käytättekö kirkkaita huulipunia?
Itse tykkään! Olen aika vaalea ja jos laitan nudea tai ruskeaa punaa niin olen ihan väritön. Niinpä tykkään pinkistä, korallista ja oranssista huulipunasta ja joskus ihan kirkkaanpunaistakin.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin käyttää kaikenvärisiä huulipunia, mutta ne tuntuvat tahmeilta ja katoavat alle tunnissa.
Punaiset huulet näyttävät kivoilta kuvissa, joissa huulet on juuri maalattu. Elävässä elämässä huulipuna ei koskaan ole täydellinen varttituntia kauempaa, ja muutenkin metrin päässä puhuvan ihmisen tulipunaisina heiluvat huulet vievät huomion itse puheelta.
Pahimpia huulimaalivirheitä on mielestäni se, että kirkkaanpunainen väri levitetään ohuille, tupakan rypistämille huulille. Onhan tietysti hypnoottinen näky, kun viiltohaavan näköisestä vaakasuorasta punasta lähtee ylös ja alas kuin veriviiruja, mutta ei se kaunista ole.
On varmasti kestävämpiäkin merkkejä. Itse olen saanut tädiltäni tummanpunaisen, ruskeaan vivahtavan YB merkkisen (?) huulipunan joka pysyy huulissa oikeasti koko päivän :D On vielä seuraavana aamunakin punaa jäljellä jos on unohtanut poistaa meikin. Se on ihan huimaa ja sävykin on jännä, tuubissa se näyttää aivan kamalan tummalta mutta huulissa yllättävän neutraalilta. Olen itse siis lattarivärityksen omaava suomalainen. On tuolla merkillä varmaan muitakin sävyjä, en vain tiedä kun en itse sitä ostanut vaan sain.
Olin muutama vuosi sitten varoissani, joten kalliiden huulipunien kokeileminen ei tuntunut missään. Nämä minulla on varastossa, suurin osa kokonaan käyttämättöminä:
Kanebo The Lipstick (3 kappaletta)
Clinique 457 Cherry Quartz Butter Shine Lipstick (tämä ei pysy, mutta on muuten ihana)
Helena Rubinstein, jossa ei ole nimeä
Dior, jonka pikkuruisesta etiketistä ei saa selvää
Guerlain KissKiss Rouge Elixir
Dior Serum de Rouge
Dior Addict
Dior Lip Polish
Estee Lauder Pure Color
Nämä eivät siis pysy. Rajauskyniä on muutama, mutta niidenkin jälki hyvin nopeasti näkyvistä. Muistin muuten juuri, että kynsissäni eivät pysy ammattilaisenkaan liimat eivätkä geelit muutamaa päivää pitempään. Hyljinköhän minä kosmetiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin käyttää kaikenvärisiä huulipunia, mutta ne tuntuvat tahmeilta ja katoavat alle tunnissa.
Punaiset huulet näyttävät kivoilta kuvissa, joissa huulet on juuri maalattu. Elävässä elämässä huulipuna ei koskaan ole täydellinen varttituntia kauempaa, ja muutenkin metrin päässä puhuvan ihmisen tulipunaisina heiluvat huulet vievät huomion itse puheelta.
Pahimpia huulimaalivirheitä on mielestäni se, että kirkkaanpunainen väri levitetään ohuille, tupakan rypistämille huulille. Onhan tietysti hypnoottinen näky, kun viiltohaavan näköisestä vaakasuorasta punasta lähtee ylös ja alas kuin veriviiruja, mutta ei se kaunista ole.
Mattahuulipuna on pelastus
Kokeiltu on. Mattapuna tuntuu kuorelta ja katoaa yhtä nopeasti kuin muutkin punat. Se myös näyttää yhtä kuivalta kuin tuntuu. Vaikka mainoksissa kerrotaankin, että "juuri tämä meidän puna ei kuivata", kyllä se ainakin tuntuu kuivalta.
Saan hieman väriä huuliini hyvin runsaspigmenttisestä, suorastaan tahrivasta, rajauskynästä. Värjään sillä huulet kokonaan, painelen lähes kaiken värin pois ja lisään luottohuulirasvaani. Tällä ei saa aikaan kirkasta jälkeä, mutta nätin, neutraalin punan kyllä.
Hmm, riippuu sitten ihmisestä. Ja merkistä tosin myös.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan huulipunankin vuoksi tuhotaan luontoa ja tehdään eläinkokeita. Ja minkä takia. Että voi vetää itselleen pellehuulet, koska 'me naisissa' käskettiin?
On olemassa paljon eläinkokeettomia meikkimerkkejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hrrrr, en.
