Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi itsestään ei voi huolehtia perheen perustamisen jälkeenkin?

Vierailija
18.03.2013 |

Miksi usein naiset heräävät hoitamaan parisuhdettaan (ja itseään) vasta kun ero on tulossa? Mihin jää naiseus kun perhe perustetaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tarkoituksenani ei ole loukata tai herättää hirveitä agressioita asialla.

Ymmärrän että vauva-aika on kiirettä eikä ensimmäisenä ole mielessä pinnalliset asiat. Mutta eikö juuri itsestään huolehtiminen ja parisuhteeseen panostaminen auta jaksamaan ja tuo iloa elämään?

Todella usein näkee pariskuntia jotka ovat muuttuneet todella paljon lyhyessä ajassa kun on menty naimisiin ja saatu ensimmäinen lapsi. Ja usein näkee myös pariskuntia joissa nainen näyttää 10v vanhemmalta kuin miehensä ja on ylipainoinen toisin kuin hyvässä kunnossa oleva miehensä.

Italiassa naiset haluavat olla naisellisia vielä mummoinakin. Viekö naisellisuus sitten uskottavuutta vai miksi se tukka leikataan poikatukaksi eikä enää ehosteta lainkaan itseään kun täytetään 40v? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 18:15"]

Taas se nähtiin: aina kun pitäisi naisen tehdä itsekin jotain, eikä luvassa olekaan sitä pelkkää selkään taputtelua, nousee meteli. Naiset vihaavat vastuuta varsinkin, jos se merkitsisi vastuunotooa oman elämän valinnoista.

News flash: liikunnan puute ei lihota. Ihminen lihoo VAIN, jos saa enemmän kaloreita kuin kuluttaa.

[/quote]

Hoikka, lihakseton ihminen on hirveän näköinen.

[/quote]

skinny fat yök

Vierailija
22/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 18:07"]

Voi revi tästä:

- 9h (normityöpäivä matkoineen)

- 1h kotityö (ruoanlaitto, ruokakauppareissu, tiskausta, lelujen siivouksen vahtiminen yms. pientä)

- 1h kotiruokailut aamu+iltapaloineen

- 0,5h koululaisten läksyjen kuulustelu/opettelu (varsinkin jos useampi lapsi) tai vastaavasti pienemmän lapsen kanssa ulkoilu

- 0,5h lasten kanssa juttelu/puuhailu/iltasatu

+ Tuohon kun lisää lasten harrastuskuskauksia helposti sen 0,5-1h päivä, silloin tällöin lapsen kanssa jonkun extra-ajan puuhastelua (oli se piirtelyä, shoppailua, kaverin synttärilahjan etsimistä tms.), saatikka itselle edes 0,5h hengähdystauon

-> helposti tulee siis yli 13h ihan peruspakkosuorittaa päivälle ilman suihkussa käyntiä/ehostusta/vaatteiden valintaa yms!!!

Mistä ihmeestä sitä aikaa ehtisi arjessa repiä siihen kaikkeen ylimääräiseen? Viikonloppuisin sitten ehtii viikkosiivouksen, sukulaisten tapaamisen, liikuntapuuhan, sekä lasten harrastusten lisäksi tietenkin panostaa vähän enemmän.

[/quote]

Tuossa on aika vähän aikaa ruokailuille tuo 1h. Eli illallinen tyyliin 30min, jolloin aamupala ja iltapala jäävät 15minuuttiin.

[/quote]

MIten paljon te oikein syötte? 15 minuutissa syö jo pari isoa lautasellista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsestään huolehtiminen tarkoittaa meikkausta, kampaajalla käyntejä, uusia vaatteita ja jatkuvaa vaa`alla käyntiä, niin en mä semmoinen ollut ennen lapsiakaan.

Mä olin upea ennen lapsia ja lasten jälkeen, ilman tuollaista joutavaa hössötystä ulkonäön kanssa ja jatkuvaa puleeraamista.

Vierailija
24/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kovin ulkonäkökeskeinen,joten en ole sitä nytkään enkä ole ollut tässä välissäkään. Olen kolmen oman ja kolmen puolison lapsen työssä käyvä Äiti(ja puoli) ollut viimeset reilun 10 vuotta. Nyt ei ole enää kuin kaksi lasta kotona-tai yksi ja puoli. Ja hekin täyttävät tänä vuonna 18v. Silti on aina kiire koska työssäkäynti matkoineen vie aikaa ja OMAT HARRASTUKSET(jotka liikunnallisia) vie aikaa. 

Pidän itsestäni huolta liikkumalla ja terveellisillä elintavoilla, en meikkaamalla enkä pöökäämällä. Karvat hoidan aina ja iänkaikkisesti, ja puhdas ja hyväntuoksuinen olen myös.Ihoa hoidan myös kuorimalla ja öljyämällä tms. Hiusten hoito on nyt retuperällä, mutta siihenkin on tulossa muutos- leikkautan polkan, kiharapilvi polkan. Meikkaan tosi harvoin koska en näe siihen tarvetta. Mieheni rakastaa minua tällaisena, meikittömänä, hänestä on mukavaa kun aina voi halata ja pussailla,ikinä ei tarvi pelätä että meikkivoide,puuteri tai huulipuna sotkee.Olen kyllä naamasta vähän rupsahtanut, mutta kroppa on ok tämän ikäiselle. Ja meillä kotona kaikki elää arkea rennoissa vaatteissa, tyyliin verkkarit ja T-paita.Kaikki harrastavat liikuntaa, salia ja/tai lenkkeilyä, kaikki ovat hoikkia/normaalipainoisia. 

Muut voi tehdä niinkuin haluavat,meillä näin.

Vierailija
25/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun tähän ketjuun vastaavat aina ekana ne, jotka eivät tunnista tilannetta. Käykääpä vaikka Ruotsin laivalla, Muumimaailmassa tai Korkeasaaressa. Tai missä vaan missä on paljon lapsiperheitä. Kyllä erittäin paljon näkee niitä perheitä, joissa lapset on vimpan päälle laitettuja ja äiti ylipainoinen homssu. 

Mä luulen, että paljon johtuu tästä äitejä syyllistävästä kulttuurista, jossa äidin pitää uhrata kaikkensa lapsille. 

Siinä aina miettii, että mitä haluaa lapsilleen opettaa. Että aikuisen naisen rooli on kulkea haalistuneissa vaatteissa, hamppuisissa hiuksissa eikä lenkillekään ehdi. Syödään lasten ylijäämäruoat ja äidin prioriteetit on viimeisiä, aina.

Mä kyllä väitän, että itsensä kanssa tasapainossa elävä aikuinen on huomattavan paljon parempi vaihtoehto kuin huonosta itsetunnosta kärsivä ja kaikki omat tarpeensa unohtava uhrautujaäiti. 

Kyllä sen verran itseänsä voi arvostaa, että samalla vaivalla kuin hommaa ne sävy-sävy -vaatteet lapsille, niin katsoo itselleenkin jotain asiallista. Useimmat aikuiset kuitenkin tarvitsevat vaatteita paljon vähemmän kuin lapset, kun koot eivät vaihdu puolen vuoden välein. Samoin hiukset voi olla puhtaina ja kammattuina, ryhti hyvä ja jopa hymy naamassa. Ihmisen elämään kuuluu myös terveydestä huolehtiminen.

Mä luulen, että monella tosiaan on itsetunnosta kiinni. 

Vierailija
26/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 18:07"]

Voi revi tästä:

- 9h (normityöpäivä matkoineen)

- 1h kotityö (ruoanlaitto, ruokakauppareissu, tiskausta, lelujen siivouksen vahtiminen yms. pientä)

- 1h kotiruokailut aamu+iltapaloineen

- 0,5h koululaisten läksyjen kuulustelu/opettelu (varsinkin jos useampi lapsi) tai vastaavasti pienemmän lapsen kanssa ulkoilu

- 0,5h lasten kanssa juttelu/puuhailu/iltasatu

+ Tuohon kun lisää lasten harrastuskuskauksia helposti sen 0,5-1h päivä, silloin tällöin lapsen kanssa jonkun extra-ajan puuhastelua (oli se piirtelyä, shoppailua, kaverin synttärilahjan etsimistä tms.), saatikka itselle edes 0,5h hengähdystauon

-> helposti tulee siis yli 13h ihan peruspakkosuorittaa päivälle ilman suihkussa käyntiä/ehostusta/vaatteiden valintaa yms!!!

Mistä ihmeestä sitä aikaa ehtisi arjessa repiä siihen kaikkeen ylimääräiseen? Viikonloppuisin sitten ehtii viikkosiivouksen, sukulaisten tapaamisen, liikuntapuuhan, sekä lasten harrastusten lisäksi tietenkin panostaa vähän enemmän.

[/quote]

Tuossa on aika vähän aikaa ruokailuille tuo 1h. Eli illallinen tyyliin 30min, jolloin aamupala ja iltapala jäävät 15minuuttiin.

[/quote]

MIten paljon te oikein syötte? 15 minuutissa syö jo pari isoa lautasellista ruokaa.

[/quote]

Jos perheessä on päiväkoti-ikäisiä, niin heidän ruokailuun menee aikaa. Kyllähän aikuinen ahmii ruokansa miten nopeasti vain, mutta kun laittaa lapselle ruuat lautaselle ja huolehtii siitä, että lapsi syö riittävästi, niin se vie aikaa. Meillä myös juteltiin paljon, varsinkin kyselyikäisillä se kysymysten tulva ei tauonnut edes ruokailun ajaksi ja tottakai lapselle pitää vastata.

On muuten tosi epäterveellistä ahmia vartissa kaksi lautasellista ruokaa. Meillä ei edes teinipojat tehneet moista paitsi silloin, kun oli hirveä nälkä ja kiire jonnekin.

Vierailija
27/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mul on sama kuolenko mä kauniina ja laihana, vai vähän pulleampana ja kulmakarvat nyppimättä. Mä virkistäydyn perherumban keskellä muissa puuhissa kuin kauneushoitoloissa ja kaalisoppalaihiksella. Ei ole eroa takana eikä tulossa, eikä tarvii senkään puolesta ehostautuu eikä jumpata geishapalluroilla ,että sais uuden miehen. 

Vierailija
28/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina meikannut ja treenannut ja laittanut hiuksia ja teen sitä edelleen, vaikka meillä on 3 lasta. Aamulla meikkaamiseen ja hiusten laittamiseen ja muihin aamutoimiin menee n.45 minuuttia, ei mitenkään hirveästi. Treenaan salilla 4-5 kertaa viikossa, miehen kanss vuorotellaan, niin kumpikin pääsee harrastamaan. Salille lähdin vauvan täytettyä 3kk, ei mitään ongelmaa. Joka päivä ei tarvitse käydä kaupassa tai pestä pyykkiä, joten joka päivä on aikaa muullekin kuin kokkaamiselle ja siivoamiselle.

Vierailija
29/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi onnellinen että suomessa saa näyttää siltä miltä haluaa, joskus en jaksa meikata ja laittautua.. Joskus jaksan.

Töihin laitan perusripsivärit ja hiukset nutturalle.

Kun mennään miehen kanssa leffaan tai ravintolaan niin laitan enemmän meikkiä,kiharran hiuksia ja laitan kauniit vaatteet.

Hoikka ja kaunis olen mutta ulkonäöstäni en jaksa stressata, enpä jaksa ressata paljon mistään muustakaan.

Nautin elämästäni! Nautin lapsestani ja miehestäni ja heidän seurastaan, ilman ressiä!

Vierailija
30/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisten ihmisten hiustenasento kiinnostaa noin paljon? Jokainen tavallaan. Ja ehtimisen, jaksamisen ja viitsimisen puitteissa. Ne parit joissa nainen näyttää pian paljon vanhemmalta kuin mies, jakavat varmaankin kotityöt epätasaisesti ja mies jolkottaa harrastamassa ja nainen hoitaa kotityöt oman työnsä ohessa.

Yritätkö nyt tässä mainostaa olevasi jokamiehen unelmanainen? En ole ikinä ymmärtänyt miksi naisten pitää kilpailla toistensa kanssa hamaan hautaan asti, kyräillä ja arvostella niin ettei minkäänlainen ystävyys ole ikinä mahdollista.

Vierailija
31/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tukan leikkuu ja meikki on itsestään huolehtimista ainoastaan? Just joo.

Mua kyllä vähän tympii tuollaiset kanamaiset aloitukset. Ihan kuin naisilla ei olisi elämässä mitään muuta meriittiä kuin näyttää kauniille.

Vierailija
32/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään huoltapitäminen on eri asia kuin pynttäytyminen. On kaikkien etu että äiti voi hyvin ja jaksaa eli saa omaa aikaakin ja harrastuksia ja ehtii tavata ystäviä, mutta miten se liittyy meikkaamiseen?

Vierailija
33/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään se että miehiä varten ei niinkään tarvi pynttäytyä mutta muita naisia, eli niitä arvostelevia frendejä varten pitää. Minun mieheni pitää naamastani eniten meikkaamattomana ja seksikkäimmillään olen kuulemma kamalassa puuvillapaitulissa hiukset takussa. :D

Vierailija
34/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin omistin salikortin vuosia ennen lasta. Nyt aamulla vien tarhaan, menen töihin, haen tarhasta, tehdään ruokaa, leikitään ja lapsi menee nukkumaan. Tämän jälkeen mä laitan kodin, teen seuraavan päivän ruokaa, silitän, katson telkkaria jne.

En y mmärrä missä välissä mä voisin käydä salilla. Lapsi on vaan muutaman tunnin hereillä meidän yhteisenä aikana ja pelkästään salillä käymiseen matkoineen menee vähintään 2,5 h aikaa. Ei kiitos.

Eli olen lihonnut monta, monta kiloa lapsen saatuani.

Vaatteitakaan en ole enää ostanut koska lapseni ei viihdy kaupoissa ja sama juttu kun salilla käyminen, siihen menee liikaa aikaa. Ennen tein jotain viikonloppuisin lapsen mennessä päiväunille, mutta nyt kun päikkärit ovat jääneet pois, en enää käy vaateostoksillakaan.

Vierailija
35/47 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 09:58"]

Mä olen aina meikannut ja treenannut ja laittanut hiuksia ja teen sitä edelleen, vaikka meillä on 3 lasta. Aamulla meikkaamiseen ja hiusten laittamiseen ja muihin aamutoimiin menee n.45 minuuttia, ei mitenkään hirveästi. Treenaan salilla 4-5 kertaa viikossa, miehen kanss vuorotellaan, niin kumpikin pääsee harrastamaan. Salille lähdin vauvan täytettyä 3kk, ei mitään ongelmaa. Joka päivä ei tarvitse käydä kaupassa tai pestä pyykkiä, joten joka päivä on aikaa muullekin kuin kokkaamiselle ja siivoamiselle.

[/quote]

Kuinka paljon vietät aikaa lapsesi kanssa, jos käyt töissä ja salilla ? Me tullaan kotiin klo 17, jonka jälkeen syödään, klo 20.30 alkaa iltatoimet.

Jos sinä haluat ajastasi olla 4-5 krt pois lapsiesi luota salireenin takia, se on sinun valintasi. minä mielummin otan läskini ja harrastan vaikka yhdessä keväästä syksyyn pyöräilyä mutta lasten kanssa aikaa en salille vaihda.

Vierailija
36/47 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole huomannut tuommosta että ihmiset muuttuis kovin dramaattisesti. Joskus joku lihoo, mutta muuten ne jotka on aina kiinnittäneet huomiota ulkonäköön, kiinnittää siihen huomiota perheellisenäkin. Ne jotka on aina ottaneet vähän rennommin ulkonäön kans, eivät yllättäen koe valaistumista lasten saamisen jälkeen ja ala puleeraamaan. Ne lyhythiuksiset on yleensä olleet lyhythiuksisia koko aikuisikänsä.

En tiedä Italiasta, miksi se siellä onnistuu ja täällä ei. Ehkä siellä on vaan yksinkertaisesti pakko. Täällä ei ole sosiaalista painetta, kun niin moni on noiden asioiden suhteen niin rento.

Itseltäni ei ole ulkonäköpaineet mitenkään mystisesti hävinneet lasten saannin myötä.

Vierailija
37/47 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole huomannut tällaista omassa tuttavapiirissä lainkaan. Sen olen huomannut, että ihmiset meikkaa vähemmän, ja ollaan joten rauhallisempia ja mielenkiinnon kohteet ovat muuttuneet. Mut lihonut ei ole kukaan, pikimmin päinvastoin.

Vierailija
38/47 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkkatukka voi kyllä olla hyvin kaunis ja naisellinen, varsinkin sirokasvoisella ja -niskaisella naisella. Väsyttää tuo jankutus siitä miten pitkä tukka on ainoa naisellinen hiusmalli. Ei se sovi kaikille! Ja varsinkin monella ei-ihan-nuorella hukset harvenevat ja pitkä tukka vetää piirteitä alaspäin. Ei hyvä. Moni pitkätukkainen keski-ikäinen näyttää nuoruutensa tyyliin jämähtäneeltä ja vähän epätoivoiseltakin. (Eivät kaikki tietenkään). Kyllä naisellisuus on koko kokonaisuudessa, ryhdissä, liikkumisen tavassa, hymyssä, puhe- ja käytöstavoissa, itsevarmuudessa sekä siinä että ymmärtää, mikä itselle missäkin vaiheessa sopii. Eikä hiusten senttimäärissä.

Vierailija
39/47 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa kavereissa olen huomannut tuon saman, ja hieman hirvittää nyt kun on itse raskaana... :D Tai yksi kaveri on kuten ennenkin, pitää huolta itsestään ja laittautuu kun johonkin lähtee. Mutta sitten on pari esimerkkiä kuten toinen, joka lihoi 30 kiloa raskaudessaan eikä tiputa niitä vieläkään (lapsi jo yli 2v), ja toinen, joka ei raskauden jälkeen ole kertaakaan siellä käydessäni ollut hiukset harjattuina/mitään muuta päällä kuin pyjama! Käy kaupassakin samat kulahtaneet pyjamahousut jalassa!

Eikä kyse ole edes siitä, että näillä rupsahtaneilla olisi miehet, jotka eivät auta kodinhoidossa, päin vastoin! Mutta oma itse on unohdettu jonnekin niiiiin syvälle, että luulisi miehenkin jossain vaiheessa alkavan ihmetellä, kenen kanssa ne lapset päätti hankkia ja kuka tuossa vierellä nyt on?

Vierailija
40/47 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri. Naisen tehtävä on raskaanakin pitää itsestään huoli ja hoitaa parisuhdetta. Se kaikki on naisen vastuulla, että saa miehen pidettyä.

'Mielellään nainen ei saa näyttää yövalvomisiaan, eikä sairastamisiaan, että saa miehen pidettyä itsellään ja mies ei mene vieraisiin.

Miehen eli uroon eli perheen pään tehtävä on maata sohvalla ja lipittää kaljaa ja turvota rauhassa ja kasvaa ulokkeeksi sohvaan. Nainen sillä aikaa hoitaa parisuhdetta ja itseään ja keksii lapsille virikkeellistä toimintaa, että lapsistakin kasvaisi normaaleja ja pärjääviä aikuisia.

Kumma kun suomalainen nainen ei pysty siihen, vaikka italialainen kaunotar pystyy vanhanakin pitämään itsestään huolen

http://tg24.sky.it/tg24/spettacolo/2011/02/11/unita_italia_150_anni_aumma_spettacolo_gianfelice_facchetti_teatro_leonardo_da_vinci_milano_detenuti_monza.html