Täällä unohdetaan alakulttuurit kokonaan, kun pohditaan markkina-arvoa
Kuuluuko niin suurin osa ihmisistä muka siihen "normaaliin" massaan, ettei näitä tarvitse tuollaisissa hypoteeseissa ottaa huomioon?
Siis jos vaikka höpistään siitä, että miehet ei pidä tatuoinneista naisilla, niin entäs kaikki ne lukemattomat itse täysin tatuoidut miehet. Eikö ole oletettavaa, että näiden miesten silmissä tatuoinnit itseasiassa lisää naisen kiinnostavuutta?
Tai puhutaan siitä, että miehen varallisuus, työpaikka, auto jne. vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Tuskin joku yhteiskuntavastainen ekohippi haluaa miestä, joka on toimitusjohtaja ja ajaa uutta kallista autoa?
Oon miettinyt, että onko nää höpinät just siksi mulle niin käsittämättömiä, kun oon aina elänyt niin erilaista elämää niin erilaisissa piireissä verrattuna valtavirtaan, etten tunnista omassa tai tuttavapiirin elämässä mitään noista. Ei mun naispuoliset ystävät oo kiinnostuneita lakimiehistä, juristeista ym., koska kaikki sellanen on ihan eri maailmasta kun me.
Kommentit (60)
Eikun kaikki naiset haluaa samanlaisen miehen! Ja kaikki miehet haluaa samanlaisen naisen! Yksilöllisiä eroja ja mieltymyksiä ei ole, eikä erilaisia arvoja!
Jep. Olen näitä ketjuja lukiessa tuntenut itseni todella onnekkaaksi, että olen löytänyt kaltaiseni, ja välillä mietin, mikä painajainen olisi joutua tekemään treffi-ilmoitus. "Hei sinä epäsosiaalinen vanha hippi! Oletko tee-se-itse-tyyppi, luonto- ja ulkoilmaihminen? Toivottavasti työelämä ei ole sinulle erityisen merkittävää. Lähtisitkö downshiftaajan kanssa kuukausiksi tien päälle? Pössyttely ja terapiapsykedeelit harvakseltaan ok, kaljoittelua ja krapulointia en jaksa katsella."
Joo, ei taitaisi ihan tinderistä löytyä.
No se hippikin voi haluta omissa piireissään hyvinmenestyvän miehen. En minäkään missään nimessä halua mitään juristia tai lääkäriä koska ne tosiaan elää eri maailmassa kuin minä, mutta voin mä myöntää että haluan miehen joka pärjää elämässä hyvin. Mikään alfauros ei tarvi olla mutta sellainen henkisesti sopivan vahva. (Tosin oikeasti taidan rakastaa ei-niin-vahvaa herkkismiestä joka kyllä on vähän sattumien summana pärjännyt elämässä hyvin.)
Totta kai on yksilöllisiä eroja, mutta kyse on silti siitä, mitä enemmöstö haluaa. Tatuoitujen ja ituhippienkin joukossa jotkut miellyttävät suurempaa joukkoa kuin toiset.
Tatuoitunakin Emmi Peltonen kelpaisi useammalle kuin tatuoitu Saara Särmä.
Ne markkina-arvoketjut ovat lähinnä niiden kirjoittamia, jotka katsovat ihmistenvälisiä suhteita etäältä ja keräävät tietonsa amerikkalaisilta foorumeilta.
Tasoluokittaja kirjoitti:
Totta kai on yksilöllisiä eroja, mutta kyse on silti siitä, mitä enemmöstö haluaa. Tatuoitujen ja ituhippienkin joukossa jotkut miellyttävät suurempaa joukkoa kuin toiset.
Mutta jos saarasärmä kohtaa sen yhden ihmisen, joka rakastuu häneen juuri sellaisena kuin hän on ja johon saarasärmä rakastuu, niin mitä ihmeen merkitystä on sillä, monelleko muulle hän olisi kelvannut? Joo, ymmärrän kyllä, että sellaisen ihmisen löytyminen helpottuu, jos on monien makuun, mutta itsekin olisin mieluummin yhdelle ihmiselle juuri se oikea, ainutlaatuinen ihminen kuin kymmenelle ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos saarasärmä kohtaa sen yhden ihmisen, joka rakastuu häneen juuri sellaisena kuin hän on ja johon saarasärmä rakastuu, niin mitä ihmeen merkitystä on sillä, monelleko muulle hän olisi kelvannut? Joo, ymmärrän kyllä, että sellaisen ihmisen löytyminen helpottuu, jos on monien makuun, mutta itsekin olisin mieluummin yhdelle ihmiselle juuri se oikea, ainutlaatuinen ihminen kuin kymmenelle ihan ok.
