Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syötte turkkilaista jukurttia?

Vierailija
18.03.2013 |

Siinähän on kovasti rasvaa. Itse suosin rasvattomia vaihtoehtoja, kun haluan pysyä nykyisessä painossa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:59"]

Vieläkö joku luulee, ettei jukurtti-sana kelpaa. Miltä aikakaudelta mammat ovat?

Rasvaa pitää karttaa, jos haluaa pitää verisuonistonsa kunnossa. Aika pyöräkät ihmiset näkyvät rasvaisia jukurtteja töissä popsivan.

[/quote]

No ei siellä purkin kyljessäkään lue jukurtti. En ymmärrä, miksi yhdelle sanalle pitää muka olla 10 vaihtoehtoista kirjoitusasua. Ja kieltämättä tuo jukurtti näyttää tosi juntilta ja - av:lla kun ollaan - wt:mäiseltä.

T: Ei Juhani eikä mamma

Vierailija
22/26 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen siitä tsatsikia tai lassia. Ei kyllä muut jukurtit ole ihan yhtä hyviä. paitsi kreikkalainen, joka on aika samanlaista:-). Tai turkkilainen käy creme fraichen tai smetanan sijasta hyvin. Ja on hyvä marinoinnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:18"]

Syön turkkilaista juGurttia koska se on hyvää, en suosi rasvattomia.

[/quote]

Hiphei, nykyisin on ihan virallisella kirjakielellä oikein sanoa jogurtti, jugurtti tai jukurtti.

[/quote]

Ei ole! Vain jogurtti ja jukurtti ovat hyväksyttyjä termejä. Jugurtti on siis väärin.

Vierailija
24/26 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:18"]

Syön turkkilaista juGurttia koska se on hyvää, en suosi rasvattomia.

[/quote]

Hiphei, nykyisin on ihan virallisella kirjakielellä oikein sanoa jogurtti, jugurtti tai jukurtti.

[/quote]

Ei ole! Vain jogurtti ja jukurtti ovat hyväksyttyjä termejä. Jugurtti on siis väärin.

[/quote]

Ei se virallisesti ole väärin.

"Sanan jogurtti rinnalle on otettu jugurtti (jo vanhastaan rinnalla ollut myös jukurtti)"

http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2456&ref=2521

t: 22 (jonka mielestä Kotus ei ole erehtymätön tai jumala)

Vierailija
25/26 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi herkkä vatsa, ja kaikista pahinta vatsalleni ovat tärkkelyksellä saostetut ruuat, ja jos niissä on vielä runsaasti sokeria, niin olen tosi huonovointinen. Esimerkiksi rasvattoman luonnonjogurtin vaan oksennan pois, en tiedä mikä siinä on. Mutta turkkilaista jogurttia voin syödä ilman mitään oireita. Siksi siis. :)

Vierailija
26/26 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvattomissa jogurteissa on aina joko sokeria tai keinotekoisia makeutusaineita tolkuttomasti.

En välttele rasvaa, mutta kartan sokeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi