Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko lentää Norwegianin Max koneilla, jos ne palautetaan käyttöön?

Vierailija
14.03.2019 |

Itse olen miettinyt, että uskaltaako varata lippuja Norwegianille enää, kun ei tiedä, josko esimerkiksi kesällä Norwegian taas käyttääkin nyt käyttökiellossa olleita Max koneita.

En usko, että koneiden turvallisuus paranee sillä, että ohjekirjaan lisätää muutama rivi.
Lisäkoulutus maksaa paljon, ja se kaikki lisäkoulutus on poissa reittiliikenteestä, kun pilotit ovat koulutuksessa.

Uskallatko lentää Norwegianin Max koneilla, jos ne palautetaan käyttöön?

Vaihtoehdot

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippuihan se air francen konekin anturivian vuoksi, että tapahtuu noitakin euro koneillakin

Mutta jos koneessa on tyyppivika, eikä tyyppivialle voida tehdä mitään, vaan lisätään vaan ohjekirjaan ohje, niin onhan riski aika suuri. 

Samalla lailla niissä on aturivika, joka antaa väärää tietoa koneen asennosta

Vierailija
42/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ainakaan vuoteen tai kahteen halua varata lentoja noihin. Ongelma on se että konetyyppiä ei kerrota kun tekee lippuvarausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä noilla surmakoneilla yhtiöstä riippumatta.

Vierailija
44/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tarkistaa lentoyhtiön käyttämät koneet ja tehdä valinnan sillä perusteella.

Vierailija
45/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tarkistaa lentoyhtiön käyttämät koneet ja tehdä valinnan sillä perusteella.

En koskaan päätä etukäteen yhtiötä jolla lennän, vaan valitsen lennon joka sopii hinnan ja aikataulun puolesta. Tottakai tuon konetyypin joutuu tarkistamaan sitten erikseen, kun en halua tuohon koneeseen heti koepotilaaksi. Olisi kiva jos konetyyppi näkyisi jo varausvaiheessa, säästyisi vaivaa.

Vierailija
46/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani lensi syksyllä Puolaan tuollaisella koneella. Matka sujui hyvin. Sanoi että jotakin ilmakuoppia oli kai matkan varrella. Sakkaus aiheuttaa tärinää koneeseen. En tiedä sitten oliko ilmakuoppia vai oliko koneessa sakkausta.

Vierailija
47/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tää on törkeästi sanottu, mutta mun mielestä on ihan ok nämä lento-onnettomuudet, koska itsekkäät ihmiset, jotka tarkoituksella tuhoavat maapalloa niin ansaitsevat niinkin karun kohtalon kun tuo.

Vierailija
48/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennän paljon vaarallisimmillakin koneilla. En pelkää koneen tippumista enkä kuolemaa. Jos niin käy niin se on moro sitten.

Sori alkoi viestisi naurattaa. Itsekään en oikeastaan pelkää kuolemaa, mutten silti haluaisi kuolla koneen tippuessa kuitenkaan. Taivaalta putoavat ruumiit, räjähdys ja sitten se joissakin maissa tapahtuva ruumiiden sorkkiminen ( esim kun kone ukrainaan putosi) eivät innosta. Olisi aika ikävä ajatus jos joku siellä palanutta ruumistani " penkoisi" ja tavaroita siirtelisi.  En myöskään haluaisi nimeäni mihinkään matkustajalistaan, josta kaikki voisivat päivitellä minun olleen koneessa mukana ja sitten jotkut vieraat ihmiset voisivat surkutella. Haluan kuitenkin sitten kuolla ilman huomiota ja spekulaatioita. Ja ilman mitään jännitystä siitä kuinka käy. Jos olisin koneessa sitten jo "valmis" kuolemaan ja pelastuisinkin niin menisi varmaan aikaa toipua siitä.

Ja en siis ole mikään itsetuhoinen jos joku viestistäni ajattelee niin. Aloin vaan pohtimaan tätä asiaa.

Vierailija
49/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennän paljon vaarallisimmillakin koneilla. En pelkää koneen tippumista enkä kuolemaa. Jos niin käy niin se on moro sitten.

Sama täällä. Kun on muutaman kerran lentänyt jollain 40-vuotta vanhalla Antonovilla niin noita tuliteriä länsikoneita osaa arvostaa ihan eri tavalla.

Vierailija
50/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, tää on törkeästi sanottu, mutta mun mielestä on ihan ok nämä lento-onnettomuudet, koska itsekkäät ihmiset, jotka tarkoituksella tuhoavat maapalloa niin ansaitsevat niinkin karun kohtalon kun tuo.

Nairobissa oli alkamassa YK:n ympäristöohjelman kokous, johon osa matkustajista oli osallistumassa.

Mitä itsekkyyteen tulee, niin enemmän olisin huolissani sinun kaltaisista ihmisistä.  Tuo on jo sairasta ja kannattaisi mennä johonkin juttelemaan asioista, ennen kuin oikeasti jotain tapahtuu. Tuollaiset äärimmäis-aatteelliset ihmiset on pahin vitsaus maailmassa.

Vierailija
51/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lensin konetyypillä kaksi lentoa joulukuussa.

Minä olen lentänyt kyseisellä konetyypillä viisi lentoa tämän vuoden puolella. Sitä en ole selvittänyt, oliko sama konetyyppi myös kahdella muulla lennolla, jotka olen tämän vuoden aikana tehnyt käydäkseni eräässä toisessa kohteessa.

Vierailija
52/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kaikki tsekkaisivat, mikä konetyyppi kulloinkin on kyseessä kun varataan etelänlomamatkaa ... sitä paitsi, kun tämä konetyyppi sai noin paljon negatiivista julkisuutta, niin se on selvää että jokaiselle pilotille annetaan koulutus tuon asian suhteen, jos siis kone keulii.

Vierailija
53/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki tsekkaisivat, mikä konetyyppi kulloinkin on kyseessä kun varataan etelänlomamatkaa ... sitä paitsi, kun tämä konetyyppi sai noin paljon negatiivista julkisuutta, niin se on selvää että jokaiselle pilotille annetaan koulutus tuon asian suhteen, jos siis kone keulii.

Ongelma on siinä että ohjeistus oli puutteellinen MCAS järjestelmän suhteen. Eikä näissä mikään keuliminen ole ollut ongelma vaan automatiikka on kääntänyt konetta syöksyyn.

Vierailija
54/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa perheen lento lomat jäädä väliin. Kunnes lentokoneet ylipäätään ovat turvallisempia.

Simo frangen sanoi aikanaan ja mä lähden Tampereelle.

Vr n junat eivät tipu taivaalta, ja maapallo pelastuu, kun ei lennetä ja saastuteta turhaan.

Paella, pizza, pasta ja etanat löytyvät tampereelta kin, ja muksuille uima mahdollisuuksia, hotellit ovat hienoja! Suomen kielellä pärjää. Ja ihan saman tulee maksamaan, Tampere loma. Ja tyks on vieressä, jos muksut loukkaa itsensä.

Kotimaan matkailu ja Vr ylös.

Meillä on hieno kotimaa!

Tampereella näkee myös delffiinejä ja Ähtärissä pandoja. En tajua miks joku haluaa lähteä ulkomaille. Suomesta kuitenkin löytyy lähestulkoon kaikki.

Vierailija
55/55 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa perheen lento lomat jäädä väliin. Kunnes lentokoneet ylipäätään ovat turvallisempia.

Simo frangen sanoi aikanaan ja mä lähden Tampereelle.

Vr n junat eivät tipu taivaalta, ja maapallo pelastuu, kun ei lennetä ja saastuteta turhaan.

Paella, pizza, pasta ja etanat löytyvät tampereelta kin, ja muksuille uima mahdollisuuksia, hotellit ovat hienoja! Suomen kielellä pärjää. Ja ihan saman tulee maksamaan, Tampere loma. Ja tyks on vieressä, jos muksut loukkaa itsensä.

Kotimaan matkailu ja Vr ylös.

Meillä on hieno kotimaa!

Tampereella näkee myös delffiinejä ja Ähtärissä pandoja. En tajua miks joku haluaa lähteä ulkomaille. Suomesta kuitenkin löytyy lähestulkoon kaikki.

Ai delfiinit on palautettu Tampereelle?! Vai onko trollauksesi niin vanha, että se on ajalta ennen delfinaarion sulkemista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän