Syön joka päivä suklaata 200-400g - Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (31)
Minkä takia syöt niin paljon suklaata? Itse en ihan noin paha suklaa-addikti oo, mutta kovin kauas en jää. Menee ehkä 3 levyä viikossa (600g yht). Yllättäen olen ihan normaalipainoinenkin. Mulla eka syy on se, että suklaa on niin tolkuttoman hyvää, mutta tiedostan senkin, että jonkinmoisesta "lohtusyömisestä" omalla kohdalla siinä on myös kyse.
En ole ap, mutta syön myös suklaata päivittäin ehkä 200g keskimäärin. Painoindeksi on yli 44. Kolesteroli yli 7. Verensokeri lähellä 6, ennen oli aina 5,2, mutta viime kesänä oli korkeampi. Lisäksi syön jugurttia päivittäin. Voi olla että en sitten muuta syökään. Tavallista ruokaa vähän muutamana päivänä viikossa.
Syön yleensä fazerin suklaata, myös eri patukoita ja riisisuklaata. En tykkää tummasta suklaasta, enkä mistään halpissuklaista. Pandan suklaatakaan en syö yleensä kuin jonkun verran konvehteja joulun aikaan, niistäkin vaan ne tietyt hyvät, pahat syö joku muu, tai menee roskiin. Suklaaseen sinänsä en kyllästy koskaan, mutta syön kausittain jotain tiettyjä. Samoin muita ruokia syön kausittain, syön päivittäin jotain, ja sitten kyllästyn enkä syö kuukausiin tai jopa vuosiin sitä samaa. Myöskään muita karkkeja en yleensä syö, sipsejä syön joskus harvoin. Roskaruokaa koko perhe syö n. kerran kuussa. En oikein tykkää hampurilaisista, pitsasta tykkään, mutta en jaksa syödä kokonaista koskaan.
Inhoan ähkyä oloa, mutta suklaata voin syödä vaikka koko levyn parissa tunnissa, eikä tee yhtään pahaa.
Mulle maistuisi myös suklaa, mutta en voi enää syödä sitä refluksin takia. Pienestäkin palasta tulee niin kamala olo ettei ole tosikaan. :(
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 19:24"]
Mulle maistuisi myös suklaa, mutta en voi enää syödä sitä refluksin takia. Pienestäkin palasta tulee niin kamala olo ettei ole tosikaan. :(
[/quote]
Mä voisin olla muutaman kymmenen kiloa hoikempi ku olis toi tauti.
Mulla menee levy noin puolessa tunnissa. Rakastan suklaata, mutta en uskalla syödä kun muutaman kerran vuodessa. Eli sen levyn kun ostan niin max puoli tuntia ja syöty. Tosin olo on myös huono. Olen normipainonen ehkä 5kg ylipainoa.
Voih, niin syön minäkin! :D Kolesteroli on hyvä ja painoindeksikin on alle normaalin. Kaikki on hyvin, mutta silti oikeasti pitäisi vähentää. Lupaan vähentää ensi vuonna!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 19:24"]
[/quote]
Mullakin refluksi, mutta onneksi (valitettavasti...) suklaa ei tee minulle pahoja oireita.
Oletko karppaaja? Tummaa suklaata vois syödä ehkä noin paljon lihomatta, mutta ravintoarvoiltaan se ei olisi hyvä juttu.
Näppis ja hiiri ei ole rasvaiset, suklaa pitää syödä hotkimalla eikä silloin voi tehdä muuta, korkeintaan katsella telkkaria tai kävellä. Yleensä syön suklaalevyn jo kotimatkalla kun tuun kaupasta kotiin kävellen n. 15 min.
Olen yrittänyt kyllästyä suklaaseen, ei vaan onnistu. Kerran söin 1/2 kg yhteen menoon eikä tehnyt edes tiukkaa. Mä puolestani ihmettelen miten jollain voi säilyä suklaalevy parikin kuukautta.
Maitosuklaa on parasta suklaata kun sen syö oikean lämpöisenä eli n. 20 asteisena. Jääkaappikylmänä tai lötkön sulaneena se on pahaa.
No mulla kyllä säilyy vaikka pari vuotta. Tuolla on nytkin Fazerina konvehteja 3 vai 4 rasiaa jotka menny vanhaksi loppuvuodesta. Laivatuliaisia.
Mikä on painoindeksisi?