En käytä huulipunaa muutenkaan. Minusta se tekee ihmisen kuin ihmisen vähän huvittavan näköiseksi. Törkyinen vaikutelma. Ei ihme että on keksitty sana: suttura, se varmaan jotenkin on saanut alkunsa naisesta jolla on kirkuvaa huulipunaa.
Televisiossa on usein laitettu naisille naamalle pomppaavat huulipunat esim aamuTV:ssä jne, inhottavan näköstä kun sellanen kirkuvan värinen suttu liikkuu keskellä naamaa, joka on muutoin vaalea kuin pullataikina.kun mä taas näen vaalean maitonaaman meikittä, niin tekisi mieli mennä piirtämään naama sille tai ainakin ne huulet.
Aha. Minä en ymmärrä miten se punanen töhry keskellä naamaa parantaa vaikutelmaa, vaaleihoisen ihmisen naama on vaalea, mitä sitten. Kyllä ainakin mun suu näkyy ilman tehostevärejäkin, jos ei näy, onko silläkään niin väliä, ellen puhu huulelta lukijalle.
Tehostevärität varmaan jokaisen ruumiinosan erikseen, että varmasti näkyy? Haet ilmeisesti huomiota. Minä en hae.Et hae huomiota... Kommenttisi kertoo ihan muuta :DD
Voitko suomentaa? Miten muka haen?
t.se kenen kommenttiin vastasit
Typerällä "minä on täydellinen" kommentillasi, jossa sitten haukut muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hrrrr, en.
En käytä huulipunaa muutenkaan. Minusta se tekee ihmisen kuin ihmisen vähän huvittavan näköiseksi. Törkyinen vaikutelma. Ei ihme että on keksitty sana: suttura, se varmaan jotenkin on saanut alkunsa naisesta jolla on kirkuvaa huulipunaa.
Televisiossa on usein laitettu naisille naamalle pomppaavat huulipunat esim aamuTV:ssä jne, inhottavan näköstä kun sellanen kirkuvan värinen suttu liikkuu keskellä naamaa, joka on muutoin vaalea kuin pullataikina.kun mä taas näen vaalean maitonaaman meikittä, niin tekisi mieli mennä piirtämään naama sille tai ainakin ne huulet.
Aha. Minä en ymmärrä miten se punanen töhry keskellä naamaa parantaa vaikutelmaa, vaaleihoisen ihmisen naama on vaalea, mitä sitten. Kyllä ainakin mun suu näkyy ilman tehostevärejäkin, jos ei näy, onko silläkään niin väliä, ellen puhu huulelta lukijalle.
Tehostevärität varmaan jokaisen ruumiinosan erikseen, että varmasti näkyy? Haet ilmeisesti huomiota. Minä en hae.Et hae huomiota... Kommenttisi kertoo ihan muuta :DD
Voitko kertoa missä kohdassa "haukuin muita"?
Huulipuna keskellä naamaa on töhry, sori nyt vaan, mutta näin se on. Onko huulipuna sinusta elävä olento?
Kuvittelet ihan omituisia juttuja päässäsi, en ole tietääkseni väittänyt olevani täydellinenkään. Minä nyt vaan en pidä huulipunasta, tekeekö se minusta täydellisen, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hrrrr, en.
Voitko kertoa missä kohdassa "haukuin muita"?
Huulipuna keskellä naamaa on töhry, sori nyt vaan, mutta näin se on. Onko huulipuna sinusta elävä olento?
Kuvittelet ihan omituisia juttuja päässäsi, en ole tietääkseni väittänyt olevani täydellinenkään. Minä nyt vaan en pidä huulipunasta, tekeekö se minusta täydellisen, ei.
Vastasit kysymykseesi heti seuraavassa lauseessa.
Tykkään leikkiä kontrasteilla, pukeudun usein hyvin naisellisesti mekkoon, tai sukupuolineutraalisti farkkuihin ja maihareihin. Tai kuten nyt harmaisiin puvunhousujen tyyppisiin housuihin. Päällä on myös herrainkengät, tummansininen kauluspaita ja nillkoihin asti ulottuva tummansininen villakangastakki.
Housut on alaspäin kapenevat/nilkat paljastavat, mutta muuten asua voisi pitää myös mies. Punainen huulipuna tekee asusta naisellisen.
Huulipuna sopii myös esim. mustan nahkatakin ja mustien farkkujen kanssa.
Pidän kaikenlaisesta väreillä ja muodoilla leikittelystä, vaatteissa, musiikissa, taiteessa - ihan missä vaan.
Sen ei tarvitse olla räikeää, tai huomiotaherättävää, muutama perusväri riittää.