Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua hiusten kasvatukseen?

Pilaaja
14.03.2019 |

Leikkasin n.7vuotta sitten hiukset lyhyeksi jonkin viirauksen seurauksena. Näytin ihan pojalta. Kampaaja leikkasi ne vielä tosi rumasti vaikka näytin kuvasta millaiset haluan. Leikkauksen jälkeen kampaaja (vanhempi nainen) sanoi tympeästi:" jospa tykkäät hiuksista, en jaksa kuunnella itkua että näyttää rumalta kun itse halusit lyhyet. Aina nuoret valittaa kaikesta." Katsoin ihmeissään kampaajaa ja sanoin että kivat tuli ja kiitos enkä sen jälkeen sinne mennyt.
Halusin heti alkaa kasvattamaan hiukset takaisin pitkiksi. Kuitenkin värjäilin hiuksia jatkuvasti, koska koitin saada hiukseni edes jotenkin näyttämään hyviltä, siinä onnistumatta. Monta kertaa vuodessa vaalensin voimakkaasti ja sitten oli taas mustat tai punaiset tms. ja taas vaalensin jne. Kunnes huomasin että hiukset on niin huono kuntoiset että ainoa vaihtoehto leikata huonot pois, jonka jälkeen hiukset oli taas tosi lyhyet ja värjäsin. Tähän päivään asti on jatkunut tätä värjäämistä ja leikkailua. Nyt tilanne on että hiukseni ovat suht. luonnollisen värini sävyiset, mutta taas äärettömän lyhyet värjäilyn takia.

Haluaisin nyt kasvattaa jo vihdoin pitkät hiukset ja olla pilaamatta niitä väreillä ettei tarvitsisi leikata enää niin radikaalisti. Miten selviän tästä kasvatuksesta alkuun kun hiukset ovat n.10cm pituiset ja itku meinaa tulla kun katsoo peiliin. Tiedän että kohta haluaisin taas värjätä hiukseni koska ajattelen että se saa näyttämään hiukseni paremmilta vaikka todellisuudessa se ei auta vaan pahentaa. Joku pipo mitä pitäisin? Sinkki tabletteja syön. Antakaa kaikki vinkit miten saisin pidettyä mieleni kurissa etten taas värjäisi ja pilaisi ja joutuisi leikkaamaan...

Silloin kauan aikaa sitten minulla oli puoleen selkään hiukset, nyt n.10cm ja olisin tyytyväinen edes olkapäille ulottuvista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTubessa on paljon videoita ja vinkkejä kampauksista hiustenkasvatusvaiheessa. Siitä vaan katselemaan.

Ja hoida niitä hiuksiasi. Tehohoitoja päähän ja vältät kuumakäsittelyjä. Väkisin kasvatettu hamppukasa on karmea. Terve ja hyvinvoiva hius on kaunis.

Vierailija
22/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ehkä tämän jälkeen en selitä tätä asiaa kun en kai osaa tarpeeksi selvästi. Mutta vielä kerran...

1. Ideani ei ole värjätä enää yhtään, ei edes raitoja.

2. En halua leikata enää yhtään, nämä on juuri leikattu kun meni taas huonoon kuntoon.

3. En tarvitse ohjeita miten hiukset kasvaa nopeammin, kun ne kasvaa normaalisti jos en vaalennus ja värinpoisto aineilla polta niitä pilalle.

4 . Haluan vain vinkkejä millä jaksan odottaa että hiukset ovat pitkät. Eli käytänkö pipoa kun turhauttaa nämä lyhyet? Onko muita ideoita kuin pipo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pitkään mallia polkka tai vähän yli. Aloin pitää hiuksiani kiinni ja lopetin ns. kasvattamisen ja hiusten pituuden kyttäämisen. Jonkun ajan päästä, noin vajaa vuosi niin hiukset olivat jo olkapäille ja nykyisin vielä pidemmät. Tosin hiuslaatuni ei ole vahvin ja paksuin mahdollinen että vähän liruletti tämä on mutta laitettuna näyttää paksummalta kuin onkaan. Nykyisin en tee mitään. Välillä itse saksilla tasoitan vähän latvoja.  Ja olen jo vanhempi nainen.

Vierailija
24/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko nyt oikeasti tehdä päätöksen ettet värjää... ja pysyä siinä vaikka mikä olisi? Antaa tukallesi mahdollisuus?

Muutama raita voisi tehdä ihmeitä. Jollet sitten voi malttaa mieltäsi. Mutta sinuna todellakin laittaisin tukan elpymisen nyt etusijalle. En usko että menetät mitään erityistä vaikka jätätkin sen värjäämiseen joksikin aikaa.

Vierailija
25/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilajaa kirjoitti:

Hmm, ehkä tämän jälkeen en selitä tätä asiaa kun en kai osaa tarpeeksi selvästi. Mutta vielä kerran...

2. En halua leikata enää yhtään, nämä on juuri leikattu kun meni taas huonoon kuntoon.

3. En tarvitse ohjeita miten hiukset kasvaa nopeammin, kun ne kasvaa normaalisti jos en vaalennus ja värinpoisto aineilla polta niitä pilalle.

4 . Haluan vain vinkkejä millä jaksan odottaa että hiukset ovat pitkät. Eli käytänkö pipoa kun turhauttaa nämä lyhyet? Onko muita ideoita kuin pipo?

No sit annat niiden vaan olla. Ja odotat. Etkä mieti niitä kaiken aikaa.

Pipo, pinni, panta.

Vierailija
26/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti syödä kasvua nopeuttavia vitamiineja/lisäravinteita. Vaikka et niitä halua/tarvitse niin saat jopa 0,5cm kasvua enemmän kuukaudessa. Näin on käynyt itselleni. Itse tilasin juuri nämä: https://www.cultbeauty.co.uk/ouai-haircare-thinning-hair-supplement.html

Mutta kotikutoisesti saat samoja tehoaineita, kun lisäät ruokavalioon MSM, Biotiini ja Sinkki nyt ainakin alkuun. 0,5cm on toki tosi hyvä tulos, mutta jo jos hius kasvaa sentin kuussa, jo parin millin lisäys tekee paljon. Toinen etu on se, että kasvava hius on vahvempaa ja sitä tulee paljon. 

Pipo/huivi ja pinniviritelmät nyt näyttävät ihan hirveiltä. Itselläni on Halo -pidennys, jonka teen itse n. kerran vuodessa. Se otetaan yöksi pois ja on ainoa pidennys, joka ei aiheuta mitään vahinkoa omalle hiukselle. Ennenkuin pääset pidennysvaiheeseen, tarvitset n. 1-2 vuotta kasvatusta. Suosittelen, että investoit hyvään Silk Frontal aitohiusperuukkiin. YouTubesta löydät ohjeet siihen, miten muokkaat sen kotona aidonnäköiseksi nyppimällä hiusrajan sekä jakauksen sekä vaalaisemalla silkin. Löydät ohjeet, miten peruukin saa täysin luonnollisen näköiseksi ja miten niitä voi tehdä jopa itse. Ihan Jokaisella julkkiksella on käytössä peruukit, hyvin hyvin harva on omilla hiuksillaan, sillä se vaatii liikaa laittamista, värjäämistä ja muuta hiusta vahingoittavaa.

Opettele meikkamaan hyvin ja hoida iho. Kaunis meikki kauniilla iholla tekee PALJON.

Jos hankit peruukin, voit vähentää hiusten pesuvälin 1-2 kertaan viikossa. Se tekee paljon päänahalle ja hiusten hyvinvoinnille.

Kyllä se siitä, kohta tulee täyteen 3 vuotta kasvatusta :) etuhiukset ovat jo leuan alle ja takana mennään jo selkästi selän puolella!

Vierailija
27/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilajaa kirjoitti:

No sit annat niiden vaan olla. Ja odotat. Etkä mieti niitä kaiken aikaa.

Pipo, pinni, panta.

En tiedä, missä te ihmiset olette töissä, mutta en todellakaan voi mennä töihin missään pipo, pinni ja panna viritelmissä. Voiko kukaan yli 5 vuotias? Hyi elämä.

Vierailija
28/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vinkki miten sain itse rumat lyhyet hiukset (leukaan asti ylettyvät sentään tosin, ei ihan kynityt) näyttämään ok:lta: eli tein molemmille puolille päätä hollanninletit lähelle naamaa/korvaa. Näytti kuin olisi pitkät hiukset kiinni. Pinnejä ja pieniä hiuslenkkejä kun käyttää niin saa hyvin kampauksia tehtyä. Kuten joku jo mainitsikin niin Youtubessa on hyviä kanavia, esim Milabun videoista tykkäsin itse. En ollut koskaan tehnyt hollanninlettiä kunnes aloin tekemään niitä kouluun joka päivä, ei vaan pystynyt ihmisten ilmoille niillä hiuksilla lähteä. Tsemppiä!

Vierailija
29/29 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ja olen siivooja, olen töissä aina yksin joten ei siellä kukaan näe jos on pipo. Enemmänkin esim jos käy baarissa tai syömässä ulkona tms niin haittaa.... Katselen peruukkeja, mitään kampauksia tai näihin ei tosin vielä saa.