy ja  elää yltäkylläisyydesssä ja jos  joudut sairauden takia pois työelämästä ,esim mielenterv häiriöt  esim masennus  niin  usein kaverit jotka ennen  oli  kavereita  häippäsee  ja  perheenperustamisesta  saa  luopua. eihän pönttövikainen ansaitse esim seksiä eikä ole ihminenkään, vaikka ei masennus häivytä  seksiin kiinnostusta  ainakaan kun  on jo paranemaan päin sairaudestaan  ja kylllähän masentunutkin  tarvitsisi seksiä, mutta se on se  asennne perkele sanon minä, että sellainen suvaitsematon hyvä maa  mukamas. ahdasmielinen  tuntuu  olevan  itse elelin siinä uskossa,että suomi on  paras maa  meille suomalaisille, mutta olen lievästi pettynyt  kun todellisuus on tullut  ilmi. ei tämä enään mikään paratiisi ole.

Vierailija
2/4 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että Suomi on naiselle hyvä maa. (Muslimimaat ovat tietysti jotakin paljon pahempaa.) En halua koskaa palata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ollut joskus, mutta ei ole enää. Nykyään ollaan huonompaan suuntaan menossa.

Vierailija
4/4 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on. Olen asunut ulkomaillakin, useammassa eri maassa, ja aina halunnut takaisin Suomeen. Täällä puhutaan ja ajatellaan kuten minä, ja Suomen luontoa rakastan kovasti.

Mikään paikka nyt ei tietenkään ole paratiisi. Ilmastoa emme pysty muuttamaan, vaikka olisikin niin mukavaa, että lumet alkaisivat pikku hiljaa jo hävitä ja mittari näyttää jotain muuta kuin -15 astetta. Minusta ihmiset ovat pääosin mukavia, mutta onhan se totta, että kun on koko ajan kylmä ja tuulee ja kaikki kulkevat pää kyyryssä hartioiden välissä nopeasti paikasta toiseen, meno on vähän erilaista kuin jossain oikein lämpimissä maissa, joissa ei ole kiire mihinkään vaan katsellaan ympärille hymyssä suin auringosta nauttien. Sellaisiahan mekin olemme kesähelteellä.

Ehkä haluaisin muuttaa täällä mieluiten ihmisten suvaitsemattomuuden. Minusta jotkut ajattelevat kauhean ahtaasti ja toitottavat näkemystään kovaan ääneen ja lyttäävät ja halveksivat eriäviä mielipiteitä. Esimerkiksi uskovaisia ei juurikaan suvaita, ei maahanmuuttajia (jos nämä ovat ulkoisesti erinäköisiä kuin suomalaiset) ei vaikkapa valtavirrasta poikkeavan musiikin kuuntelijoita jne. Meidän pitäisi antaa muiden olla sellaisia, kuin he haluavat olla, jos se kerran ei aiheuta kenellekään haittaa.

Se on kuitenkin täällä hyvää, että elämä ei ole kiinni rahasta. Esim. USAssa ja Japanissa kaikki mitataan rahassa ja ihmisen kaiken tekemisen moottorina on rahan kerääminen; jos jokin ei ole kallista, se on arvotonta. Suomessa näin ei ajatella. Täällä saa nauttia pienistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi