Miksi vanhempainilloista tehty sosiaalisia tapahtumia?
Mä olen käynyt lasteni vanhempainilloissa ihan mielellään, mutta kun lapsi siirtyi yläasteelle, niin en ole enää käynyt kuin yhdessä. Aina järjestävät jotain pientä kivaa puuhaa vanhemmille ja lapsille ja niitä sitten tehdään siellä koulussa. Mä olen erittäin epäsosiaalinen ihminen ja kammoan yli kaiken ääneen puhumista ja mulle on vanhempainilloissa riittänyt se, että kerron kenen äiti olen ja nimeni. Nyt mä en sitten viitsi mennä vanhempainiltaan nolaamaan lastani, kun änkytän naama punaisena. Ja aivan sama vaikka siellä olisi muita samankaltaisia, inhoan tuollaisia pakkoleikkejä. Harmittaa vain, kun multa jää ne yhteisen vanhempainillat väliin tuollaisen pelleilyn takia.
Kommentit (36)
no ei ole normaalia. On lääkkeet. kaikki ei ole niin yksinkertaista. Miksi sinne hippaleikkeihin ei voida ottaa niitä jotka oikeasti haluaa? mene sinä vaikka minun puolesta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:20"]
no ei ole normaalia. On lääkkeet. kaikki ei ole niin yksinkertaista. Miksi sinne hippaleikkeihin ei voida ottaa niitä jotka oikeasti haluaa? mene sinä vaikka minun puolesta.
[/quote]
Miksei vaan lähde kun ne hippaleikit alkaa, kuuntelee vain sen asiaosuuden. Ja jos ei pysty edes sitä että lähtee kesken niin kyllä se on oma vika, ei sen hippastelun järjestäjän.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:20"]
no ei ole normaalia. On lääkkeet. kaikki ei ole niin yksinkertaista. Miksi sinne hippaleikkeihin ei voida ottaa niitä jotka oikeasti haluaa? mene sinä vaikka minun puolesta.
[/quote]
Miksei vaan lähde kun ne hippaleikit alkaa, kuuntelee vain sen asiaosuuden. Ja jos ei pysty edes sitä että lähtee kesken niin kyllä se on oma vika, ei sen hippastelun järjestäjän.
[/quote]
Tuo taitaa olla monelle kovin vaikeaa. Esim. meillä on töissä säännöllisesti leikkipäiviä, joiden pitäisi rakentaa ryhmähenkeä. Minä en ole niihin koskaan osallistunut vaan tehnyt aina työpäivän silloin. Luulin, että ne muut tykkää niistä, mutta sitten pikkujouluissa kuulin, että useimmat INHOAA niitä pakkohauskanpito-, juomis- ja leikkipäiviä. Ja silti menevät sinne? En ymmärrä miksei voi sanoa että ei kiitos, en tule jos ei ole aivan pakko? Ihimeen arkoja ihmiset.
Kiitos! Googlasin Propalin ja taidan marssia lääkärille pyytämään reseptiä siitä.
Ap
koska tuollalailla voivat jotkut perheen ongelmat paljastua. esim. jos joku esittää murtaen puhuvaa nizzalaista huippulääkäriä, vaikka on oikeasti väkivaltainen, koditon ja työtön loinen.
Itse olen ottanut tavaksi, jos en halua tehda jotain, sanoa suoraan etta EI, en halua ja teidan on kunnioitettava paatostani. Tukkii ylensa pahimmankin jankuttelija/ maanittelijan suun.
Arsyttaa tollaiset pakottajat. Jos kukaan ei vapaaehtoisesti suostu noihin leikkeihin niin miksi niita on silti pakko jarjestaa? Ei kai ratkaisu voi olla etta laitetaan joku vakisin tekemaan asioita mita han ei halua tehda ja jos homma on vastenmielista ja aiheuttaa fyysisen reaktion niin laakketta vaan suuhuun.
Eiko voitais vaan todeta etta jos kerran kukaan ei halua leikkia vapaaehtoisesti jotain tonttua, niin tehdaan jotain muuta tai ollaan tekematta kokonaan.
Olen kuitenkin sita mielta ettei punastuminen ole noloa. Enka tosiankaan ajattelisi etta joku nolaa lapsensa tai itsensa vaikka hanella olisi vanhempainillan aikana pakkoliikkeita, turvotusta, kaljuutta, anoreksiaa, luomia naamassa tai mitaan muutakaan asiaa mille itse ei voi mitaan tai vaikka voisikin niin aika harvaa asiaa pidan nolona ja varsinkaan etta nolous ylettyisi lapsiin.
Noloa on huonot kaytostavat ja ainoastaan itsestaan kokoajaan puhuminen, huutaminen ja rayhaaminen.
Olen asunut melkein 15 vuotta suomalaisten mieltamassa sosiaalisesti vilkaassa maassa ja oikeasti alan yha enemman pitamaan noista epasosiaalisista ihmisista. Mielestani on kivaa kun voi viettaa aikaansa jonkun kanssa silleen ihan hiljaa.
Mene rohkeasti niihin iltoihin jos kerran haluat menna tai jaa kotiin jos haluat, mutta ala tee asiota siksi etta ajattelet mita muut ajattelevat tai haluavat.
Mulla on aikaa ja olen sosiaalinen. Silti haluan vain sitä asiaa. Leikin hippaa vaan omien lasten kanssa. Yleensä noi illat on tyhjää vaaditusta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:40"]
Kiitos! Googlasin Propalin ja taidan marssia lääkärille pyytämään reseptiä siitä.
Ap
[/quote]
Niin siis se on todellakin PropRal, ei Propal...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:04"]
Mulla on aikaa ja olen sosiaalinen. Silti haluan vain sitä asiaa. Leikin hippaa vaan omien lasten kanssa. Yleensä noi illat on tyhjää vaaditusta.
[/quote]
Mitä tarkoittaa toi sun sanasi "vaaditus"? Ikinä kuulutkaan, eikä myöskään kielitoimiston sanakirja... onko se joku murresana?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:54"]
Siis se on kylläkin Propral, ja se on betasalpaajaa, jota minä syön sydämen rytmihäiriöihin. Mahtaako tehota noin kovaan punasteluun, tuota käytetään tietääkseni lähinnä käsien vapinaan ja sydämen hakkaamiseen.
-5-
[/quote]
Kun googlaa sanoilla "propral punastelu" niin löytyy aiheesta paljon keskustelua. Moni lääke vaikuttaa muuhunkin kuin siihen mihin on kehitetty
[/quote]
Ok, hyvä tietää. Tottahan se on, että sivuvaikutuksia on, voi ainakin sitä kokeilla, jos ei ole jotain perussairautta, joka estää Propralin käytön.
Beetasalpaaja Propral auttaa jännitysoireisiin ja punasteluun hyvin.
Hei, mene silti lapsesi vuoksi. Aikuiset ihmiset eivät kiinnitä tuommoiseen sen kummenpaa huomioita.Lapsellesi on hyödyksi ja turvaksi, että tunnet muita vanhempia. Osta vaikka kuperoosaiholle tarkoitettua oeitevoidetta, joka peittää punna jos se sinua häiritsee. Tai sitten helotat kaikessa rauhassa. Se on ihan toisarvoista tilaisuuden merkityksen kannalta.
Liekkö tuo niin vakavaa joskus leikkiä vaikka se ei olisi mieluisinta puuhaa. Kyllähän lastenkin odotetaan osallistuvan kaikkiin koulun toimintoihin, osa mieluisampaa ja osa ei. Kyllä vähän voi itsekkin joustaa ja mennä omalle epämukavuusalueelle. Mikä on kamalinta mitä voi tapahtua, joutuu jännään tilanteeseen?Tsemppiä!
Ikinä en ole töissäni tuollaisia hippalopippalovanhempainiltoja nähnyt ja vielä vähemmän sellaisia järjestänyt. Missä tällaisia on? :O
t. ope
Mä skippasin lapsen edellisessä koulussa vanhempainillat, juurikin tuon samaisen leikkimisen takia.
Laitoin kyllä opettajalle viestin jälkeenpäin sähköpostilla, että mä haluaisin olla vanhempainillassa keskustelemassa lapseni luokan asioista ja sen jälkeen viettää aikaa lasteni kanssa, enkä istua luokassa kahta tuntia heittelemässä narukerää. Varsinkin kun luokan asiat oli vartissa käsitelty.
Kysy opettajalta etukäteen, että mitä vanhempainillassa tullaan tekemään.