Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen korostaa omaa hoikkuuttaan

Vierailija
21.03.2013 |

(=usein alipainoa) ja haukkuu normaalipainoisia lihaviksi?

Tuntuu, että kaikissa keskusteluissa, joissa pohditaan sopivia mittoja, on aina näitä alipainoisia, jotka ovat sitä mieltä, että jos BMI on 20 tai yli, on nainen "ihan hirvee läski".

Itselleni piirtyy kuva huonosti koulutetusta, nuorehkosta naisesta, joka ei ole erityisesti menestynyt millään elämän osa-aluella ja haluaa siksi päteä ulkonäöllään (hoikkuudellaan tässä tapauksessa), vaikka sitten anonyymisti netissä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kategoriaan minut laitatte?

Olen luonnostani hoikka (selvennykseksi yllä kirjoittaneelle, kaikki eivät ole luonnostaan hoikkia, geenit vaikuttavat), harvemmin ajattelen omaa hoikkuuttani tai muiden naisten painoa mitenkään, en kirjoittele keskustelupalstoilla hoikkuudestani (paitsi nyt), enkä ajattele minuun kohdistuvan kateuden johtuvan hoikkuudestani. Korostan hoikkuuttani kun siltä tuntuu, toisinaan pukeudun väljiin vaatteisiin. 

En loukkaannu siitä jos joku ajattelee minun laihduttavan tai elävän kurinalaisesti painoani kytäten. En tee niin. Voin nimittäin syödä mitä vain ja pysyn hoikkana.

Harvoin ajattelen painoani ja ulkonäköäni mitenkään.

Vierailija
2/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis läski yrittänyt päteä kaikilla muilla osa-alueilla sen takia kun läskiyteen ei ole pystynyt vaikuttamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan hoikkien ihmisten on helppo arvostella lihavempia ihmisiä, kun voivat syödä mitä vaan ja pukea päälleen mitä tahansa. Tässä tilanteessa taitaa olla itsekeskeisyydessä oma merkityksensä. Myös perfektionistit ja itselleen ankarat naiset eivät anna itsensä lihoa, ja pitävät jopa normaalipainoisia naisia jotenkin epäonnistuneina. Usein tämä ajatusmalli kumpuaa kasvatuksesta; esimerkiksi äiti on ollut laihdutuskuurilla jatkuvasti ja siirtänyt näin laihuuden ihannoinnin myös tyttärelleen. Median luomalla kuvallakin on suuri merkitys.

Vierailija
4/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen dieeteistä ja laihtumisesta ja lihomisesta puhuminen on tympeää ja siitä pitäisi päästä kokonaan. Kai nyt on kiinnostavampiakin keskustelunaiheita.

Vierailija
5/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:34"]

Onko siis läski yrittänyt päteä kaikilla muilla osa-alueilla sen takia kun läskiyteen ei ole pystynyt vaikuttamaan?

[/quote]

Juu, näin toki. Kaikki itseensä tyytyväiset, normaalipainoiset, elämässään menestyneet naiset ovat tosiasiassa "läskiytensä" pätemiseen ajamia onnettomia ihmisraunioita :D

Vierailija
6/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla on omakuva ja lihavuuden käsittäminen pielessä.

Jos BMI 28+ on vasta lihava niin miksi sitä edes ottaa jonkun hoikkeliinen läski-jorinoita tosissaan? Sano sille vaan suoraan että sun ajatusmaailmasi taitaa olla sairaanloinen.

Vierailija
7/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on itsensä korostamista?  Ai se, jos sanoo mielipiteensä?

Vierailija
8/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:17"]

Itselleni piirtyy kuva huonosti koulutetusta, nuorehkosta naisesta, joka ei ole erityisesti menestynyt millään elämän osa-aluella ja haluaa siksi päteä ulkonäöllään

[/quote]

Musta tää vaan kuulostaa defenssiltä, että pelätään sitä, että sen lisäksi, että on kaunis, laiha ja kadehdittava niin joku olisi myös koulutettu ja hyvin tienaava. Tämähän aiheuttaisi valtavaa kateellisuutta ja siksi koko ajatus pitää sulkea pois ettei tunne itseään riittämättömäksi läskiksi.

Vierailija
9/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse luonnostani laiha, ja olen huomannut erään asian. Ylipainoisten arvostelu on tabu - yleensä kukaan ei kehtaa sanoa ylipainoiselle suoraan kuinka hän on lihava, ei ainakaan puolitutut. Alipainoiselle ihmiselle sen sijaan on yleisesti hyväksyttävää kertoa päin naamaa kuinka älyttömän laihalta ja hän näyttää. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että ylipainon ollessa kyseessä pidetään syynä henkilön repsahtamista tai kilpirauhasen vajaatoimintaa ym. terveydellistä syytä, jota ei kehdata ottaa puheeksi ettei loukata ylipainoisen ihmisen tunteita. Laihuuteen liitetään sen sijaan itsekuri - ja tämän itsekurin omaavaa ihmistä on täysin hyväksyttävää kutsua anorektikoksi ja laiheliiniksi. Ja ei, en ole huonosti koulutettu, minulla on yliopistotutkinto. Tykkään näyttää myös hyvältä. Onko tämä kombinaatio jotenkin väärin?

Vierailija
10/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarma ja huono itsetunto tulee ekana mieleen. Jos sitten alkaa muita haukkumaan läskeiksi, niin tulee mieleen, että on sivistymätön, yksinkertainen ja huono koulutus. Fiksu ja älykäs ei yleensä hauku muita ja ulkoiset seikat on yleensäkin aika yhdentekeviä. Ulkonäkö ei ole mikään pääasia.

Voi olla myös näitä hurahtaneita eli painontarkkailusta ja ulkonäöstä yleensäkin on tullut elämän pääasia ja suorastaan uskonto. Rasittavia ihmisiä joka tapauksessa ja onhan se jonkinasteinen vinksahtamisen merkki. Säälittää...

Vierailija
11/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:01"]

Epävarma ja huono itsetunto tulee ekana mieleen. Jos sitten alkaa muita haukkumaan läskeiksi, niin tulee mieleen, että on sivistymätön, yksinkertainen ja huono koulutus. [/quote]

Mutta läskeyshän on terveysuhka ja ulkonäköhaitta. Ehkä ihmisille ei kerrota pilkallisesti, että he ovat läskejä vaan myös yritetään auttaa ja saada heitä ajattelemaan, että he olisivat terveempiä ja viehättävämpiä laihoina. Toi on harmi, että läskit piiloutuu noiden defenssien taakse eikä myönnä totuutta ja harkitse laihdutusta.

Vierailija
12/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinen voi olla pullea nainenkin, kokonaisuus ratkaisee:). Ja ihmisen luonne ennenkaikkea se tekee kauniin ihmisestä ja sillä ne virheet peittyy. Ajatelkaapa herttaista pulleaa kaupan kassan tätiä joka katsoo kaikkia ihmisiä arvostavasti ja levittää ympärilleen hyvyyttä.

Eihän silloin tule mieleen ,et onpa siinä lihava ja ärsyttävä ihminen. Ei  todellakaan. Joka hyvyyttää levitttää se hyvää saakin. Yhtä hyvin hoikkakin ihminen on tosi ihana ja pidetty ihminen jos hän käyttäytyy kauniisti:).

Vierailija
13/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja liika laihuus ei ole terveysuhka ja ulkonäköhaitta... ja se,että on läski, ei tarkota automaattisesti sitä, että ei ole terve.

Vierailija
14/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:01"]

Epävarma ja huono itsetunto tulee ekana mieleen. Jos sitten alkaa muita haukkumaan läskeiksi, niin tulee mieleen, että on sivistymätön, yksinkertainen ja huono koulutus. [/quote]

Mutta läskeyshän on terveysuhka ja ulkonäköhaitta. Ehkä ihmisille ei kerrota pilkallisesti, että he ovat läskejä vaan myös yritetään auttaa ja saada heitä ajattelemaan, että he olisivat terveempiä ja viehättävämpiä laihoina. Toi on harmi, että läskit piiloutuu noiden defenssien taakse eikä myönnä totuutta ja harkitse laihdutusta.

[/quote]

jos tästä maailmasta voitaisiin ylipaino poistaa niin että hoikka ihminen sanoisi ylipainoiselle olet lihava, ei tässä maailmassa olisi yhtään ylipainoista.

Mutta koska näin ei tapahdu oikeassa elämässä, ei kannata niin sanoa.

Ihminen joka sanoo toista läskiksi on itse idiootti. Läskiksi sanominen on haukkumista.

Kun edes ajattelet tolla tavalla mitä tykkäisit siitä että esim sinun työkaverisi sanoisi sinua joka päivä tyhmäksi. Kun tarpeeksi monta kertaa sinulle sanotaan olet tyhmä, menisitkö töitten jälkeen iltakouluun ja alkaisitko opiskelemaan uusia asioita ? Ei, vaan tulisit av-palstalle haukkumaan muista

Vierailija
15/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, miksi hoikka nainen ei saisi korostaa hoikkuttaan vaikkapa pukeutumalla kauniisti? Vai tarkoititko että korostaa puheissaan hoikkuttaan?

itselleni paras paino on 19-20bmi paikkeilla, isompi bmi sopisi ainoastaan sitten jos se olisi lihasmassaa. Minulla on hoikkana paras olo ja tunnen olevani kaunis. Minulla on pienet rinnat ja sellainen hieman päärynävartalon tyyppinen pieni yläosa, hoikka vyötärö ja leveämpi takapuoli. Jos saan rasvakudosta, niin se kertyy reisiin ja pyllyyn eikä rintoihin. Eli minulle sopii hoikkuus ihan parhaiten.

Muita ihmisiä en arvostele enkä kommentoi muiden painoa. Yleensä en edes huomaa jos joku kaveri on lihonut. En vaan kiinnitä sellaiseen huomiota, ellei sitten ole reilusti tullut painoa lisää.

t. Äiti34v.

Vierailija
16/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:19"]

Läskiksi sanominen on haukkumista.

[/quote]

Jos reilusti myöntää tosiasiat niin ei tarvitse loukkaantua. Kyllä lääkärikin sanoo läskeille ihmisille, että olet läski, laihduta. En sanoisi, että lääkärin tarkoitus on haukkua kuin muidenkaan, jotka toteavat läskien olevan läskejä.

Vierailija
17/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ VITTU ON LUONNOSTAAN HOIKKA?!

kaikki ovat luonnostaan hoikkia, mutta ero on siinä että nämä hoikat eivät vittu mässytä paskaa kokoajan suuhunsa ja itke siitä.

Vierailija
18/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:12"]

ja se,että on läski, ei tarkota automaattisesti sitä, että ei ole terve.

[/quote]

Esimerkki itsestäni. Ylipainoa sellaiset 30 kiloa (pituus 152 cm) ja kävin viime kuussa lääkärissä, kun en ole ollut sairas kahteenkymmeneen vuoteen, mutta ajattelin lähellä viittäkymppiä ja näin ylipainoisena olevan aika tsekata terveys. Tulos: sydänfilmissä kaikki kunnossa, maksa ja munuaiset, kolesteroli kaikki kunnossa. Verensokeri ookoo, verenpaine pikemminkin liian alhainen. Hemoglobiini jees, senkka liian ylhäällä (tarkistuskoe osoitti senkan laskeneen normaalitasolleen). Ainoastaan kilpirauhanen oireilee, tai oikeammin kilpirauhasen apurauhanen(?), jossa näyttäisi olevan vajaatoimintaa, mutta asia ei vielä edellytä toimenpiteitä vaan tarkkaillaan. Ainoa asia, joka oli pielessä, oli helikobakteeri (olikin ollut vatsavaivoja), mutta nyt olen jo ollut lääkekuurilla ja toukokuussa otetaan ulostenäyte ja katsotaan, onko pöpö hävinnyt.

Summa summarum: ylipaino ei ole mikään tae sairauksista. Ainakin minä olen ollut viimeiset kaksikymmentä vuotta harvinaisen terve!

Vierailija
19/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:01"]

Summa summarum: ylipaino ei ole mikään tae sairauksista. Ainakin minä olen ollut viimeiset kaksikymmentä vuotta harvinaisen terve!

[/quote]

Kaikki tupakoitsijatkaan ei kuole keuhkosyöpään.

Vierailija
20/22 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla alkoi hoikkuuden merkitys korostua elämäntilanteessa, jossa en voinut muuta kuin keskittyä liikkumiseen ja syömiseen. Työttömänä hain arvostusta laihtumisesta. Liikuntaankin oli aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi