***ELOkuisten loppuviikko pe-su***
Kommentit (33)
Toivottavasti en oo pahasti tippunu kärryiltä, kun en oo tainnu viikkoon ees lukea viestejä. Ensin oli kiireinen lasten synttäriviikko ja sit oltiin tällä viikolla Tukholman risteilyllä. Risteily oli oikein mukava breikki kaiken hälinän jälkeen. Lapset nautti kovasti kun saivat touhuta mielin määrin leikkihuoneessa. Aikuiset nautti lähinnä hyvästä ruoasta. Ihme ettei vaaka näyttäny risteilyn jälkeen kun kilon enemmän! Saas nähdä mitä se näyttää sitten kun tuliaissuklaat on syöty?!
ERIALLE valtavan suuret onnittelut pienestä pojasta! Toivottavasti Taateli vahvistuu ja kasvaa nopsasti, että pääsee pian kotiin.
K.H.P. osanotto ja voimia surusta selviytymiseen.
Kiireinen ilta tulossa, kun pitää juosta kahden telkkarin välillä kannustamassa leijonia ja Lordia!
Hipsuhiiri ja Pipana 28+6
Toivotaan, että pikkupoika vahvistuu nopsasti ja pääsee pian kotiin.
Tuntuu se vaan vielä niin uskomattomalta, että näitä pieniähän alkaa kohta tupsahdella tiheämpäänkin tahtiin. Itse, kun olen loppukuinen, niin jotenkin aikaa tuntuisi vielä olevan, mutta nopsasti se vaan menee. Juuri kun eilen mietin meidän pahoinvointiviestejä, jotka ovat muuttuneet närästys, liitoskipu supistus yms. viesteiksi ja siitä sitten pikkuhiljaa tulevat olemaan vauvaviestejä ;)
Air ja masu 25 tasan
k.h.p = jaksamisia......
eria= paljon onnea pikkuisen miehen saamisesta......
itsellä kanssa nuo mielialan vaihtelut ovat sitä luokkaa ette itsekkään enää kohta jaksa.
närästys on alkanut taas vaivata.
vatsassa tuntuu olevan aika vähän tilaa liikkua....koska pienetkin vauvan liikkumiset...venyttävät nahkaa joka on aika tiukoilla.
joka puolella vatsaa tuntuu liikkeitä kun pikkanen heiluu.
ei ihmeitä.
minttu rv 27+6
Erialle ja Taatelille kovasti onnea, ja k.h.p.:lle lämpimät osanottoni.
En ole taaskaan oikein jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa olenkin käynyt lähes päivittäin. Nytkin aika pikaisesti.
Oma vointi on hyvä ja Rusina liikkuu melkoisesti. Lääkärikäynnilläkään ei tahtonut mittojen otosta tulla mitään, kun hetkeäkään ei oltu paikoillaan. Töitä on vielä pari viikkoa ja sitten alkaa loma! Ihan hyvin olen töissä jaksanut, eikä pahemmin ole motivaation puutettakaan, mutta kyllähän se alkava loma hyvältä tuntuu.
Ulkona satelee kevyesti ja ilma tuoksuu tosi hyvältä. Jos vaikka vähän puhdistuisikin samalla monista siitepölyistä, niin olisi taas monen helpompi olla. Taidankin mennä hetkeksi ulos haukkaamaan happea, ennen saunaa ja sohvalle vajoamista. Tsemppiä Suomelle illan koitoksiin ja mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!
Terv. Kumkwatti ja Rusina rv27+
Erialle isot onnittelut vauvasta. Voimia taatelille kasvamiseen että saatte pikkuisen pian kotiin.
k.h.p osanotto menetyksen johdosta ja voimia eteenpäin.
Täällä satelee vettä. Ihanan raikas ilma. Tekee hyvää tää sade noille siitepölyille. Itse en näin alku kesän siitepölyistä kärsi niin on jotenkin tukkonen olo ollut silti. Mulle on pahimmat noi heinän siitepölyt.
Torstaina oli lääkäri neuvola kaikki oli hyvin. Olin noista supisteluista huolissani mutta eipä niillä ole ollut vaikutusta kohdunsuulle. Vähän oli pehmentynyt mutta ei sen enempää. Hemppakin oli noussut 122 rautaa jatketaan jos en jatka niin laskee taas tosi alas. Painoa oli tullut 500g per viikko. Seuraava aika onkin vasta 13.6.
Nyt katsomaan suomen peliä.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 27+2
Hei pitkästä aikaa!
Alkuun onnittelut Erialle pienen pojan syntymän johdosta! Ihmeellistä ja ihanaa :)
K.h.p.= Otan osaa, ja toivon sinulle voimia. Esikoisen syntyessä isoisämme kuoli, jotenkin se tuntui erityisen raskaalta juuri sen vuoksi, että hän ei nähnyt perheen uusinta tulokasta lainkaan. Nyt kyllä lapsemme tunnistaa kuvista papan, vaikka ei ole häntä koskaan nähnytkään.
Muuta: Opiskeluita on suunnilleen kuukausi jäljellä, sekä muutama tentti. Vielä kun jaksaisin loppurutistuksen. Viime viikolla jätin yhtenä iltana väliin, kun ei saatu lastenhoitajaa lapselle ja mies oli menossa yhteen kokoukseen samaan aikaan. Minuahan harmitti :) ihan mahdottomasti...
Olin lääkärintarkastuksessa torstaina ja kaikki oli ihan ok. Sokeriarvot, hemoglobiini, maksa-arvot (jotka ed. raskaudessa oli kohollaan) sekä thyroid myös. Verenpainekin oli se mikä piti ja painoa oli tullut kuukauden aikana alle kilo. Hyvä suhteessa mun makean syömiseeni. Makeanhimo ja nälkä yleensäkin on alkanut hellittää. Ultraan menen kesäkuun puolivälissä, koska mulla oli (on?) osittain kohd. suulla se istukka, ja nyt lääkäri haluaa myös tarkistaa lapsiveden määrän. Meinasi, että kohtu on mitoiltaan hieman pienen puoleinen viikkoihin nähden. No, sen näkee sitten. Musta kyllä mun maha on ihan suht hyvän kokoinen.
Nimet on keksitty nyt sekä tytölle, että pojalle. Tosin tuossa seuraavassa ultrassa aiomme kysyä vauvan sukupuolen, koska silloin on jo rv30. Joku ehkä miettii, että miksi ei voi odottaa loppuun asti, mutta kun en vain voi. Mies suostui lopulta, vaikka hän ei olisi halunnut välttämättä vauvan sukupuolta selvittää. Sanoin, että hermostuttaa nämä kaikkien ennustukset siitä että VIHDOIN ja VIIMEIN sukuun tulisi poika (mies on ainoa miespuolinen serkku sarjassaan isossa tyttölaumassa). Minulle ei ole väliä, mieluusti ottaisin toisen tytön esikoisen sisareksi (itse kaipasin aina siskoa), tai sitten pojan vaihtelun vuoksi :) Mutta asia on siis päätetty selvittää...
Suonenveto vaivaa. Suonikohjuja on ilmaantunut aika paljon ja yksi on nivusessa, auts! Näin yksi yö painajaista, jossa suoneni pullistuivat ilmapallon lailla ja pamahtelivat rikki. Ällöttävää. Heräsin valtavaan suonenvetoon. Selkäkipu on hellittänyt niin, että en ole käyttänyt tukivyötä viimeisen 2 viikon aikana lainkaan.
Niin ja polkupyörään sain uuden ison, leveän sohvaistuimen (kuten mieheni sitä nimittää) ja nyt voin liitoskivuista huolimatta pyöräillä. Entinen maastopyörän satula oli jollekin muulle kuin odottavalle äidille suunniteltu :)
Pyörän selässä huristellen,
Tammikukka rv 25+4 (?)
lämmin osanotto minunkin puolelta. Jaksuja!
Ikarus
Eria, suuren suuret onnittelut pienen pienen ihmeen syntymän johdosta!! Ihana juttu, toivottavasti kaikki menee hyvin ja Taateli saa kerättyä voimia alkaneelle elämän tielle!:)
K.h.p., pahoitteluni menetyksesi johdosta. On varmasti raskasta aikaa sinulle, mutta toivotan sulle kaikkea hyvää ja jaksamista tuossa tilanteessa.
Pilviseltä näyttää, mitähän sitä tänään tekisi. Mies innostui lähtemään eilen kavereiden kanssa ulos, joten siitäkään ei takuulla ole seuraa vielä moneen tuntiin kun makaa krapulassa tuolla sängyn pohjalla... Mahtavaa. Täytyy varmaan pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä tytön kanssa äitiä moikkaamaan täksi päiväksi.
Eilen aloiteltiin kans laittamaan pihaa kuntoon ja haettiin muutamat kasvit puutarhamyymälästä. Näin omakotitalon rakentaneena alkaa lähinnä masentamaan kun ikkunasta vilkuilee ulos, kaikki on niin kesken! Pikkuhiljaa sitä pihaa tietenkin laitetaan, mutta jotenkin on vain sellainen luonne, että haluaisi, että kaikki olisi valmista nyt ja heti. Eikä pihanlaitto kyllä mitään halpaakaan ole, joten taitaa pakostakin siirtyä laatoittamiset ja muut ensi kesään. Huoh...
Tiistain jälkeen masussa on ollut rauhallista, kunnes eilen taas kivuliaat supistukset iskivät. Saapa nähdä miten tässä käy kun näin saikullakin supistukset iskevät. Toivottavasti pääsen kuitenkin töihin vielä ensi viikon jälkeen.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille, täytyy mennä viihdyttämään neitiä!
Pantoufle 29+6
Tuolla toisaalla ihmeteltiin juuri syntynyttä heinäkuista, mutta että yksi elovauvakin on jo maailmassa!! Hyvää jatkoa ja voimia pikkuisen prinssin hoitoon!
adalmina rv 28+5
Onnea Erialle ja Taatelille! Toivottavasti pikkuinen kasvaa hienosti ja pääsee pian kotiin.
k.h.p:lle osanottoni
Täällä on vietetty nettipimentoa jopa puolisen viikkoa! On tullut sitten puuhattua kaikkea muuta. Sain paljon vauvanvaatteita ja olen niitä pessyt ja laittanut kaappiin ja tehnyt ristipistotaulua vauvanhuoneeseen. Käytetyt vaunutkin sain jotka nyt odottavat pikkuista taloyhtiön varastossa. Voi sitten kaikessa rauhassa katsella myöhemmin sitä omien vaunujen hankintaa jos haluaa jotain uutta tai erilaista. Pikkasen alkanut olla sellainen olo, ettei jaksa keskittyä välttämättä mihinkään kaukaiseen asiaan niin kauaa vaan vauva-asiat vie melkein koko kapasiteetin :)
Pia rv:lla 30
Suuret onnittelut Erialle Taatelin syntymän johdosta! Voimia paljon pojan hoitamiseen, toivottavasti hän kasvaa nopeasti! On se jännää, että nyt on jo ensimmäinen elokuinen syntynyt.
K.h.p:lle paljon jaksamista!
Viime aikoina on ollut sen verran kiireitä, etten ole ehtinyt oikeen edes lukea pinoa. Vielä olisi töitä jäljellä kaksi viikkoa. Suonenvedoista olitte keskustelleet ja niitä on alkanut olla miullakin yhä enemmän. Ei oikeen uskalla venytellä aamulla, kun heti alkaa vetämään suonta ja sen jälkeen jalka tuntuu puupölkyltä pari päivää. Myös mielialanvaihteluista oli jotain juttua ja niitäkin löytyy. Voi kun osaisi olla seesteisempi eikä aina näin äkkipikainen tekemisissään ja puheissaan.
Aika on menny nopeesti. Monet oli jo miettineet, miten kauan odotusaikaa vielä on jäljellä, ja eihän sitä enää paljoa ole. Kun viikoissa miettii, niin tuntuu lyhyeltä, ja etenkin, kun Eria jo sai pienen pojan. Tässähän tulee kohta kiire, että saa kaikki tarvittavat tavarat hankituiksi ja paikoilleen. Pitää ryhdistäytyä heti, kun loma alkaa.
Seuraava neuvola on vasta reilun kahden viikon päästä ja sillon samalla on lääkäri. Jonkin verran on nippaillut masua kävelylenkeillä, mut kun tahtia hidastaa, niin se on auttanut.
Kesällä olisi tiedossa muutamat juhlat, useammat lakkiaiset ja niiden lisäksi yhdet häät, eikä vaatteista vielä mitään tietoa. Ei taida kovin laajoja juhlavaatevalikoimia olla tarjolla odottaville. Nyt pitäis tän kahden viikon aikana keksiä jotain.
Nyt ulkoilemaan, jaksamista kaikille!
Babyperhonen ja Onnikki, rv 26
Missähän päin Oulua tuo kestovaippatapahtuma järjestetään? Olispa kiva käydä siellä.
Itekkin elovaavia odottelen, la 14.8. Joskus oon käynyt teidän juttuja lukemassa, oon vaan itse huono kirjoittaan.
Onnea ensimmäisen elovauvan saaneelle! <3
Tsemppiä kaikille loppuraskauteen! Pian odotus palkitaan.
Mama, tyttö 1/05 ja masupoika rv 28.
Halaus ja osanottto suureen suruun. Jaksamista surun keskellä. Läheisen poismeno on tuskista suurin.