Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä esineillä kotonasi on sinulle suurin tunnearvo?

Vierailija
14.03.2019 |

Sellaisia asioita joita ei millään rahalla saisi korvattua, kun ei se olisi enää se sama? Mun top 3 olisi varmaan mun isoisoäidin hääpuku 1900-l alusta, vanha suvussa kulkenut kapioarkku 1820-luvulta sekä mun äidin uniikki rannekoru.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa pitkään ollut lasikaappi. Upeaa puuta, sellaiset kotkankynsijalat.

Mummilta peritty lamppu, jota ei uskalla käyttää kun siinä on alkuperäinen sähköjohto, mutta en luovu siitä. On teepurkki, joka tuotu ulkomailta lahjaksi mun äidin mummille joskus 1920-luvulla.

Sitten seinävaate, jonka sain lahjaksi intialaisilta työkavereiltani ulkomailla ollessani.

Eräästä entisestä työpaikastani saama antiikkipöytä ja vanhoja lasille tehtyjä valokuvia.

Vierailija
22/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa leirillä tylsyyksissäni veistelemäni iso kulli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmenneen isäni tekemä valtaisan suuri metallinen koristeruukku.

Vierailija
24/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummilta peritty lamppu, jota ei uskalla käyttää kun siinä on alkuperäinen sähköjohto, mutta en luovu siitä. On teepurkki, joka tuotu ulkomailta lahjaksi mun äidin mummille joskus 1920-luvulla.

Sitten seinävaate, jonka sain lahjaksi intialaisilta työkavereiltani ulkomailla ollessani.

Eräästä entisestä työpaikastani saama antiikkipöytä ja vanhoja lasille tehtyjä valokuvia.

Käy sähköliikkeessä johdottamassa lamppu uudelleen, saat sen turvallisesti käyttöön.

Toinen antiikki-ihminen :)

Vierailija
25/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 3:

- Äitini maalaamat potretit lapsistani.

- Minun isoisäni tekemä nukkekoti kalusteineen, teki sen aikanaan äidilleni ja nyt sitä rakastaa tyttäreni.

- Pieni kortin palanen, jonka keväällä edesmennyt isoisäni oli leikannut ja säästänyt työpöydällään. Kortti oli minun askartelemani joulukortti, en ikinä antanut isovanhemmilleni valmiskorttia sillä tiesin heidän arvostavan itse tehtyä. Nyt se pieni kortin palanen on isoisoäidiltä perityn nuken käsissä olohuoneessa.

Tämä on hyvin vaikea kysymys, sillä luon esineisiin vahvoja muistoja ja tunteita. Asun omassa mummolassani ja täällä on kosolti isovanhemmiltani jäänyttä tavaraa. Hirmuisesti muistoja omasta lapsuudesta ja ajasta isoisoäidin ja isovanhempien kanssa.

Vierailija
26/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sähköliikkeessä johdottamassa lamppu uudelleen, saat sen turvallisesti käyttöön.

En kai mä antiikkiesineeseen jotain rumaa muovijohtoa teetä.

Vierailija
27/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten posliininen kahvikuppi, jonka mummini sai 5-vuotiaana, vuonna 1917

Vierailija
28/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tulen rikkaasta suvusta, eli säkäli olen onnellinen. 

Tässä esim. kullasta / hopeasta käsin valmistettu isoisäni tupakki-aski.

https://aijaa.com/KlKxPq

Sinccis

Silti mummoni lautasilla (joka oli isäisäni vaimo) on minulle enemmän TUNNE-arvoa.

Vierailija
29/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko. Mä tykkään käyttää antiikkejakin, johdot eivät missään näkyvissä. Ei myydä eteenpäin.

Vierailija
30/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kangaspäällysteisiäkin johtoja saa, ajanmukaisen näköisillä pistokkeilla.

Vierailija
31/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan sellaista ehdottanutkaan. Valitse siis kangaspäällysteinen kaunis johto.

Vierailija
32/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin vanha sinikettukaulahuivi 70-luvulta, setä teki sen itse, ketun haki omasta tarhastaan. Äiti ei ikinä sitä halunnut pitää kun oli kuulemma liian iso, aikoi jossain kohtaa pistää sen paloiksi ja laittaa turkikset parempaan käyttöön kunnes sain suostuteltua säästämään sen. Itsekään en kuitenkaan uskalla pitää sitä ulkona kun pelkään väkivaltaa kettutyttöjen toimesta. Tassut ja kynnet sun mut tallessa ketulla, tosi pehmeä turkki ja nimikin sillä on ollut jo mun lapsuudesta lähtien. Sit tietty valokuvia, koruja sun muuta.

Noita kutsutaan kaulureiksi, ei kaulaHUIVEIKSI.

Eiks se ole kettupuuhka?

Vierailija
33/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa askartelemani "tiikeri", eli patakintaan mallinen kangastyö, jolla on oranssi kita, silmät, viiksiä, korvat nahkanpalasta ja lappu raidallista karvaa kämmenselän kohdalla, josta tietää että kyllä se on tiikeri :)

Muutama valokuva myös, tulee mieleen etenkin eräs otos jo aikaa sitten kuolleesta mummostani.

Vierailija
34/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän myös jotain itse keräämiäni näkinkenkiä, yksi on sellainen Mississippi-joen rannalta löydetty helmiäissimpukka ja sitten mulla on muutama Tyynenmeren rannikolta poimittu näkinkenkä, sellaisia samanlaisia kuin Suomessa on, mutta nämä ovat vaan paljon isompia.

Pölyähän nuo keräävät, mutta en ole raaskinut vielä luopua :)

35/50 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisarusten lapsena tekemät kortit yms. ovat sellaisia sekä omat nuoruuden päiväkirjani ja niiden välissä säilyttämäni paperit ja kirjeet.

Vierailija
36/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinccis

Vierailija
37/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Pikkusisarusten lapsena tekemät kortit yms. ovat sellaisia sekä omat nuoruuden päiväkirjani ja niiden välissä säilyttämäni paperit ja kirjeet.

Kirjat ja paperit poltin.

Sinccis

(tämä tarina on tosi)

Vierailija
38/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempieni hääkuva vuodelta n. 1920. Toisena miesvainajani eräreissuilla käyttämä kuksa, sekä armeijanaikuinen tuntolevy.

Vierailija
39/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on isoäitini hääastiasto 40-luvulta. Samaa astiastoa tehdään yhä, mutta modernina se ei ole aivan sama asia. On hämmästyttävää, että astiasto päätyi juuri minulle kaikista sukumme naisista. No, ei heitä (meitä) niin montaa ole, ja onneksi ainoaa tytärtään ei hieno astiasto kiinnostanut, tai sitten hänellä oli jo omia rakkaita astioitaan.

Toinen asia onkin sitten tablettini.

Vierailija
40/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piano. Olen piirtänyt lapsena koskettimien sivuihin. Tossa pianossa elää pala lapsuutta, ihanaa viattomuutta. Rahapulassakaan en tota myisi, vaikka saisin ilmaiseksi toisen pianon tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi