Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun viiniä menee viikossa keskimäärin viisi-seitsemän pulloa

Vierailija
21.03.2013 |

eikä kukana perheenjäseistä kuitenkaan koskaan juo itseään edes huppeliin, niin onko kyseessä liikakäyttö?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:47"]

Alkoholiongelmasta on erilaisia nettitestejäkin.

[/quote]

Nettitestien mukaan ei ole ongelma.

Vierailija
42/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mukaan kuitenkin ehdottomasti on.  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniin yli 100 euroa viikossa?

Vierailija
44/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:01"]

Viiniin yli 100 euroa viikossa?

[/quote]

Suunnilleen sen verran, kyllä.

Vierailija
45/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:47"]

Alkoholiongelmasta on erilaisia nettitestejäkin.

[/quote]

Miten niin ei ole? Jos 2 ihmistä kittaa tuon määrän niin onhan se nyt ihan suoraan sanottuna liikaa! Voitteko olla juomatta? Meneekö muisti? Näkeekö lapset? Vastustaako edes he tuota juomista? Tuossa yksinään on jo paljon asioita joita pitää ymmärtää.

Alkoholisti tosin ei näe tässä mitään ongelmaa.

Mikä on sinun näkemys juoposta? Työtön? Haisevat vaatteet? Sammunut katuojaan?

Kun se juoppo voi olla ihan yhtähyvin työssäkäyvä, hyvät tulot, seuraelämää (se jonka kanssa dokataan). Oletko ajatellut että lapsesi koulussa voi kertoa vanhempien alkoholin käytöstä erilaisen näkemyksen mikä sinulla on joka juot?

Et vastannut siihen mitenkään että huppelia ei voi määrittää kuin jokainen henkilökohtaisesti. Sinä ehkä juot pullollisen viiniä ja promillet on katossa, ilman että se edes haittaa elämääsi. Joku toinen taas sammuisi. Se mitä tekee kun juo ei ole oleellista, sillä on että molemmat juo saman määrän ja he ovat yhtälailla siinä viinissä. Ymmärrätkö nyt?

[/quote]

Vierailija
46/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:25"]

Miten niin ei ole? Jos 2 ihmistä kittaa tuon määrän niin onhan se nyt ihan suoraan sanottuna liikaa! Voitteko olla juomatta? Meneekö muisti? Näkeekö lapset? Vastustaako edes he tuota juomista? Tuossa yksinään on jo paljon asioita joita pitää ymmärtää.

Alkoholisti tosin ei näe tässä mitään ongelmaa.

Mikä on sinun näkemys juoposta? Työtön? Haisevat vaatteet? Sammunut katuojaan?

Kun se juoppo voi olla ihan yhtähyvin työssäkäyvä, hyvät tulot, seuraelämää (se jonka kanssa dokataan). Oletko ajatellut että lapsesi koulussa voi kertoa vanhempien alkoholin käytöstä erilaisen näkemyksen mikä sinulla on joka juot?

Et vastannut siihen mitenkään että huppelia ei voi määrittää kuin jokainen henkilökohtaisesti. Sinä ehkä juot pullollisen viiniä ja promillet on katossa, ilman että se edes haittaa elämääsi. Joku toinen taas sammuisi. Se mitä tekee kun juo ei ole oleellista, sillä on että molemmat juo saman määrän ja he ovat yhtälailla siinä viinissä. Ymmärrätkö nyt?

[/quote]

Sellainen viikko jolloin juojia on vain 2 ja viiniä silti kuluu lähemmäs viisi pulloa on harvinainen. Se vaatii jos siä, että sitä käytetään ruoanlaittoonkin useampaan otteeseen.

- Tietenkin voimme olla juomatta . Outo kysymyskin. 

- Samoin pidän outona kysymystäsi muistin menemisestä. Ei tietenkään mene. Sellainen juominen on ihan erilaista, jossa moiseen tuloksene päädytään.

- Ja tietenkin lapset näkevät ruokaviinilasit pöydässä. Sekin outo kysymys. Eivätkä tietenkään vastusta juomista. AIkuiset lapset voivat ottaa hekin lasin viiniä ruoan kanssa jos eivät ole heti lähdössä autolla liikenteeseen.

SInulla taitaa olla kovin erilaiset tavat käyttää alkoholia, kun esität noin omalaatuisia kysymyksiä. Huppelikysymystäsi en ymmärrä. Itse miellän huppeliksi tilan, jossa huomaa alkoholin vaikuttavan käytökseensä.

Vierailija
47/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan liikakäyttöä ole, mutta kyllähän sitä perheessänne paljon kuluu viikottain. Toiset juo viiniä ruuan kanssa, joku maitoa, toinen vettä, sellaista se on. Mun mielestä ei hyväkään pihvi aina sitä viiniä kaipaa, mutta teille se taitaa olla must.

Vierailija
48/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:44"]

Ei se varmaan liikakäyttöä ole, mutta kyllähän sitä perheessänne paljon kuluu viikottain. Toiset juo viiniä ruuan kanssa, joku maitoa, toinen vettä, sellaista se on. Mun mielestä ei hyväkään pihvi aina sitä viiniä kaipaa, mutta teille se taitaa olla must.

[/quote]

Jeps. Kaikki ruoka ei kaipaa viiniä mutta kyllä hyvän pihviaterian kruunaa makumaailman mukana valittu viini. Eli onhan se tavallaan "must", kun sitä ruokaa kuitenkin kunnioittaa.

Toisaalta raskaus- ja imetysajat ovat sujuneet ongelmitta ilman eli silloin kun on jokin syy pidättäytyä, sekin onnistuu.

Vierailija
49/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin puhua vain omasta kokemuksestani. Eli mulla ei mitään mahiksia juoda vain yhtä lasillista viiniä aterialla illalla ja jättää se sitten siihen. Ei, vaikka se yksi lasi olisi kukkamaljakon kokoinen. Juon koko pullon ja siihen päälle lisää vielä mitä kaapista löytyy ihan varmasti. Mies pystyy ottamaan pari dry martinia muutaman tunnin aikana kun katotaan telkkaria, ja sitten kömpimään nukkumaan, mutta mulle ei onnistu.

Eli en voi ymmärtää koko kysymystä. Viiniä menee sen verran viikossa, mitä kerralla juodaan. Jos sulle menee noin paljon, niin sitten mun käsityksen mukaan juot aika reilusti. En osaa jakaa määrää niin, että siitä ei oltaisi huppelissa, tai humalassa taikka mentäis muina maunoina iltauutisten jälkeen nukkumaan. Koska itse en ole sitä tähän ikään mennessä vielä kertaakaan tehnyt.

Juon yksin  pullon viiniä, avaan toisen ja saan senkin yli puolevälin, sitten siirryn kauko-ohjaukselle, ja alan hakea baarikaapista jotain tymäkämpää. En tiedä kyllä miksi. Viimeinen havainto voi olla,että kelllo on jotain 01 - 02, nukkumaan olen mennyt 02 -03 aikoihin.

Sitten ollaankin taas 2 -.3 viikoa tipattomalla. Kunnes tulee aika, että nyt taidan ostaa punkkua ja ottaa. Jo alkuillasta parin lasin jälkeen tiedän jo, että tämä ei lopu tähän. Ei se koskaan lopu.

Takaisin kysymykseesi: en osaa kuvitella tuommoisia pullomääriä ja rahasummia viikossa viiniin käytettynä, etteikö kukaan olisi humalassa, eikä kukaan olisi moksiskaan koko setistä.

Vierailija
50/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:17"]

Voin puhua vain omasta kokemuksestani. Eli mulla ei mitään mahiksia juoda vain yhtä lasillista viiniä aterialla illalla ja jättää se sitten siihen. Ei, vaikka se yksi lasi olisi kukkamaljakon kokoinen. Juon koko pullon ja siihen päälle lisää vielä mitä kaapista löytyy ihan varmasti. Mies pystyy ottamaan pari dry martinia muutaman tunnin aikana kun katotaan telkkaria, ja sitten kömpimään nukkumaan, mutta mulle ei onnistu.

Eli en voi ymmärtää koko kysymystä. Viiniä menee sen verran viikossa, mitä kerralla juodaan. Jos sulle menee noin paljon, niin sitten mun käsityksen mukaan juot aika reilusti. En osaa jakaa määrää niin, että siitä ei oltaisi huppelissa, tai humalassa taikka mentäis muina maunoina iltauutisten jälkeen nukkumaan. Koska itse en ole sitä tähän ikään mennessä vielä kertaakaan tehnyt.

Juon yksin  pullon viiniä, avaan toisen ja saan senkin yli puolevälin, sitten siirryn kauko-ohjaukselle, ja alan hakea baarikaapista jotain tymäkämpää. En tiedä kyllä miksi. Viimeinen havainto voi olla,että kelllo on jotain 01 - 02, nukkumaan olen mennyt 02 -03 aikoihin.

Sitten ollaankin taas 2 -.3 viikoa tipattomalla. Kunnes tulee aika, että nyt taidan ostaa punkkua ja ottaa. Jo alkuillasta parin lasin jälkeen tiedän jo, että tämä ei lopu tähän. Ei se koskaan lopu.

Takaisin kysymykseesi: en osaa kuvitella tuommoisia pullomääriä ja rahasummia viikossa viiniin käytettynä, etteikö kukaan olisi humalassa, eikä kukaan olisi moksiskaan koko setistä.

[/quote]

Sinulla selkeästi aivan toisenlainen tilanne. Ihan samoin kuin sinä et osaa kuvitella meidän tilannettamme, minun on vaikea samaistua sinun käytökseesi, vaikka uskon kuvaukseesi.

Vierailija
51/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:17"]

[/quote]

Tuo sun juominen on kyllä selkeästi alkoholistista juomistapaa. Pyrit selvästi känniin ja kun otat, et pysty hallitsemaan määrää jonka otat. 

On kuitenkin paljon ihmisiä jotka voivat juoda jopa lähellä suurkulutusmääriä tai jopa yli, mutta jotka hallitsevat käyttönsä eivätkä tempoile liikakännien ja raittiuskausien viidakossa. Sellaisia jotka tosiaan ottaa illassa sen lasin-pari punaviiiniä ja menevät varsin selvinä nukkumaan. Mäkin olin ennen lapsia sellainen - tissutin hitaasti pari kolme olutta melkein joka ilta, eli määrä viikossa oli suurkulutusta, mutta en koskaan ollut näkyvästi humalassa.

Vierailija
52/52 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo kaksi annosta per päivä , juo 14 annosta per viikko eli vähän yli 2 pulloa viikossa.

Jos kaksi henkeä juo tuon ja keitetään vaikka viinipohjaienn kastike loppupullosta niin onkin mennyt se viisi pulloa ilman että kumpikaan on lähelläkään suurkulutusmääriä.

Ilmeisesti vain palstamammat eivät osaa ajatella etteivät kaikki vedä pullollista tai pari pulloa putkeen vaan osaa lopettaa lasiin.