Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkettä, joka auttaa munasolu irtoamaan? Auttaako raskautumisessa?

Vierailija
16.02.2013 |

Meillä ensimmäinen lapsi sai helposti alkunsa viitisen vuotta sitten. Toista on yritetty jo jonkin aikaa, eikä ota alkaakseen. Ikää on minulla jo sen verran, että kuukautiskierrossa on joskus viivästymää, joka johtuu gynen mukaan siitä, että munasolu ei tuollaisena pitkän kierron kertana irtoa. En ole yhtään perehtynyt lapsettomuushoitoihin / lääkkeisiin tms. Ei ole tarvinnut, koska esikoinen sai niin helposti alkunsa. Nyt aloin miettiä, että olen kuullut joskus jostain clomi tms. nimisestä lääkkeestä. Onko joku saanut niistä avun. Aion toki puhua gynelle ensi käynnillä tästä aiheesta, mutta aika on vasta kahden kuukauden kuluttua ja ajattelin, jos täällä jotain aiheesta tiedettäisiin. Anteeksi hölmöyteni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä sain aikoinaan hormoonipiikkejä, jotka itse pistin vatsaani. Auttoivat munasolujen kehittymisessä. Oiskohan tästä kyse, en ainakaan muita tiedä. Tämän päälle vielä sitten keltarauhashormoonia varmistamaan raskauden aloitus. Ja hyvin tärppäs ;) Toivottavasti teilläkin!

Vierailija
2/4 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. On sekä sellaisia lääkkeitä, jotka auttavat kypsyttämään munasoluja ja sitten niitä, jotka irtottavat. Gynekologi voi kirjoittaa reseptin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 02:46"]

Meillä ensimmäinen lapsi sai helposti alkunsa viitisen vuotta sitten. Toista on yritetty jo jonkin aikaa, eikä ota alkaakseen. Ikää on minulla jo sen verran, että kuukautiskierrossa on joskus viivästymää, joka johtuu gynen mukaan siitä, että munasolu ei tuollaisena pitkän kierron kertana irtoa. En ole yhtään perehtynyt lapsettomuushoitoihin / lääkkeisiin tms. Ei ole tarvinnut, koska esikoinen sai niin helposti alkunsa. Nyt aloin miettiä, että olen kuullut joskus jostain clomi tms. nimisestä lääkkeestä. Onko joku saanut niistä avun. Aion toki puhua gynelle ensi käynnillä tästä aiheesta, mutta aika on vasta kahden kuukauden kuluttua ja ajattelin, jos täällä jotain aiheesta tiedettäisiin. Anteeksi hölmöyteni.

[/quote]

Kyllä voi hyvinkin auttaa. Itse tulin Clomifenilla raskaaksi eka kierrosta.

Vierailija
4/4 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito aloitetaan Clomifenilla. Sitä syödään 3-4 kiertoa, ja jos ei tärppää, siirrytään piikkihoitoon. Piikit ovat pieniä ja ne on ihan tuskatonta itsekin pistää kerran päivässä mahanahkaan. Kerran kierrossa pistetään järeämpi irrotuspiikki. Clomifenista voi tulla sivuoireita, esim. syvä masennus, oksentaminen, näköharhat, voimakas mahan turvotus, rintojen turpoaminen... Piikeistä ei minulle tullut muita sivuoireita kuin turvotus. Mistään hoidoista ei ollut hyötyä meillä, vasta alkionsiirrosta raskaus lähti käyntiin. Yksi kerta sitä hoitorumbaa riitti, meille ei toista lasta tehdä ellei luomuna tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi