Mitä äänestää näillä kriteereillä
Vaalikone antaa tulokseksi RKP ja Liike nyt, mutta kumpikin tuntuu vieraalta..
Eli
Ei veronkorotuksia palkka- tai pääomaveroihin. Ei välttämättä tarvitse laskeakaan.
Jonkinlainen ympäristömyönteisyys.
Pienyrittäjien aseman helpottaminen.
Koulutus tärkeää, rahoituksen lisääminen ja koulutusleikkaukset pois.
Ei kohtuutonta sähköauto yms runnomista vaan porkkanan avulla yritetään edistää ympäristön kannalta hyviä ratkaisuja.
Ratkaisuja tai ainakin ideoita asumisen hintojen nousun kääntämiseen.
Ratkaisuja tai ainakin ideoita tukien kannustinloukkujen purkuun.
Kaupunkimyönteisyys, ei mitään isojen kaupunkien ja siten isojen ihmismäärien kuppaamista, jotta jokainen syrjäkylä pysyy asutettuna.
Ei mitään yhdellä asialla suosion tavoittelua ja yhden asian demonisointia kaikkien ongelmien juurisyyksi. Vaan ymmärrystä, että politiikka on kokonaisuus.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on se että jos et halua että keskusta tai sdp on suurin puolue (ja nämä ei todellakaan ole sinun puolueita noilla kriteereillä), joudut äänestämään Kokoomusta.
Koko hommahan on pelleilyä noiden kolmen puolueen välillä, eliminointi taktiikalla mentävä
Olen miettinyt joo noinkin, mutta toisaalta haluan ajatella että valitsen sopivimman. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun se nyt näyttää vähän siltä, että sinä et ole oikein mitään mieltä.
Heh. Minulla on monia tärkeitä asioita. Toisaalta toki yksi ääni ei paljoa merkitse ja toisaalta politiikka on vaan tyhmää teatteria.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kokoomus sitten liian oikealla vai miksi vierastat sitä? Itsellä se tilanne, ettei ole yhtä puoluetta joka vastasin täysin omia arvojani, joten olen liikkuva äänestäjä ja välillä lopullinen päätös tulee tiettyjen puolueiden ehdokkaiden välillä. Eli mahdollisten puolueiden sopivin ehdokas saa ääneni.
Ei varsinaisesti liian oikealla, olen vaan pettynyt esimerkiksi koulutusleikkauksiin, joita tekivät tällä kaudella. Seuraan koulutusalaa töiden puolesta ja ahdinko siellä on todellinen. Ap
Miten tehdä valinta? Eräänkin puolueen pj sanoo vaalikeskustelussa toiselle, että "älä Antti pliis sano noin". Vähän kansalaisten aliarvioimista. Kas kun ei pliide.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokoomus sitten liian oikealla vai miksi vierastat sitä? Itsellä se tilanne, ettei ole yhtä puoluetta joka vastasin täysin omia arvojani, joten olen liikkuva äänestäjä ja välillä lopullinen päätös tulee tiettyjen puolueiden ehdokkaiden välillä. Eli mahdollisten puolueiden sopivin ehdokas saa ääneni.
Tällä taktiikalla sopivin puolueet olis skulle ehkä kokoomus, rkp ja vihreät. Noista sitten ehdokastasolla sopivin nimi. Ensi vaaleissa sitten äänestät vihreitä jos nyt kokoomusta tai sitten vihreitä nyt ja rkp:tä seuraavissa vaaleissa. Pysyy ehkä sun arvomaailma jotenkin tasapainossa
Kokoomus on viimeisen vaalikauden leikannut koulutusta joka nurkasta johon on päässyt. Koulutuksen yksityistäminen tuntuu olevan tavoite; heikennetään kaikkialta niin paljon, että voi alkaa väittää että markkinat hoitaa paremmin. J
a sitten me ollaan mennyttä kun täällä pölynimurikauppiaat kauppaa yliopistotutkintoja höselhöffin universityssa puoliksi verkossa ja puoliksi Leppävaaran kirjastossa suoritettavaksi 10 000 euron vuosihintaan.
Kokoomus on aivan liian ylimielinen koulutuksen ja sivistyksen suhteen.
Kristilliset? Yhden asian puolue, mutta tässä tullaan taas siihen että monet päätökset ei suoraan koske uskomattomalta, joten tämä ehkä väylä saada joitakin asioita esiin
RKP on oikeasti hyvä puolue. Liberaali, koulutusmyönteinen ja paljon poliittista kokemusta. Itse äänestän vihreitä, käsittääkseni he aikovat ottaa isoimmat säästöt haitallisista yritystuista ja korottaa kulutuksen veroja.
Mutta RKP on kiva, ja heillähän on tendenssi päätyä hallitukseen pienelläkin joukolla, mitä en usko Liike nyt:in saavuttavan millään, vaikka he saisi enemmän edustajia.