Ei nuo asiat ole toisiaan poissulkevia. Tarkoitushan on löytää niiden sopivien joukosta se paras. Luulen, että miehet ja naiset ajattelevat tätä asiaa eri näkökulmista. Naiset yksilön, miehet massan kautta.
En sitä paitsi usko yhteen ja oikeaan. Eri elämänvaiheessa minulla on ollut jo monta juuri oikeaa ja ainutlaatuista. Muutenhan ihmisillä ei koko elinaikanaan olisi kuin yksi suhde.
Puhutaan keskimääräisistä eroista. Nykyään asiaa sekoittaa myös mm. sosiaaliturva ja kuinka sillä on tullut hyväksytyksi loisia kauankin. Teillä persaukisilla ainakin. Ei itse aktiivisesti tarvitse pyrkiä tekemään ratkaisuja jotka edesauttavat omaa selviytymistä ja pärjäämistä kun elättäjä on pitkälti kuitenkin yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen näitä ketjuja lukiessa tuntenut itseni todella onnekkaaksi, että olen löytänyt kaltaiseni, ja välillä mietin, mikä painajainen olisi joutua tekemään treffi-ilmoitus. "Hei sinä epäsosiaalinen vanha hippi! Oletko tee-se-itse-tyyppi, luonto- ja ulkoilmaihminen? Toivottavasti työelämä ei ole sinulle erityisen merkittävää. Lähtisitkö downshiftaajan kanssa kuukausiksi tien päälle? Pössyttely ja terapiapsykedeelit harvakseltaan ok, kaljoittelua ja krapulointia en jaksa katsella."
:D
Itseasiassa itse vähän tuonsuuntaisella ilmoituksella löysin itselleni kumppanin erään deittisovelluksen kautta (ei kyllä ollut tinder). Olen kyllä ällistynyt, että näin kävi, koska kovin vakavissani en sitä profiilia tehnyt.
Mutta juuri tämä, että tuntuu, että näissä keskusteluissa unohtuu täysin se maailma, missä itse ja lähipiiri elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo asiat ole toisiaan poissulkevia. Tarkoitushan on löytää niiden sopivien joukosta se paras. Luulen, että miehet ja naiset ajattelevat tätä asiaa eri näkökulmista. Naiset yksilön, miehet massan kautta.
En sitä paitsi usko yhteen ja oikeaan. Eri elämänvaiheessa minulla on ollut jo monta juuri oikeaa ja ainutlaatuista. Muutenhan ihmisillä ei koko elinaikanaan olisi kuin yksi suhde.
En tarkoita sillä oikealla jotain maagista yhteensopivuutta yhden ainoan ihmisen kanssa vaan sitä, että löytää juuri sen ihmisen, jonka kanssa kohtaavat niin halut, arvot kuin tulevaisuuden suunnitelmatkin. Ainakaan itselleni sellaisia ei ole osunut elämässä kohdalle vuosittain silloin, kun olen ollut sinkku.
En tiedä keitä Emmi Peltonen ja Saara Särmä on, mutta en tietenkään kiistä sitä, etteikö joitain (ulkonäkö)piirteitä pidettäisi yleisesti viehättävämpinä kuin joitain muita. Puhuin nyt tässä kuitenkin noista sosiaaliseen statukseen liittyvistä asioista, joiden nää jotkut tällä palstalla äänekkäät miehet väittävät vaikuttavan huomattavasti naisten parinvalintaan - ja yleensä tällöin väittävät, että kaikki naiset preferoivat rikasta juristia verrattuna vaikka vähävaraiseen puutarhuriin tai "työttömään luuseriin". Ja mä taas väittäisin, että tähän vaikuttaa huomattavasti arvomaailma, ja monelle toi juristi ois ehdoton ei, ja noi kaks muuta taas kelpais hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Itseasiassa itse vähän tuonsuuntaisella ilmoituksella löysin itselleni kumppanin erään deittisovelluksen kautta (ei kyllä ollut tinder). Olen kyllä ällistynyt, että näin kävi, koska kovin vakavissani en sitä profiilia tehnyt.
Mutta juuri tämä, että tuntuu, että näissä keskusteluissa unohtuu täysin se maailma, missä itse ja lähipiiri elää.
Mutta etenkin niissä keskusteluissa, jotka eskaloituvat sinne kalsarilentäjiin saakka, on tietty viihdearvo. ;) (Kauemmaksi omasta miesihanteesta on vaikea päästä, tosin minä pidän persjalkaisista kykloopeista, enkä siten kuulemma ole olemassa tai ainakaan nainen). Tosiaan esimerkiksi tuloilla ja autoilla ei ole mitään merkitystä, yhtenevät arvomaailmat ratkaisevat. Mutta sellaisen löytäminen...! Meikäläisille saisi olla jokin vaihtoehtofoorumi :D Oman mieheni tapasin töissä, aikana ennen treffisovelluksia. Sattuma, josta olen edelleen kiitollinen.
En tiedä onko ihan alakulttuurista kyse, mutta yksi toistuva jankutus palstalla on, että naiset haluavat korkeasti koulutetun miehen, koska haluavat hänen kauttaan statusta ja resursseja. Kuitenkin on paljon meitä naisia, joille kyllä se miehen koulutus on tärkeää, mutta aivan eri syistä. Informaatikolla, apurahatutkijalla tai monella muulla korkeasti koulutetulla ihmisellä ei paljon statusta eikä taloudellisia resursseja ole. Sen sijaan heillä voi olla samanlainen intohimo kulttuuriin kuin itsellä, halua lukea ja keskustella tieteestä, taiteesta ja politiikasta, kielitaitoa ja kiinnostusta tutustua muihin kulttuureihin jne.
Komea mies on komea mies missä tahansa piireissä, arvonsa tietävä, itsevarma ja hyväitsetuntoinen mies on kovaa valuuttaa jokaisessa alakulttuurissakin. Joka piireissä on joka tapauksessa aina omat "alfansa", jotka keräävät potin.
Vierailija kirjoitti:
Ne markkina-arvoketjut ovat lähinnä niiden kirjoittamia, jotka katsovat ihmistenvälisiä suhteita etäältä ja keräävät tietonsa amerikkalaisilta foorumeilta.
Ja kuvittelevat suomalaisen yhteiskunnan olevan jotain 50-luvun Amerikkalaista unelmaa, jossa nainen elää miehen rahoilla kotirouvana, ja täten on valinnut miehensä varakkuuden ja statuksen mukaan. Ilmeisesti on liian kiire lukea näitä juttuja netissä, niin ei ehdi havainnoida todellista elämää suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa asiat eivät näin ole.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä keitä Emmi Peltonen ja Saara Särmä on, mutta en tietenkään kiistä sitä, etteikö joitain (ulkonäkö)piirteitä pidettäisi yleisesti viehättävämpinä kuin joitain muita. Puhuin nyt tässä kuitenkin noista sosiaaliseen statukseen liittyvistä asioista, joiden nää jotkut tällä palstalla äänekkäät miehet väittävät vaikuttavan huomattavasti naisten parinvalintaan - ja yleensä tällöin väittävät, että kaikki naiset preferoivat rikasta juristia verrattuna vaikka vähävaraiseen puutarhuriin tai "työttömään luuseriin". Ja mä taas väittäisin, että tähän vaikuttaa huomattavasti arvomaailma, ja monelle toi juristi ois ehdoton ei, ja noi kaks muuta taas kelpais hyvinkin.
Työttömiä luusereita on selvästi enemmän kuin näitä kelpuuttavia naisia, koska usein valittavat yksinäisyyttä. Useammalle varmaan nuorena kelpaa toi luuserikin vielä, mutta iän ja järjen karttuessa alkaa arvostaa sitä taloudellista vakautta ja varmaa tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Komea mies on komea mies missä tahansa piireissä, arvonsa tietävä, itsevarma ja hyväitsetuntoinen mies on kovaa valuuttaa jokaisessa alakulttuurissakin. Joka piireissä on joka tapauksessa aina omat "alfansa", jotka keräävät potin.
Niin mut nää tyypithän yleensä väittää, ettei naiset valitse kumppania vetovoiman ja viehätyksen takia, vaan sosiaalisen statuksen ja varakkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä luusereita on selvästi enemmän kuin näitä kelpuuttavia naisia, koska usein valittavat yksinäisyyttä. Useammalle varmaan nuorena kelpaa toi luuserikin vielä, mutta iän ja järjen karttuessa alkaa arvostaa sitä taloudellista vakautta ja varmaa tulevaisuutta.
Ei kun mä nyt just puhun sellaisista ihmisistä, jotka elää ihan erilaista elämää kun noi taloudelliset vakaudet jne. Ehkä omavaraisuutta jossain sähköttömässä mökissä, kiertävää elämää asuntoautossa, reppureissaamista ja teltassa asumista jne.
Ups, liikemiehistä ja juristeista piti kirjoittaa :D